Ga naar inhoud

Kaakabces wat te doen


lena

Aanbevolen berichten

De wond is nog steeds vies, 2 x per dag haal ik de korsten eraf en doe de zalf erin. Maar er blijft pus uit komen.

Een voordeel ze is nu een stuk tammer. Ik kan haar nu oppakken zonder dat ze flipt. Ze eet verder goed en de ene dag is ze wat vlotter dan de andere. Maar ik ze heeft ook nog AB.

Ik hoop dat het snel goed komt. het is erg belastend. Ik heb wisselende diensten en mijn vriend van 8-5. soms moeten we om 5:30 opstaan om haar eerst te verzorgen.

Als het uiteindelijk maar goed komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Een abces en vooral een kaakabces IS gewoon moeilijk te behandelen...wat dat betreft begrijp ik dat van die pus wel..

Dat het het binnenwaarts het bekje in loopt, hadden wij ook..

Toen we dat door kregen begrepen we ook waarom ze zo weinig leek te drinken..

Ze kreeg al vocht binnen door het spoelen..

Hou je het gewicht van Tinky ook in de gaten ? Valt ze af ?

De wond moet inderdaad een beetje open blijven, dus dat is iedere keer weer openpulken, wij deden dat ook met het spuitje...

Verder is het eigenlijk een verhaal van; Zijn er positieve ontwikkelingen..hoe weinig ook...

Je merkt dat je went aan een situatie omdat je er de hele dag mee bezig bent..

Iemand die Tinky een paar dagen niet gezien heeft, wat ziet die dan ?

Dat ze went aan oppakken is prettig, maar is dat haar gelatenheid omdat ze ziek is, of gewenning van het pakken...

Als ik je zo hoor, heb je nog een onzekere weg te gaan...

Laat de moed niet zakken en blijf kijken naar hoe Tinky zich gedraagt en hoe ze het doet..

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vetramil en dermiel zijn hetzelfde alleen andere naam geloof ik.

Het lijkt erop dat de pus niet meer wordt en durf bijna minder te zeggen. De wond begint al goed dicht te groeien, tenminste vanwaar het schoon is.Ik heb steeds minder ruimte om te spoelen.

Alleen de opening naar de mond zit er nog wel, ik spoel nu gewoon met kraanwater en dan de dermiel erin. Konijn ruikt heerlijk naar ecalyptus of zoiets.

Ik zat het ergste op tegen de operatie. En toen de pus weer terug kwam was het idd ook een tegenvaller. Maar verder doet ze het heel goed.

Er gaat ook veel dank uit naar mijn vriend. Als die niet zo betrokken was geweest had ik haar niet kunnen verzorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag voor controle bij de DA geweest, zag er heel goed uit. Via scoop in het bekkie gekeken. zit nog een klein wondje maar de huid zag er rustig uit. Wond op de kaak bijna dicht, DA heeft nog een klein puntje pus weggescraapt daarna kwam er gewoon bloed. de dermiel heeft echt wonderen verricht.

Nog 4 x AB en doorgaan nog met de dermiel en dan denk ik dat we met 1,5 week wel klaar zijn. Er zat een klein beetje wild vlees en wat botwoekering, maar dat was niet erg.\

de DA vond dat het konijn ook prima in conditie is. we zijn erg blij met de tip voor de dermiel echt wonder spul

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Even een update, het gaat super goed met onze Tink. Dermiel is echt een aanrader wat een wonderspul. Na 2 wkn smeren was alles weg en dicht. Ze voeld zich prima. En door alle extra voeding die ik haar toen der tijd heb gegeven, moet ze nu weer op dieet. Door het abces was ze flink afgevallen, maar daar zie je niks meer van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .