Ga naar inhoud

Middenooronsteking...


Clover

Aanbevolen berichten

  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gisteravond heeft ze een hele tijd op het balkon gehuppeld samen met haar kids. Ik zag haar gewoon genieten. Heerlijk.

Ik heb gistermiddag de trapjes in het nieuwe konijnenhok afgeschermd met een soort tunnel van gaas. Ik ben namelijk bang dat ze van het trapje afvalt als ze niet genoeg evenwicht heeft.

Het enige wat ik nu nog moet doen, is de bodem afkitten (zitten wat kiertjes in) en verven en de verbinding tussen de 2 hokken dichtmaken. Dan denk ik dat Spat een veel fijner plekje heeft dan nu. Ze zal dat trapje wel opkomen denk ik en dan kan ze lekker weer meedoen met alle groepsactiviteiten.

Ze zit nu op de onderste verdieping en als de rest geen zin heeft om daar te zitten, zit ze best een tijd alleen overdag.

Nog heel even volhouden Spat!

Ik zag vanmorgen dat ze een wondje in haar nek heeft trouwens. Ze zal wel gebeten zijn. Ze doet zelf ook alweer aardig mee in de rangorde strubbelingen die af en toe plaatsvinden. Wel vervelend als ik haar moet prikken... Ze leek er niet zoveel last van te hebben. Ik heb er voor de zekerheid een beetje (hoe-heet-het-ook-alweer)-zalf opgesmeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend is dat hè...Hier loopt er ook één met een aantal wondjes...Het is zo balen hè..Je wil dat iedereen lief is voor elkaar, vooral voor degeen die uit zwakte de underdog is, dat zijn ze ook...tot de momenten dat het weer even een strijd wordt...

Doe jij het met gewoone 'mensen'betadine ?

Nooit gedaan eigenlijk, maar heb het wel vaker gehoord...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het goed gaat,ondanks de wondjes dan.

Bij Lucie is dat ook geweest maar die bleven ze maar pakken en grijpen en bijten,zij zit nu dus apart. Wel jammer,je wilt een leuke groep hebben,gezellige mengeling van kleuren,doen ze niets anders dan elkaar het leven zuur maken:((

Link naar reactie
Delen op andere sites

JAAAHHHH!!!

Ze wordt beter!!!!!!!!

Ik kwam vanmorgen de keuken in en toen zag ik mijn 3 witte konijnen op 3 verschillende etages. De onderste was Bigwig, de middelste was Clover, en de bovenste was.... SPAT!

Helemaal zelf naar boven gesprongen! Wat is ze toch knap!

Gisteren maakte ze op het balkon al een enórme vreugdesprong. Spat is nooit zo van de sprongen, dus ze schud dan met haar kopje en tilt haar voorpootjes (ja, ja!) wel 2 cm (!) van de grond. HAHA Dat deed ze dus gisteren ook. Ze was echt heel erg vrolijk.

En nu zie ik het weer helemaal zitten met haar. Ze redt het wel.

Pffff, wat een zorg minder zeg!

Oh, en over die foto: Die komt er aan hoor, maar daar had ik gisteren even niet zoveel tijd voor. We moesten "even" een bankstel uitzoeken. (nee, we zijn nog niet geslaagd) Ik zal hem binnenkort op het fotoforum zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een leuke eigenwijze tante :)

Ja nou!!

Ze heeft pit hoor, deze dame.

Dat is waarschijnlijk ook haar redding geweest :bow:

Ze heeft er gewoon voor geknokt!

Ze houdt haar kopje alweer bijna helemaal recht. Een buitenstaander zou misschien helemaal niks aan haar zien. Ik zie het nog een klein beetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja nou!!

Ze heeft pit hoor, deze dame.

Dat is waarschijnlijk ook haar redding geweest :bow:

Ze heeft er gewoon voor geknokt!

Je vergeet jezelf :bow: :bow: en de antibiotica die dus goed aansloeg. :bow: Conclusie achteraf: het was een oorontsteking veroorzaakt door een bacteriële infectie.

Wat je kan overwegen is probiotica geven voor een dag of 5 omdat baytril de darmflora aantast. Dat doen alle antibiotica's in meer of mindere mate.

Groetjes,

Lies

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben vanochtend ook met mijn konijn naar de da geweest alleen die is er wat minder aan toe ben ik bang. het is een jonkie van net 6 weken oud dus die nog eigenlijk geen weerstand hebben. het koppie hangt wel scheef maar verder eet ze drinkt ze en beweegt ze goed. ze zit nu apart en krijgt extra veel voer. ik weet nog niet of ze het redt ik hoop het van wel. de ontlasting was goed en de temperatuur ook dus misschien dat ze het wel redt. ze heeft antibiotica gekregen en een ontstekingsremmer.

gr iris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hè....Zat er net aan te denken dat ik dat vergeten was te schrijven....

mooi, apart...

Die oren zien er leuk uit...Beetje dalmatiër

Het is ook een dalmatier, dus dat klopt!

Ze heeft op haar rug nog 2 "spatjes" en haar staart is ook gekleurd.

Ik heb er nog 2 met ongeveer dezelfde tekening :-)

Gisteren bij de DA geweest met haar.

Ze herkenden haar niet meer terug. Vorige week lag ze nog in de foetus-houding en wilde ze niet eens haar kopje bewegen van de stress. Nu zat ze parmantig op de tafel en brak ze zowat haar reismand af, toen we weer naar huis gingen :blink:

Haar oren zijn helemaal netjes schoon. Haar kopje staat echt bijna 100% weer recht. Zelfs met de stress erbij van het vervoeren enzo.

Ik moet nog 8 dagen antibiotica spuiten, om terugvallen te voorkomen. En dan hoef ik pas over een maand weer terug te komen (dan zijn de entingsdagen, dus dat kan tegelijk in 1 moeite) voor nacontrolle. Ik moet haar wel goed in de gaten houden, maar dat doe ik tóch wel.

(die probiotica is misschien welk een goed plan, kan dat bij de antibiotica of moet ik wachten tot ik die niet meer geef? En waar haal ik die?)

Dus ik ben helemaal opgelucht. Vrijdag gaan we ze, als alles lukt, naar hun nieuwe onderkomen brengen. Dan gaan wij namelijk ook verhuizen en dat scheelt mij heen en weer rijden van en naar het oude huis....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig (?) ben ik een boek aan het lezen over darmproblemen geschreven door Saskia van As, een huisarts/darmproblemenexpert :) Het is voor mensen maar voor konijnen gaat de inhoud ook wel op!

Zij zegt dat in principe genoeg vezels in het menu voor een goede darmflora zorgen. Probiotica extra geven is niet snel nodig alleen raad zij het aan na een ab-kuur! Want ab doodt ook de goede bacteriën in de darm. Er blijven er heus wel een paar over maar het risico bestaat dat in de tijd dat de darmflora zich herstelt er zich verkeerde bacteriën en schimmels aan de darm hechten en met probiotica voorkom je dat. Probiotica maakt het milieu in de darm geschikt voor de goede bacteriën en ongeschikt voor de slechte bacteriën.

Ik raad de de pro-soluble voor alle dieren van protexin aan. Die bevat een goede stam bacteriën. Ik heb er 'zelf' goede ervaringen mee! De kipjes reageerden goed na een heftige worminfectie en bij Dix gingen de gasaanvallen toen hij zo ziek was met een aantal dagen over toen hij pro-biotica kreeg. Het wordt hier door astfarma op de markt gebracht. Een da kan dat voor je bestellen. Je bewaart het in de koelkast.

(Ze kruipen er niet uit hoor.. ;)

Verder is de probio-forte van degroeneos erg goed maar ook duur. Die bevat meerdere goede stammen. Dat kun je via internet bestellen. www.degroeneos.nl

De huisarts schrijft overigens dat wij mensen veel te veel suikers en koolhydraten eten en zodoende onze eigen darmflora verstoren! Ik ben nu wel helemaal overtuigd dat brood en fruit resp. teveel koolhydraten en suikers bevatten en zodoende niet gezond zijn voor nijnen! Maar wel heel lekker natuurlijk :bounce:

Groetjes,

Lies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, dat klinkt als een goed verhaal.

Ik geef zowiezo weinig brood. Alleen toen Spat wat moest aansterken (ze is trouwesn in de afgelopen week 200 gram aangekomen)

Ze worden er dik van en hooi knabbelt net zo lekker.

En fruit... alleen ongeveer 1 of 2 keer in de week een klein partje appel. Verder krijgen ze groenten.

Ik zal eens informeren voor de probiotica in ieder geval.

Door mijn blaasgruis-katten loop ik daar toch regelmatig naar binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .