Ga naar inhoud

Kaakabces wat te doen


lena

Aanbevolen berichten

  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

tussen het hooi en ter hoogte van haar achterpootje ligt een keutel. en toen ik bij haar was lagen er wel meer.

de wond gaat nog wel helemaal door tot onder haar kin. ja ze was ook alert en aan het graven en kwam wel naar ons toe even kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze is nog bij de DA , maar ga er wel van uit dat ik dat mee krijg. laat ik het zo zeggen zonder ga ik niet weg. heb haar voor de tijd ook 2 keer geinjecteerd met AB nou dat ging prima. voelde wel heel anders dan bij ons. Huid is veel dikker en stugger

Link naar reactie
Delen op andere sites

tussen het hooi en ter hoogte van haar achterpootje ligt een keutel. en toen ik bij haar was lagen er wel meer.

de wond gaat nog wel helemaal door tot onder haar kin. ja ze was ook alert en aan het graven en kwam wel naar ons toe even kijken

Ik bedoelde de wond :). De keutels die zie ik wel hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je enig idee in hoeverre de operatie geslaagd is en of het abces nu 'weg' is ?

Toen ik net begon te lezen vroeg ik me af of er al naar haar gebit gekeken was..Dat abces moet ergens vandaan komen..

Maar gaandeweg bleek dat ze inmiddels al geopereerd én verlost is van de boosdoener(s)..

Een paar jaar geleden hadden wij hetzelfde met Kobus ons konijn.

Zelfde plek, ook het gebit als oorzaak..

Hoop dat het goed blijft gaan en deze ingreep afdoende was.

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zegt je dierenarts over het verloop en het genezingsproces ?

Ben wel héél benieuwd hoor...

Kobus is dus dood, al een poosje hoor..

Heb het toen wel hier beschreven..Ze (hij bleek een zij te zijn) was te mager om te opereren..en na een paar weken spoelen en behandelen gaf ze zelf op.

Dus vandaar dat ik wel benieuwd ben naar jullie verloop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ooh jee dat is niet zo mooi.

Ik heb de dierenarts net gebeld. Hij eeft haar ook geopereerd. Tot nu toe doet ze het heel goed. Ze is goed door de narcose gekomen. Hij heeft de hele operatie in een vogelvlucht verteld. Ze zijn erg ver moeten gaan in de kaak. Het hele abces is tot op het kaakbot weg gehaald. de 2 kiezen hebben ze getrokken.

Volgens de DA heeft ze 70% slagingskans met deze behandeling. e moet nog wel t/m vrijdag in de kliniek blijven. De wond word daarna behandelt met een duplo penicilline en een orale antibiotica Floxacine of zoiets. Daarnaast moet de wond regelmatig gespoeld worden en na 10 dgn moeten de hechtingen verwijdert worden. Hij zei: het begin hebben we gehad maar we zijn er nog lang niet. Het schijnt dat mw konijn alleen bij het oppakken al begon te gillen. Ze heeft nog niet zelf gegeten. Alleen dwangvoeding gehad en zit nu onder de pijnstillers. De operatie pijn zou een dag duren. Daarna is het gewoon de pijn van de ontsteking. Waar ze ook pijnstilling voor krijgt. Tinky was een beetje te zwaar maar is wel afgevallen de laatste tijd. Ze woog altijd 2,3 kg en was vorige week 1,9 kg. Maar ik haar flink bijgevoerd voor de OK zodat ze even wat reserve heeft.

Het wordt wel een duur gebeuren zo en ik hoop ook echt dat ze het allemaal goed haalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stress niet maar ben gewoon een ongeruste mama, ;-)

ik ga naar dierenkliniek twente aan de haaksbergerstraat. Jan is heel fijn en konijnkundig. Ik ga straks nog even bellen hoe het gaat en dan zie ik haar morgen weer. ik ben zelf verpleegkundige ben aardig wat wonden gewend. Maar als je zo'n klein diertje ziet is het toch wel even slikken. Ik heb de kooi idd helemaal schoongemaakt en opgevuld met handdoeken.

Dat is dus dezelfde Jan dan:mdr:, hij heeft mij ook heel goed geholpen vorig jaar met de myx enz...

Een super DA en ook eentje die dus als hij het zelf niet weet, het eerlijk zegt en voor je op onderzoek uit gaat

ontzettend veel succes met je nijntje

Mijn oma puck moest ook blijven bij de DA maar voor het logeren hebben ze niks gerekend toen....was maar 1 nachtje maar toch...:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja klopt Jan heeft haar geopereerd ik heb hem net aan de lijn gehad. Ik moet hem nu maar volledig vertrouwen. lastig hoor. Maar goed hij is wel heel goed met konijntjes.

ja ZAZA staat mij nog veel zorg te wachten. de DA kon mij geen advies geven wat ik moest doen. Ik had toen een vrouwelijke trouwens maar die durfde geen uitspraken te doen. Omdat het toch wel een stress konijn is etc. Maar ik vertrouw ook maar op het instinct van mijn nijntje dat ze me wel moet vertrouwen omdat ik haar moet verzorgen om beter te worden.

ik heb haar al 4 jaar maar heb haar nooit op kunnen pakken. heb het in het begin wel geprobeerd maar naar dat mijn andere nijn is gevallen nadat ze zo aan het spartelen was heb ik het opgegeven. En tot op nu heb ik ze ook nooit op hoeven pakken eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien een kleine tip voor op pakken....

Ik heb laatst van wenerlover(lid hier op het forum) een tip gekregen hoe zij haar konijnen altijd op pakte en dat is dus vanaf de voorkant, dus niet van bovenaf wat een konijn vreselijk vindt maar voor haar gaan staan en met je handen langs de zijkant gaan en haar als het ware "opscheppen"

Dus ze ziet wat je doet en kan daar wel eens minder bang voor zijn

Ik vond het een hele goeie tip en heb hem al uit geprobeerd op de bangste van mijn bende en het werkte veeeeel beter:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat de kiezen zijn verwijders de mogelijke boosdoeners.....je konijntje zal ook anders zijn in haar gedrag met een geholpen lieve ram aan haar zijde.

Op pakken vind geen enkel konijn leuk laten we dat wel ven voorop stellen.....

Snelheid is dan geboden en veilig heid door hem/ haar snel tegen je aan te zetten.

succes met je nijntje

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb 2 vouwtjes.

Ben vanmorgen even geweest. Ze heeft een half blaadje witlof en een stukje banaan gegeten. Maar de brokjes van de DA laat ze staan, breng vanmiddag mijn eigen brokjes. Ze mag ws morgen naar huis en moet dan 2 x dgs gespoeld worden met jodium oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .