Ga naar inhoud

Luca's nageltje


BunnyLover

Aanbevolen berichten

Van de week zat Luca bij Wesley op schoot, toen hij weg wilde lopen bleef hij aan Wes zijn trui hangen met zijn nageltje, wat dus in de trui bleef hangen!! Hij zelf liep vrolijk verder met een nageltje minder, ik heb er wat betadine spray opgedaan maar hij heeft er verder geen last van.

Nu vroeg ik me af of het nageltje nog terug groeit? Hij is niet afgebroken maar echt eruit, heel akelig om te zien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een kat wat dat ook heeft gehad toen hij nog heel jong was. Hij heeft dat nageltje nooit meer teruggekregen.

Toen ik hem bij zijn mamma weghaalde, leek het wel of hij een soort "klompvoetje" had. Maar toen het wondje genezen was, werd het al snel gewoon weer een normaal pootje.

Het ziet er niet meer eng uit, heeft er ook geen last meer van. (Hij is inmiddels ruim 10 jaar oud)

En inderdaad: 1 nageltje minder te knippen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt er aan hoe ernstig het nageltje gebroken is, want dat kan op verschillende manieren zijn.

Bij de ene soort dat allen de omhulsel om het leven eraf is groeit het gewoon terug (weet ik uit eigen ervaring bij 1 van mijn dieren)

En bij andere soorten breuken groeit er een misvormd nageltje terug wat bijna of niet meer zal groeien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms komt het nageltje terug soms niet. Als het echt helemaal weg is dan niet volgens mij, als het afgebroken is en er zit nog een deel van het nageltje dan groeit het wel terug.

Ik had het een tijdje terug bij een nijntje op mijn stage, dat is nog niet terug gekomen. Maar gelukkig kan een konijntje prima met een nageltje minder overleven hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hehe dat soort dingen doe je nooit expres hoor. Ik deed het op mijn stage bij al bunny, is echt een favorietje van me, hij is 15 jaar oud, het is een hollandertje.

Ik ging zn nagels knippen, legde zijn nagel in het schaartje en legde even aan een stagiaire uit waar je op moest letten bij het knippen (het leven dus) en toen trok AlBunny opeens zijn pootje hard naar achter, en bungelde zijn nageltje aan het schaartje (ik had het schaartje niet dicht gedaan om te knippen, gewoon open, maar het was er in blijven haken). stom stom.

En dan precies bij een van de liefste nijnen nog ook...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .