Ga naar inhoud

Welke groenten en fruit geven jullie??


Wizzeke

Aanbevolen berichten

Wuhaha.. Ik ging ze paprika geven... Kwamen ze allemaal heel enthousiast naar voren, want als ik ze iets uit m'n hand geef, is het meestal iets lekkers...

Die koppies, hahaha! Ze hadden echt zoiets van; 'wat geef je ons toch nu weer?'

Ze moesten het ook niet haha... Heb het maar bij de groenten erbij gelegd, dus ben benieuwd of het straks op is.

Het was rode paprika. Welke kleur geven jullie meestal?

ik geef alle kleuren(rood, geel groen) wel, maar meestal rood of geel. Volgends mij maakt het zo ook niet zoveel uit:lol:

aangepast door raylaatje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wuhaha... Nouja.. Misschien is het zo wel gewoon op hoor... Maar die koppies waren in ieder geval heel grappig! Ze trokken hun lipjes helemaal op!

hihi, de komkommmer was bij mij dus ook eerst zo'n beetje maar toen ik daarnet terug ging kijken lag er alleen nog wat hooi in hun etensbakje dus het zal dan wel opgegeten zijn!

ze zullen er wel aan wennen!! :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paprika is wel een groente die iegenlijk niet zo heel geschikt is om iedere dag aan je konijn te geven... T meer iets voor af en toe...

Paprika schijnt vrij "pittig"te zijn voor het konijnen maagje....

Ze krijgen het hier dagelijks en gaat geheel probleemloos :) Ze vinden het zelfs erg lekker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

even voor mij nnog een belangrijke vraag: ik wil de groenten graag gaan opbouwen omdat ik nu alleen peterselie en selderij en wortel geef.

Heeft iemand een tip voor me met welke groenten/ fruit ik eerst kan beginnen? Ik heb namelijk twee konijnen waarvan er 1 (snickers) heel gevoelig reageert op groenten, en ik kan me herinneren dat hij bijv niet goed reageerde op witlof, maar misschien heb ik dat voorheen te veel ineens gegeven.

Ik heb nu een lijstje gemaakt waarmee ik wil gaan opbouwen, maar dan wel heeel voorzichtig:

wortelloof

winterwortel (ik zie dat bij iedereen staan maar ik lees ook dat je dat niet dagelijks mag geven?)

andijvie

witlof

komkommer

cherrytomaten

soms een stukje appel

bleekselderij

En hoe kan ik nou zien aan mijn nijnen, vooral bij snickers, als het niet goed valt? Ik heb namelijk al 3x bij de DA gezeten vanwege een gasaanval waarbij ik dacht dat het van de witlof kwam maar zeker weten doe ik dat niet....

En is het erg als je bijv een week geen andijvie geeft en dan weer wel? of moeten ze dan weer wennen?

sorry voor al mijn vragen maar ik wil het echt goed doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

even voor mij nnog een belangrijke vraag: ik wil de groenten graag gaan opbouwen omdat ik nu alleen peterselie en selderij en wortel geef.

Heeft iemand een tip voor me met welke groenten/ fruit ik eerst kan beginnen? Ik heb namelijk twee konijnen waarvan er 1 (snickers) heel gevoelig reageert op groenten, en ik kan me herinneren dat hij bijv niet goed reageerde op witlof, maar misschien heb ik dat voorheen te veel ineens gegeven.

Ik heb nu een lijstje gemaakt waarmee ik wil gaan opbouwen, maar dan wel heeel voorzichtig:

wortelloof

winterwortel (ik zie dat bij iedereen staan maar ik lees ook dat je dat niet dagelijks mag geven?)

andijvie

witlof

komkommer

cherrytomaten

soms een stukje appel

bleekselderij

En hoe kan ik nou zien aan mijn nijnen, vooral bij snickers, als het niet goed valt? Ik heb namelijk al 3x bij de DA gezeten vanwege een gasaanval waarbij ik dacht dat het van de witlof kwam maar zeker weten doe ik dat niet....

En is het erg als je bijv een week geen andijvie geeft en dan weer wel? of moeten ze dan weer wennen?

sorry voor al mijn vragen maar ik wil het echt goed doen!

ik zou eerst willen zeggen witlof en andijvie, maar omdat je konijntjes daar niet zo goed op regageren zou ik dan beginnen met andijvie en wortelloof, dit zijn redelijk veilige groente wie je in princiepe ook in grotere hoeveelheden kan geven. Hoeveel witlof heb je toen met de gasaanvallen gegeven? Witlof is in princiepe juist 1 van de veiligere groenten wie je veel en vaak kan geven.(ik geef het elke dag)

Ik zou zowieso wel een aantal groenten dagelijks geven, zoals de selderij, witlof, andijvie, wortelloof, en als je dan een tijdje de groente niet meer gegeven hebt niet meteen te veel geven.

Wortel is inderdaad niet zo goed om te geven omdat er veel suikers inzitten, ik geef het zelf ook maar geef dan gewoon niet te vaak en te veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De andijvie die hier nu bij de groenteboer ligt is erg groen, niet erg stevig en het zijn kleine bosjes. 's Zomers merk je dat er veel meer lichtere stukken tussen zitten en dat het veel steviger is. De konijnen krijgen hier nu minder andijvie dan normaal. De gesneden andijvie in de supermarkt ziet er nog wel redelijk uit maar als de zak eenmaal open is, is het heel snel bruin jammergenoeg :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijnen kregen bij hun vorige baasje enkel gemengd voer zoveel ze wilden,

en snoepjes zoals carrotties en wortelbroodjes. Op aanraden van haar dierenarts.

Toen ze bij mij kwamen, meteen die troep eruit.

Ik ben toen begonnen met een stukje wortel, een stukje van een paar centimeter.

Daarna wortel + een beetje witloof

Dan wortel-witloof en broccoli

Daarna wortel-witloof-broccoli-rode paprika(wel maar een klein stukje)

En nu staan ze per dag op wortel-witloof-broccoli-paprika-wortelloof en één takje peterselie.

En dat gaat prima tot nu toe. De nijnen wegen tussen 1100 en 1600 gram,

en krijgen per dag tussen de 200 en 230 gr groenvoer.

En natuurlijk hooi en water zoveel ze willen.

Ben wel blij dat ze zich zo goed aangepast hebben. Ben fier op m'n beesjes.

Als volgende stap zou ik hen graag komkommer leren eten en wat fruit, mss appel of peer.

Ah ja, en ze krijgen ook één of twee keer per week een soeplepel gemengd voer.

Isabelle

aangepast door mystique
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nu een witlof gekocht en een andijvie en een winterwortel. Peterselie en selderij heb ik altijd in huis. De witlof vinden ze niet zo, de andijvie en het schijfje wortel gaat er goed in,

Ik denk dat ik destijds een witlof blad per konijn heb gegeven maar dat was natuurlijk te veel ineens.

Ik vind de andijvie ook niet super goed van kwaliteit. Omdat ik nu nog niet veel kan gebruiken vanwege het opbouwen, is ie nu al helemaal slap.

Super de boer is trouwens wel duur vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Me vader wilt mij een beetje meehelpen met de groente's. Heel lief, maar hij raad alleen verkeerde dingen aan. Hij zei zovan: 'Gooi dit niet weg, eerst kijken of de konijnen het lekker vinden. Nouja, die groentes gaan regelrecht de prullenbak in. Het was namelijk zo'n salade met augurk, olijf, wortel,kool,sla... De resten mochten de konijnen hebben. Ik vind het wel lief van pap, en ik zei dat ik het ging geven.. Maar stiekum geef ik het niet. Ik zeg dat de konijnen het niet lekker vonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ons bloed zit allebei koppigheid. Hij denkt dat hij meer van konijnen weet dan ik... Nou, ik merk het. Ik ga straks een briefje aan het magneet bord hangen. Denk alleen niet dat het helpt. Ik zoek gevolgen om op te schrijven wat er kan gebeuren als konijnen iets verkeerds eten. Dusse... Als iemand een handje kan helpen met gevolgen. Ik weet dat konijnen als ze te veel kool binnen krijgen, gas kunnen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .