Ga naar inhoud

Gezond voer?


Amatjuh

Aanbevolen berichten

Ik meng momenteel Hope Farms Supertrio door de SS (Science Selective) voor Ed & Ida, maar dit blijft als allerlaatste liggen ;)

Momenteel ben ik bezig met Eco Konijnenkorrel te regelen van Van Gorp.

Konijnen moeten dit ontzettend lekker vinden (zeggen ze) & heeft een fijne prijs.

Alleen die manege waar ik het besteld heb, laat maar niets weten.

Ik heb ze al 2 x gebeld, maar vergeten me steeds lijkt het wel.

Hope Farms Supertrio is een fijne bix om aan je konijnen te geven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag nu dat de science selective in de aanbieding is bij the hay expert en voor die prijs wil ik hem wel kopen. Ik ga het dan ook mengen met HF denk ik. Ik had een zakje SS meegekregen van de opvang om te mengen met mijn eigen voer. Ik heb de andere konijnen hier wat van laten proberen en ze lijken het lekker te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi ik heb er ook nooit veel van begrepen (scheikunde).

Ik heb gister 6 zakken van 3 kg SS besteld bij THE. Nu moet ik eerst mijn ander voer nog opmaken en dat is nog veel, wil eigenlijk het liefst zo snel mogelijk met SS beginnen. Maar ik heb nog iets van 15kg voer ofzo, dus dat gooi je ook niet ff weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik moet er bij zeggen dat mijn konijn het laatste jaar alles behalve gezond is geweest. Hij kreeg in februari last van zijn kiezen, haakjes. Zijn kiezen staan niet helemaal goed en hij eet geen hooi. Kreeg altijd een bak gemengd voer en verder niet. Ik heb de haakjes toen weg laten halen, dierenarts was zeer sceptisch: Indy zou de narcose vast niet overleven, (ja, hij was inderdaad ernstig verzwakt, maar toch, niet weghalen zou zijn dood ook worden) en ook binnen zes weken terug zijn omdat ze er dan wel waren. Als hij het overleefde hè. Hij overleefde het hoor, en ik heb zijn dieet helemaal omgegooit. Nog meer pogingen gedaan hem hooi te laten eten, dat is helaas nooit gelukt. Maar hem wel SS gegeven, eerst de gewone daarna die voor oudere konijnen, en gedroogde kruiden. De haakjes zijn nooit meer teruggekomen. Maar hij had tegelijkertijd EC en kreeg later (andere) blaasproblemen. Daarnaast nog meer kleinere dingetjes.. Hij was gewoon niet gezond en ja, dan kun je natuurlijk geen prachtig glanzend vachtje etc verwachten. Al zag hij er meestal goed uit hoor.

Indy is vorige week overleden (aan nog iets anders, hoeveel pech kun je hebben) en zijn kiezen zijn dus bijna een jaar 'goed gebleven'. Ik (en mijn nieuwe DA) ben er van overtuigd dat het ook nooit weer echt een probleem was geworden. Mede dankzij de SS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maaaaarrr ik heb natuurlijk twee konijnen haha, en de ander is kerngezond en ziet er prachtig uit. Beter dan toen hij nog een bak gemengd voer kreeg en niet zo'n hooi eter was. Alleen denk ik dat je datzelfde effect misschien ook wel met HF had bereikt: Goede voeding in de goede hoeveelheid en vooral veel hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook bij Moffel een kies moeten laten afvijlen onder narcose omdat deze te lang was en deze een wondje maakte zodat hij van de 1 op de ander dag niet meer at. Dus dat zou het voor dit konijn ook zeker goed zijn om op SS over te stappen. Als hij het nog een keer zou hebben dat de tand te lang is dan zou die getrokken moeten worden en dat wil ik natuurlijk voorkomen. Ik wist niet dat brokjes daar zo'n invloed op hadden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even naar de DW gebeld, ze hebben HF supertrio, zak van 15 kg kost 14,35 dus dat is wel een goede prijs. Op internet komen er nog verzendkosten bij dus dan kom je uit op 18 euro.

Ze hebben het niet op voorraad maar konden het wel bestellen, duurt een weekje. Nu nog wachten op mijn bestelling bij THE met 18 kg SS :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .