Mandy Geplaatst: 13 februari 2007 Delen Geplaatst: 13 februari 2007 ik had opeens een geniaal idee om een nieuw koppel te maken maar dan met cavia en mijn konijntje wat nog alleen is..maar is dit handig..?wel ervaring met cavia en konijn maar nie saampjes...misschien ook gewoon niet doen hoor..maar gewoon even weten... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nathalie Geplaatst: 13 februari 2007 Delen Geplaatst: 13 februari 2007 ja las ze allebei alleen zitten waarom niet? ze kennen elkaar toch al? Je kan ze steeds een langere periode aan elkaar wennen, mijn cavia doet het ook goed tussen de nijnen.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richard Geplaatst: 13 februari 2007 Delen Geplaatst: 13 februari 2007 je zou het kunnen proberen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mir@n Geplaatst: 13 februari 2007 Delen Geplaatst: 13 februari 2007 ik heb de konijnen en cavia's ook bij elkaar zitten en dat gaat hartstikke goed. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mandy Geplaatst: 13 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2007 ik heb dus geen cavia wel altijd gehadmaar wilde er eentje aanschaffen..maar cavia is niet zindelijk te maken he das jammer dan vind ik overal drolletjes enzo.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marjan Geplaatst: 13 februari 2007 Delen Geplaatst: 13 februari 2007 Volgens mij is een konijn met een konijn over het algemeen een betere combinatie (omdat konijnen en cavia's elkaars 'taal' niet spreken), maar ik heb ook al erg positieve verhalen gehoord over een konijn met een cavia. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mandy Geplaatst: 13 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2007 ja daarom vraag ik ook of iemand ervaring heeft. ik weet dat cavia meer nachtdier is en konijn dag of andersom..en ken ook mensen waarvan cavia konijn doodbeet enzo.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marjan Geplaatst: 13 februari 2007 Delen Geplaatst: 13 februari 2007 Hmm sja, dan is het een kwestie van uitproberen, denk ik. Ik hoop dat je nog wat reacties krijgt van mensen die ervaring hebben. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tijgertje Geplaatst: 13 februari 2007 Delen Geplaatst: 13 februari 2007 ik heb die nu ook weer even bij alkaar dino is heel bang en als tijger dichtbij komt begint hij al te piepen en draait hij weer om zo van dan nog ff niet maar tot nu toe gaat het nog aardig maar moeten wel wennen bij elkaar Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nathalie Geplaatst: 13 februari 2007 Delen Geplaatst: 13 februari 2007 Bij mij gaat het al heel lang goed ze zitten lekker bij elkaar! Ik heb 2 konijnen en 1 cavia. nooit geen ruzie gehad of problemen. Als je voedster dominant is zal ze dat bij zowel een voedster of cavia laten zien. Ik heb wel expres een cavia man genomen, weet niet of dat helpt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tijgertje Geplaatst: 13 februari 2007 Delen Geplaatst: 13 februari 2007 ijn kwade knager (cavia) is een vrouwtje en tijger is een gecastreerde ram Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 14 februari 2007 Delen Geplaatst: 14 februari 2007 Ik zeg altijd als het zo is dat de dieren anders alleen zitten, geef het dan een poging. Maar als je meerdere van beide diersoorten hebt kies er dan toch voor om ze elk een eigen soortgenoot te geven.Het kan prima gaan, ligt een beetje aan je konijn. Konijnen kunnen namelijk cavia's nogal flink verwonden, soms niet eens echt opzettelijk, maar konijnen hebben veel meer kracht met de achterpoten, en een trap tegen een cavia kan fataal zijn. Daarnaast moet je ook op de voeding letten. Caviavoer mag je niet aan konijnen geven! Je kunt je cavia wel konijnenvoer geven, maar dna moet de cavia wel extra vitamine C krijgen daarbij. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mandy Geplaatst: 14 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2007 poe ik denk dat ik maar een konijntje koppel dan whaha.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iverna Geplaatst: 6 juni 2008 Delen Geplaatst: 6 juni 2008 heey mandy.. ik heb sinds kort een dwergkonijn bij mijn cavia gezet.. het zijn bijde mannetjes waarom ik dit gedaan heb is namelijk dat mijn vriend konijnen leuker vind maar aangezien we op een flat wonen we niet twee van die giga kooien kunnen plaatsen.. ik heb een kooi van 105cm 60 diep en 85 hoog met 3 verdiepingen.. ik kan er eigenlijk nix negatiefs over zeggen.. ze zijn vanaf dag 1 onafscheidelijk..we hebben het voer van hopes farm voor de cavia (alleen brokken geen gemend voer) daar zitten genoeg vitamine c in en komt het meest in de buurt van het dieet van een konijn.. bij gemend voer eet mijn konijn alleen het lekkere eruit en krijgt daardoor zachte keutels wat slecht voor hem is.. verder geef ik ze genoeg groen voor (wel opbouwen).. het zijn de beste maatjes en lijken elkaar ook aardig te begrijpen.. als de cavia begint te piepen komt het konijn ff kijken.. ze delen samen hun voer en liggen vaak samen tegen elkaar aan.. ze wassen elkaar zelfs.. dus dit zijn mijn ervaringen met het samen zetten van een cavia en konijn.. ik hoop dat je er wat aan hebt.. groetjes iverna Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 6 juni 2008 Delen Geplaatst: 6 juni 2008 Zéér oud topic en Mandy komt hier zoals je ziet niet meer...slotje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten