Ga naar inhoud

Mijn nijntje is weggelopen!! Wat moet ik doen??

'Dreamzz,,

Aanbevolen berichten

Heey, mijn lieve Dribbeltje is sinds eergistermorgen weg :aww:.

Hij vindt het altijd geweldig om buiten rond te lopen, vooral als er sneeuw ligt ^^. Dus toen heb ik hem mee naar buiten genomen en ben even met hem, en mijn hond gaan spelen. Ik zet dan altijd het deurtje open zodat hij in, en uit zijn hok kan. Maar omdat mijn hond nog al gek van hem is, loopt hij, als het konijntje in zijn hok gaat, erachteraan het hok in:$. Want ik heb een groot hok met 2 verdiepingen van ongeveer 1 meter 50 groot. Het is eigenlijk een hok voor een heel nest, maar ik heb hem alleen voor mijn dribbeltje.

Het is een heel rustig lief en tam konijntje dat altijd begint te likken aan mijn hand als hij naar me toe komt :heart:. Nu had ik hem mee naar binnen genomen, omdat hij nat was en misschien kreeg hij het koud. Toen ik hem 's avonds weer terug zette, had ik niet gezien dat het deurtje nog open stond:$. Dus toen ik 'm 's morgens eten wilde geven, was hij weg! We wonen een beetje op het platteland dus er zijn niet erg veel huizen, maar onze buren hebben wel een hele grote valse hond....

Oh, ik heb meteen gezocht en gezocht maar kon hem echt NERGENS vinden! Aangezien hij zo tam is zou hij nog vanzelf terug kunnen komen.. Maar ik weet echt geen raad! Weet iemand misschien hoe ver ze weglopen ofzo, zo weet ik waar ik nog moet zoeken.. Ik heb blaadjes opgehangen, en overal in de buurt gevraagd of ze nog een konijntje hebben gezien. Bij de dierenwinkel, dierenarts, dierenasiel en zelfs de politie heb ik gebeld of iemand hem had gevonden, geen resultaat:frown:. Ook is het steeds slecht weer en begin ik steeds meer te twijfelen of ik hem nog vind... Hoe zou ik hem kunnen vinden, of zorgen dat hij zelf zijn hok weer vind?

Dusja.. wie tips heeft kan het zeggen:love:.

Danique:meuh:

aangepast door 'Dreamzz,,
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Niet om je bang te maken, maar een gewoon konijn is niet gewend aan het buitenleven. Ze krijgt dagelijks haar voer in een bakje aangeleverd en kan niet zo overleven als een wild konijn kan.

Je kunt hier even kijken welke hulppost van amivedi het dichtstebij zit, kun je via daar je konijntje aanmelden als vermist:

http://www.amivedi.nl/site/frame3.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek eerst in de direkte omgeving van het hok !

Tamme konijntjes blijven vaak wel een beetje in de buurt zitten..tenzij ze opgejaagd worden natuurlijk !

Dus goed zoeken in beschutte plekjes rondom jullie huis...schuren..tussen planken..

Heb je al gevraagd aan jullie buren of ze iets vreemd aan de hond gemerkt hebben ?

Verder heb je het al héél goed gedaan door zo veel te vragen en overal briefjes op te hangen !!!

Ik hoop echt héél erg dat je snel hier een blij bericht komt schrijven !

Heb je ook een brief met goede foto opgehangen in de supermarkt ?

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een beetje een gek idee. Maar kun je niet een paar diervriendelijke valletjes in de omgeving zetten. Met lokvoer erin. Misschien komen er ook wel andere dieren op af, maar hopelijk jouw konijn.

Aah ik vind het echt heel erg zielig voor jou en je konijn. Ik hoop echt zo dat je hem snel vindt! Heel veel succes! En hou ons op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft ze gelukkig al gedaan Kmimmie

Ik heb blaadjes opgehangen, en overal in de buurt gevraagd of ze nog een konijntje hebben gezien. Bij de dierenwinkel, dierenarts, dierenasiel en zelfs de politie heb ik gebeld of iemand hem had gevonden, geen resultaat:frown:
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat rot voor je. Heb je al bij de buren gevraagd of ze iets gezien hebben? Even heel cru gesteld maar een hond eet een konijn niet met huid en haar op dus als hij jouw konijn te pakken heeft genomen zou dat te zien moeten zijn (en dan maar hopen dat je gerust gesteld wordt).

Heb je jouw hond al meegenomen op je zoektochten? Als hij zo gek is op je konijn zal hij wel reageren als hij Dribbel ruikt. Een hond ruikt meer dan jij kan zien.

Sterkte ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet lekker voer in zijn hok....en hooi hou het deurtje open wie weet is ie op een ochtend weer terug, en zelf blijven zoeken in de buurt.

Dit zelfde heb ik ooit mee gemaakt met een voedster met jongen bij iemand anders.

Ik zou de jongen gaan flessen alles ingepakt blijkt moeders ineens weer terug te zijn.

Na een halve dag.

Dus doe je best en succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een beetje een gek idee. Maar kun je niet een paar diervriendelijke valletjes in de omgeving zetten. Met lokvoer erin. Misschien komen er ook wel andere dieren op af, maar hopelijk jouw konijn.

Aah ik vind het echt heel erg zielig voor jou en je konijn. Ik hoop echt zo dat je hem snel vindt! Heel veel succes! En hou ons op de hoogte

dit zou ik zeker niet doen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

:mdr:Heel erg bedankt voor de reacties. Ik weet niet helemaal hoe je moet citeren, maar lianne, mijn konijntje ging altijd ('t eerste wat hij deed) meteen gras eten.. Is deze overgang van konijnenvoer naar gras schadelijk voor hem? Het is al een halve week geleden.. zou hij nog terugkomen? :( Maar die hond maakt me idd niet zoveel meer uit. De buren zijn op de hoogte dus als ze een konijn zien liggen melden ze het wel. En mijn hond heb ik al een keer meegenomen naar de plek waar konijnenpootjes in de sneeuw stonden.. maar hij liep heel blij achter mij aan en begon overal aan te ruiken.. aan dat beest heb je niet veel:mdr:.

Een blaadje bij de supermarkt ga ik ophangen. Maar we wonen wel in de buitenwijk.. ik weet niet of dat veel zin heeft. Maar andere mensen hier in de buurt hebben paardenstallen. Ik zal daar vanavond eens langs gaan om te vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik nu gedaan. Ze vertelden me dat hij wel nog zeker een paar weken in leven zou blijven als we hem niet meer konden vinden. Maar van die site snap ik niks:$. Ik heb het deurtje van het hok opengezet. Nu maar hopen dat hij het hok vindt.

Ik zou er op letten of ie stiekem voer eet. Dus goed het voer bijhouden. Dan weet je in ieder geval of ie langs komt.

En konijntjes zijn niet echt trekdiertjes, dus ik denk wel dat ie rond hupst.

Maar omdat de omgeving vreemd is is ie misschien een beetje bang en daarom moeilijk te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar hier zitten trouwens ook heel veel wilde konijnen, heel vaak bij ons keutels in de tuin. Dus ik kan niet zijn of die van mijn nijn is of van een ander.. zou het kunnen dat hij bij een ander konijn in het hol is gekropen ofzo? (gelukkig is het een mannetje <3)

Als het mannetje nog 100% functioneel is.. ..dan kan ik mij voorstellen dat het even duurt voordat ie terug is..:whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .