Ga naar inhoud

Nuf gister gecastreerd, nog wat vraagjes


Nuf

Aanbevolen berichten

Nuf is gister gecastreerd, het was erg spannend maar ken mn vent en wist dat het wel goed zou komen :yes: de assistentes vonden hem zo schattig dat ze hem eigelijk niet mee wouden geven omdat ze heel de ochtend met hem hadden staan kroelen :mdr:

Nu kreeg ik ook netjes wat informatie mee over de hechtingen, nazorg enz. Nu had ik hier op bb gelezen dat mensen gemiddeld 2 a 3 weken na de castratie wachten met koppelen, en stond op de blaadje 4 tot 6 weken wachten.

Opzich maakt het niet zo heel veel uit want de 1 zit binnen en de ander zit buiten, dus wachten tot het beter weer is moet sowieso. En als ik het weer zo zie gaat dat nog wel ff duren :(

En is het normaal dat je konijn een dag na zn "operatie" al weer op zn achterpoten staat, door de kamer racet enz.? :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Alex deed eigenlijk vanaf het moment dat hij thuis was al weer gewoon als altijd. Rennen, springen e.d. Vond dat best een beetje spannend toen, maar volgens de DA was dat helemaal niet erg, gewoon de hechtingen goed in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb maar twee weken gewacht hoor, tot het koppelen. zoals volgens mij de meeste mensen hier. Nou maakt het in dit geval natuurlijk niet uit, want over twee weken is het toch nog veel te koud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt gezegd, 2 tot 3 weken wachten met koppelen want de sperma van het rammetje is nog zo lang vruchtbaar.

Maar het is goed dat je wacht tot het beter weer wordt.

Let wel op dat je ze koppelt op een neutrale plaats dus niet in de woonkamer waar de een zijn teritorium heeft en buiten waar de ander dat heeft.

Ik zou dan kiezen voor een badkamer of iets dergelijks, dat is voor beide neutraal terein.

Konijnen voelen zelf wel wanneer ze pijn hebben en blijkbaar heeft de DA zijn werk goed gedaan dat ie alweer zo fit is.

bij mij waren ze ook de zelfde dag weer helemaal fit. Let alleen op dat ie niet zijn hechtingen eruit gaat trekken.

Heel veel Succes!!

aangepast door rovbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .