Ga naar inhoud

muizen in het konijnen hok!!

fluffy89
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik vind sinds een tijdje in het konijnen hok muizen keutels. en nou ging ik net het hok verschonen en toen zag ik er 1. mijn konijnen zelf lopen los en gebruiken het hok alleen om te eten en hun wc staat daar.

Wat moet ik nou doen? hoe krijg ik de muizen weg?

ik kan geen gif strooien en ook geen klem neer zetten want dat zitten de konijnen daar in.

en als ik deze muis die er nu zit weg haal, dan is de kans tog groot dat er morgen weer een nieuwe muis zit?

ik ben zelf bang voor de muizen, dus durf nu amper naar het hok.

moet ik mijn konijnen nu naar binnen halen? want ik ga nu bijna niet naar buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een buitenren met nachthok en de muizen doen sávonds tikkertje in de ren bij wijze van spreken

Je kunt er niks aan doen, tenminste ik zou niet weten wat

Het is niet gezond maar ik heb echt geen idee dus ik laat ze maar lekker, ben er gelukkig ook niet bang voor

lijkt me wel vervelend als je zoals jij dat wel bent, maar om ze nou daarom naar binnen te doen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, ja het vervelende is dat ik er zelf bang voor ben en dus niet egt meer bij mijn konijnen ga zitten. ik durf amper de voerbak uit het hok te pakken.

en dat vind ik ook zielig voor ze omdat ze gewend zijn om heel veel aandacht te krijgen

een vriend van me heeft net 1 muis kunnen vangen maar ik vraag me af of er dan niet morgen weer een nieuwe muis zit.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb net op internet gelezen dat je de tuin schoon moet houden, maar ik denk dat ze gewoon op de voerbak en het hooi en stro af komen. dus op die manier kan ik ook niet voorkomen dat ze er op af komen.

ik zat eerst te denken om weer binnen konijnen van me konijnen te maken zodat ik altijd naar ze toe kan en ze dus meer aandacht te geven. maarja ik denk dat mijn konijnen daar ook niet egt op zitten te wachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je echt zeker dat het muizenkeutels zijn? Ik zou als ik jou was even goed je hok controleren op gaten, tenzij ze natuurlijk gewoon door het kippengaas gekropen zijn,

Maar heb je je hok buiten of binnen staan?

Ze heeft ook een muis gezien.. en volgens mij kunnen de konijnen gewoon loslopen en zelf uitmaken wanneer ze in het hok gaan, en als konijnen een hok in kunnen muizen dus ook, en het hok staat buiten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muizen houden erg van konijnenvoer. Ze hebben hier een keer in de zak voer gezeten en ik maar denken dat er muizen in het hok liepen. Later bleek ik de keutels zelf in de voerbak te gooien met het voer. De zak voer hebben we toen maar weggegooid. Nu staat het voer binnen.

Ik geloof trouwens niet echt dat het kwaad kan hor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel voer geef je? Ik zou afgewogen (dus 25 gram per kilo konijn) gaan geven op vaste tijden, misschien verdeeld over verschillende momenten op de dag. Zodat ze alles gelijk op eten en er voor de muizen niks te halen valt. Wij hebben jarenlang last van muizen gehad, sinds onze eerste kat dood is al, en van álles geprobeert maar pas sinds ik minder voer (eerst stond er de hele dag een bak gemend voer..) zijn ze weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef ook afgewogen voer, maar meestal eten ze niet alles direct op. ik geef het standaard iedere ochtend en meestal bewaren ze ook wat voor smiddags.

en het probleem is dat mijn konijnen helemaal los lopen. ze zitten niet in een ren.

ik heb een balkon van 6x1.40m. en daarop staat het hok open dus ze kunnen los lopen en als ze willen in het hok. dus ik kan ook niet buiten de ren vallen neer zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is best wel een probleem jah, en ik zal ook idd niet vergif strooien of vallen neerzetten...:s Misschien overwegen om je konijnen binnen eten te geven tot dat je geen muizenkeutels meer vind in het hok? Als er geen eten buiten is, dan kunnen muizen moeilijk daar nog eten zoeken en weggaan en wegblijven. En dan pas weer buiten voeren nadat je zeker weten geen keutels meer hebt gezien in het hok. Een idee misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee ze zijn niet giftig, ze kunnen inderdaad wel ziektes overbrengen op konijnen en andere dieren.

Ik zag er inmiddels steeds meer lopen dus ik heb tog belsoten om mijn konijnen tijdelijk binnen te houden. ik hoop dat de muizen dan weg gaan en weg blijven nu ze merken dat er geen eten te halen valt.

maar weet iemand of de muizen nu ook mee naar binnen kunnen komen omdat daar nu voer staat??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verhuis je je konijntjes nu plots van buiten naar binnen? Dat kan niet hoor ivm de wintervacht!

ik geef ook afgewogen voer, maar meestal eten ze niet alles direct op. ik geef het standaard iedere ochtend en meestal bewaren ze ook wat voor smiddags.

Je kan 's morgens de helft van het voer geven, die ze dan helemaal op eten en de andere helft 's middags. Zo blijft er nooit eten in het bakje staan, en schiet er dus ook niets over voor de muizen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .