Spring naar bijdragen
Mireille

Mystique

Recommended Posts

Inderdaad de cavia's zitten hier normaal gewoon buiten.

Ze hebben zich prima gered al verscheidene keren bij temperaturen van -12.

Gewoon een flinke bult hooi in de hokken, verscheidene schuilhuisjes en ze redden zich prima.

Hebben ze het koud kruipen ze samengepropt wel in de huisjes of onder het hooi.

Deze ukkies zitten inderdaad binnen om het voor mams makkelijker te maken plus dat de jongen zichzelf de eerste dagen slecht warm kunnen houden en daarvoor mams gebruiken.

min temperaturen helpen dan niet mee, dus vandaar dat mystique al voor de bevalling naar binnen is gehaald

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Inderdaad de cavia's zitten hier normaal gewoon buiten.

Ze hebben zich prima gered al verscheidene keren bij temperaturen van -12.

Gewoon een flinke bult hooi in de hokken, verscheidene schuilhuisjes en ze redden zich prima.

Hebben ze het koud kruipen ze samengepropt wel in de huisjes of onder het hooi.

Deze ukkies zitten inderdaad binnen om het voor mams makkelijker te maken plus dat de jongen zichzelf de eerste dagen slecht warm kunnen houden en daarvoor mams gebruiken.

min temperaturen helpen dan niet mee, dus vandaar dat mystique al voor de bevalling naar binnen is gehaald

Leuk! Maar eerst van de zomer op vakantie, kijken hoe dat gaat met drie nijnen die uit logeren gaan. En of ze dan nog steeds geen ruzie maken. Anders moeten er meisjes bijkomen. Gaat alles goed zoals het gaat dan misschien wel Cavia's!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe groot de stukken groen ook mogen wezen, alles gaat schoon op hihi.

Soms zitten ze dan echt met een paar er omheen te knagen.

De andijvie gaat er het eerste in samen met de paprika, daarna kijken ze vaak pas naar het andere groen.

Vandaag kon ik weer broccoli en boerenkool krijgen, dus dat krijgen ze er straks ook weer bij naast de witlof, wortelloof, appel, banaan, rucola ect.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

over het algemeen is paprika het eerste waar de caafjes op af gaan.

In ieder geval de volwassen cavia's.

De jonge diertjes vinden vaak andere dingen veel interesanter.

Paprika staat hier dan ook elke dag op het menu, ook voor de broodnodige extra vitamine c

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gelukkig eten ze het bij jou wel! Ze krijgen van mij dagelijks nu een bakje met kruiden. Peterselie, paardenbloem en rode paprika. Dat eten ze dan weer wel. En ze krijgen ss voor cavia's dus genoeg vit. c zullen we wel binnenkrijgen toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

als de ss extra vitamine c bevat dan krijgen ze wel genoeg binnen.

Maar ik zelf ben liever van het ze op een natuurlijke manier zoals met paprika geven dan via allerlei voertoevoegingen in het voer

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mireille, wat een heerlijke foto's :love: Kijk maar uit, straks kom ik er nog eentje cavianappen!

Hier worden ze boos als ze hun geliefde vit.C pilletje niet krijgen, dus ook al ben ik het met Mireille eens dat op de 'natuurlijke manier' beter is gaat het hier toch via een pilletje. Dan staan ze met hun voorpootjes op het net gevulde voerbakje omhoog te kijken zo van: nou, komt er nog wat van??? Pas als ze het snoepje hebben gehad beginnen ze aan de SS :lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier wilden ze ze eerst ook niet, pas toen ik de pilletjes van Roter probeerde had ik succes. Dus nu is het 's avonds: snoepje voor Flupke, snoepje voor 'Nandi en snoepje voor Petradhd. Zo krijg ik ook nog wat extra's binnen :lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites