Ga naar inhoud

Vragen over zindelijkheid en urine


pleun

Aanbevolen berichten

hallo!

Sins drie weken heb ik een klein hangoor konijntje. Ik wil proberen om haar zindelijk te maken, alleen weet ik niet goed hoe ik het aan moet pakken. ik heb een bak in haar kooi gezet en daar sto enzo ingedaan. Maar hoe weet ze nou dat het bedoeld is als wc?

Ook heb ik een vraagje omtrent haar urine. Ze heeft nu een aantal keer op de bang of mijn bed geplast en telkens zag haar urine er, in mijn ogen, raar uit.

Het was een ' plasje' met in het midden wit. Het leek haast op eeen soort kalk ofzo. is dit normaal?

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

die van mij hebben dat idd ook vaak dat witte in midden durf het eigenlijk niet goed te zeggen..

maar over je toilet. ik heb er ook een.

een konijn zoekt altijd een plas of poep hoek in zijn hok. dus let op welke hoek dat is. als je erachter bent dan kun je in die hoek het toiletje neerzetten en daar een beetje vuil stro indoen als je het hok gaat schoonmake bijvoorbeeld. dan ruikt die hoek naar hun poephoek en blijven ze in die hoek. natuurlijk loopt er wel eens wat naast hoor het is niet zo dat het hele hok schoonblijft. maar het neemt wel een heel hoop vocht op. wat ook helpt is om in die toilet bak houten kattenbak korrels of aubiose (hennipvezel) te doen. dit neemt heel veel vocht op. en houd geur beetje tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beste zindelijkheidstraining vind ik altijd het stimuleren haar het toiletje te gebruiken.

Zet het bakje neer op een plek waar ze toch al plaste als dat mogelijk is, en houd stug vol om alle keutels en beplaste bodembedekking in dat toiletje te leggen. Als je je konijn goed genoeg kent om te zien dat ze gaat keutelen kun je haar ook even oppakken en in de toilethoek zetten.

Dat witte in plas is normaal hoor, plas kan allerlei kleuren hebben: doorzichtig, wit, bruin, rood en vanalles er tussenin. De kleur van urine is nogal afhankelijk van de voeding van een konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en in het hok houden tot ze weeet dat ze daar plast he.

heb ik ook gedaan was advies van iemand aan me. 1 of 2 dagen in hok houden.

maar als ze op schoot plast zit ze dan ontspannen op schoot of houd je der tegen als ze weg wilt lopen...?

want als ze weg wilt lopen kan natuurlijk zijn dat ze moet plassen ofzo he..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik gedaan heb is gewoon hun hele hok leeg dus geen stro of wat erin en alleen in hun wc (die in de hoek staat waar ze plassen) houtkorrels en aubiose gedaan. Houd dit ongeveer een week vol ondanks dat het er een beetje raar uitziet hebben ze het stro binnen (wel belangrijk) niet heel erg nodig. Daarnaast gooi je alle keutels in hun wc en eventueel plasjes naast de wc maak ik altijd schoon met schoonmaak azijn (hierdoor ruikt het op dat plekje niet meer naar urnie) Met een beetje geluk zijn ze na een week wel "zinderlijk"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .