Spring naar bijdragen
erwin

Minder leuke manier van voorstellen

Recommended Posts

Hoi Allemaal

Ik was liever om een andere reden op dit forum gekomen maar ben wel blij dat ik hier een breed spectrum aan informatie kon vinden. Ik zou willen dat ik dit forum eerder gezien had!

Mijn naam is Erwin, ben getrouwd heb 6 katten en ....had....een heel lief hangoortje, onze Fokkie. (Fokkie was een jonge Ram van nog geen jaar)

Onze Fokkie is gisteren helaas overleden na een, naar mijn mening, onkundige casteratie. Gistren ochtend hadden wij hem af gezet bij Dierenkliniek de Kempen (een kleine keten van dierenartsen in Vakenswaard, Bergeijk en veldhoven) en zou hij gecastereed moeten worden. Dit omdat hij door de grote stroom hormonen het verschil tussen konijn en kat niet meer zo goed kon zien.

Toen ik hem ging ophalen na het werk was hij een beetje suf, maar al wel goed bij. Echter vertelde mij de assistente dat ze het niet gehecht hadden, dat was niet nodig, bij een konijn zou het namelijk zo snel dichtgroeien dat hij meer last zou hebben van de hechtigen dan iets anders. Dit verbaasde mij een beetje. Tegenwoordig kunnen ze zoiets toch mooi dichten met een natuurlijke lijm?

S'avond wilde ik m even knuffelen en merkte ik dat hij helemaal rood was van ondern, op iedere plek waar hij even lag lag ook een plek bloed.

Wij meteen naar de dierenarts. Deze zij dat hij moest opereren en dat hij moest blijven. Een uur later belde hij dat alles goed was verlopen, een zaadstronk moest worden af gebonden en het scrotum geamputeerd en nu was het afwachten of hij de goed uit de narcose zou komen.

Vaochtend het slechte nieuws, Fokkie had het niet gehaald.

Dus bij deze: Dierenarts kliniek de Kempen is GEEN kundige konijn arts.

Je brengt er je konijn voor een simpele ingreep en je krijgt m dood terug!

Ik zei al, lieve mensen, ik had me liever onder andere omstandigheden geregistreerd, maar moest dit verhaal even kwijt. Zeker omdat ik denk een onkundige konijn arts getroffen te hebben.

We denken nu nog niet na over een ander konijn, maar zal in de toekomst zeker dit forum erop nalezen dat ik niet weer zo iets mee moet maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Erwin

Ten eerste heel veel sterkte met het verlies van jullie konijntje.

Ten tweede welkom op dit forum.

Ik hoop dat je straks als je over het verlies heen bent er weer aan toe kan komen om weer aan konijntjes te gaan beginnen want het blijft gewoon heel leuk en gezellig om zo'n langoor om je heen te hebben!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt een klacht indienen bij het veterinair tuchtcollege.

Het wordt idd door veel DA's (dierenartsen) gezegd dat hechten niet nodig is. Volgens mijn DA is het een kleine handeling die een hoop ellende kan besparen. Bij de laatste castraties hebben we idd lijm gebruikt, dat gaat heel snel en het zit wel mooi dicht.

Het af binden van de zaadleiders is erg belangrijk.

Sterkte, echt heel vervelend dat je op deze manier een konijn moet verliezen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

zjees wat een verhaal!

en wat een rare manier van werken. nog niet gehoord dat ze een nijn 'open' laten na een operatie.

wat jammer dat je op deze manier je nog zo jonge konijn hebt moeten verliezen.

sterkte met deze horror.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, de dierenarts belde mij net nog. Hij had dit nog nooit meegemaakt. Hij had het zeker allemaal goed af gebonden, hij heeft daar nog wat uurtjes gezeten voordat ik m kon halen, en was toen wel droog, hij deed veel vaker konijntjes blabla......ja.......je kunt dan nog zoveel zeggen, maar ik zelf wist eigenlijk niet goed wat ik nog tegen hem moest zeggen. Dit is het ergste wat je huisdier, welke dan ook , kan overkomen. Gezond naar de dokter en dood naar buiten......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik hoop dat je straks als je over het verlies heen bent er weer aan toe kan komen om weer aan konijntjes te gaan beginnen want het blijft gewoon heel leuk en gezellig om zo'n langoor om je heen te hebben!

Dat hopen wij ook, maar eerst even wennen aan het idee dat onze Fok er niet meer is......zo onverwacht.

Bedankt voor de lieve reactie's!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een verhaal! Ik heb het ook meegemaakt, een konijntje die is overleden door onkundigheid..:( Maar ik snap het helemaal; je kan het gewoon niet beseffen dat je konijntje gewoon weg is, dat is inderdaad gewoon zo onwerkelijk! Je WILT het niet geloven.. veel sterkte met het verlies en ik zou echt er wat aan doen zodat er niet meer konijntjes onnodig pijn lijden en sterven door dit.. zoals ik zei heb ik het dus ook meegemaakt en dat ga ik ook eens bespreken met de dierenarts zodat er niet meer konijntjes onnodig dood gaan..

welkom trouwens!:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja het is idd onwerkelijk. Ik heb wel eerder dieren moeten afgeven, maar altijd met ruime waarschuwing vooraf (ziekte)

Het was zo'n grappig beestje.....Een echt karaktertje die ervoor gezorgd heeft dat wij nu al weten snel weer een konijntje te nemen als dit verdriet een beetje gezakt is.

Ichigo (een van de katten en vast speelkamaraadje van Fokkie) snapt er niks van, gaat voor zn kooi zitten miauwen, echt hart verscheurend....Ik denk dat ik de kooi toch maar even ga opruimen......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

dank aan allen voor het welkom. Jammer dat het zo moest, maar helaas liep het nu eenmaal zo,

Gelukkig weten ze hier denk ik wel een adres voor een ander hartendiefje, waar ik tezijnertijd zeker gebruik van zal maken. De dierenwinkels vertrouw ik namelijk niet zo, hun dieren zijn vaker binnen een week dood dan dat ze het eerste jaar halen.(of beschadigd/aangevreten)

Ik zal het forum eens grondig doorspeuren voor goede adressen, als iemand iets weet hoor ik dat graag :yes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je verhaal kwijt kunnen op forum lucht toch weer een beetje extra op denk ik.

Dat zeker. De meeste mensen om mij heen vinden konijnen maar stom, diezelfde mensen verwarren konijnen met knaagdieren, dus als je daar een traan laat vloeien om een konijn snappen ze het toch niet. En dan is het idd fijn dat je ff je ei kwijt kan.

En ook nog en medium erbij waar je veel info kan vinden over het konijn ansich.

Helemaal goed :yes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

http://www.bunnybunch.nl/opvangen--en-asiels.html

Heb je al op deze lijst gekeken? Kan natuurlijk niet over jouw specifieke 'adresjes' oordelen, maar vaak blijken dat toch 'hobbyfokkers' te zijn die ook vrolijk met rasloos fokken. Geen haar beter dan de dierenwinkels dus. (Sterker nog, vaak leverancier van de dierenwinkels..)

In de opvang zitten genoeg lieve konijntjes die een huisje zoeken. Mocht je wel voor een fokker kiezen, kies dan alleen voor een fokker die lid is van het KLN en alleen met raszuivere dieren fokt.

Overigens lees ik overal dat je 'een' konijntje weer wil, binnenkort.. Waarom maar één? Konijnen zijn groepsdieren..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Overigens lees ik overal dat je 'een' konijntje weer wil, binnenkort.. Waarom maar één? Konijnen zijn groepsdieren..

Ik denk dat ze daar nu nog niet echt bij nadenken/aan moeten denken....

Heel veel sterkte!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah, Dollie heeft je de lijst met opvangen al gegeven ! Super !

En al heb je er nu niets aan, wellicht voor de toekomst:

Er is namelijk ook een lijst met dierenartsen die onze leden, naar eigen ervaring, konijnkundig vonden.

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html

Verder is dit iets waar je totaal geen rekening mee houdt van te voren..Ja, oké..een ingreep is altijd wel spannend natuurlijk, maar een castratie van een ram is een relatief simpele ingreep waar je deze verstrekkende gevolgen niet zo snel bij zou verwachten...

En dan overkomt het je dus toch....

Tja..wat valt er dan nog te zeggen tegen zo'n dierenarts die jou met zijn kennis al snel overtroeven zal..

Je hebt je konijn er niet mee terug en het kwaad is al geschied, de tijd valt niet terug te draaien......

Dit is wel een enorme desillusie..hier ging je niet voor en wat overblijft is de wrange smaak en herinneringen..

Inderdaad kom je hier liever met een leuker voorstelrondje, maar op deze manier je verhaal kwijt en medeleven voor wat je is overkomen, sterkt je ook wel.

En dat mag.

bewerkt door ZaZa

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites