linda Geplaatst: 8 februari 2007 Delen Geplaatst: 8 februari 2007 Ik heb bunny vorige week laten castreren en ben van plan om over een week of 5 een vriendinnetje voor 'm te halen. Nou had ik het verhaal over "koppelen" al gelezen maar hoe moet ik dat dan gaan aanpakken.Ik ben van plan gewoon een konijntje bij een dierenwinkel bijvoorbeeld te halen (geen jong konijntje) maar wat als ik thuis kom en het klikt niet?????? Dan kan (en wil) ik haar niet terugbrengen maar zou het ook niet leuk vinden als ik ze altijd maar apart moet houden. Hoe groot is de kans dat het mis gaat? Ik moet zeggen dat ik Bunny al eens kennis heb laten maken met het konijntje van een vriendin van mij, we dachten dat het een vrouwtje was maar aangezien HIJ eergisteren gecastreerd is bleek het dus toch een mannetje te zijn, maar ze gingen toen heel goed met elkaar om.. dus ik denk niet dat Bunny erg dominant zal zijn maar ik weet dus niet zo goed op ik dat daarop kan oordelen.. Misschien dat jullie nog een adresje weten waar ik mijn bunny mee naartoe kan nemen om daar te kijken of het klikt met een leuk vrouwtje??? ow ja, ik kom uit de omgeving van eindhoven, dus het liefst niet al te ver uit de buurt haha Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nathalie Geplaatst: 8 februari 2007 Delen Geplaatst: 8 februari 2007 vrouwtjes kun je ook castreren hihi maar dat terzijde. je wilt geen jong konijntje? dus dan zou ik een opvang zoeken bij jou in de buurt. Weet niet waar je woont, maar opvang is er zat volgens mij! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
linda Geplaatst: 8 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2007 ow ja weet ik haha beetje stom verwoord iddik heb gelezen dat het niet verstandig is een jong konijntje bij een wat ouder (1 jaar) konijn te zetten... of maakt dat niet uit?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nathalie Geplaatst: 8 februari 2007 Delen Geplaatst: 8 februari 2007 daar heb ik weinig ervaring mee, en zal je aan iemand anders moeten vragen. Maar als je denkt dat het jou niet uitmaakt, waarom zou je dan geen konijntje in de opvang een tweede kans gunnen? Over het algemeen wordt je bij een opvang goed begeleid en hoef je geen overhaaste beslissingen te nemen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
linda Geplaatst: 8 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2007 Ja ik zat ook te denken aan een opvang, nou heb ik er net toevallig een in de buurt gevonden, alleen is het konijn daar nooit helemaal van jou, je hebt ze als het ware in bruikleen, en ze zijn volgens mij ook nog eens heel duur.. misschien dat jullie even willen kijken en me willen laten weten wat jullie er van vinden?? http://www.opvangfranky.nl/(kopje opvanginfo) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nathalie Geplaatst: 8 februari 2007 Delen Geplaatst: 8 februari 2007 op zich ziet het er goed uit! Dat de konijnen 22,50 kosten lijkt misschien aan de prijzige kant, maar ze zijn wel al ingeent, dus als je dat bekijkt scheelt dat dan toch weer! Anders komen die kosten er weer bij! Dat het konijn in bruikleen komt, is bij veel asiels ook bij honden en katten. Het konijntje is gewoon van jou hoor, maar als er melding komt dat er niet goed voor gezorgd zou worden, kunnen ze het weer terugeisen, maar zover zal het niet komen toch? Ik ken de opvang niet maar wat ik er zo van zie ziet het er wel goed uit! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
linda Geplaatst: 8 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2007 nee zover zal het zeker niet komen!!!!! vond het woord "bruikleen" alleen zo naar klinken haha maar als het gebruikelijk is geloof ik dat en heb ik er geen moeite mee.. heb er namelijk nog helemaaal geen ervaring mee, heb bunny gewoon bij de dierenwinkel gekocht Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nathalie Geplaatst: 8 februari 2007 Delen Geplaatst: 8 februari 2007 ik weet het nog van de periode dat ik een honden en kattenasiel werkte daar ging ook alles in bruikleen maar er werd nooit wat terug gehaald. Het is gewoon voor de opvang duidelijk dat er goed voor gezorgd wordt. En mocht het zover komen dat er en reden komt waarom je het konijntje weg moet doen dan kan je hem altijd bij hun onder brenegn zij zijn dat ook verplicht. Ze zullen dan wel waarschijnlijk om afstandsgeld vragen, maar dat is dan maar zo. Zo'n asiel kan je vaak goed begeleiden met koppelen omdat ze zelf al veel ervaring hebben. Maar ik weet niet wanneer Bunny "geholpen" is, maar ik zou minimaal 4 welen wachten todat je hem bij een voedster zet. Dan kan die zijn zaadjes niet meer doorgeven! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
linda Geplaatst: 8 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2007 ja hij pas vorige week geholpen, maar was alvast rustig aan het rond kijken.. had ook al een particulier gevonden waar ik bunny tegen die tijd ook een keer kan meebrengen om te kijken of het klikt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flitzer Geplaatst: 10 februari 2007 Delen Geplaatst: 10 februari 2007 Ik zou het bij een opvang proberen. Dan geef je een nijntje daar een tweede kans,ze kunnen je daar goed helpen en je kunt er rustig over denken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mireille Geplaatst: 10 februari 2007 Delen Geplaatst: 10 februari 2007 Mijn hond is ook nog officieel van de vereniging waarvan ik haar geadopteerd heb.En mocht ik ooit doodgaan of slecht voor haar zorgen kunnen ze haar opeisen.Dat ze dat dus bij een konijnenasiel doen vindt ik niet eens zo raar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
linda Geplaatst: 14 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2007 Ja het konijntje die ik via marktplaats had gevonden was ook al een jaar ofzo, ze had er alleen geen tijd meer voor.. dus dan heb ik ook wel het gevoel dat ik een konijntje een 2e kans geef.Maar ik ga zowieso nog bij de konijnenopvang kijken!!! en wie weet neem ik bunny volgende keer wel mee.. kan ie er 1 uitzoeken haha Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marjan Geplaatst: 14 februari 2007 Delen Geplaatst: 14 februari 2007 Ja, ik zou echt naar een opvang gaan, als ik jou was. Daar zitten zoveel zielige konijntjes die om welke reden dan ook gedumpt zijn. Nu ik weet hoe vol de opvangen zitten, zou ik nooit gewoon naar de dierenwinkel gaan. Ik zou Bunny inderdaad meenemen naar de opvang, dan kan hij zelf eentje uitzoeken. Maar pas op... met mijn konijn en Rex ging de koppeling ook uitstekend (de vrouw van de opvang zei nog: "Een ideale koppeling"), maar na nog geen 2 dagen in huis, was Rex dood. Dus neem wel genoeg tijd voor de koppeling, het eerste kwartiertje zegt niet zoveel. Wat het geld betreft, ik heb nog meer voor Rex betaald, 30 euro. Maar dan heb je inderdaad wel een gecastreerd en ingeent konijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snuff&Floor Geplaatst: 14 februari 2007 Delen Geplaatst: 14 februari 2007 Wat marjan zegt is deels waar, als je een 2e konijn wilt haal hem dan uit de opvang want daar nemen ze de tijd voor je, kun je Bunny meenemen en hem zelf laten kiezen. In een dierenwinkel zitten meestal alleen jongen nijnen (6 weken tot 4 a 5 maand) in de opvang daarentegen zitten ook volwassen nijnen. Als je dan naar de opvang gaat vraag dan of Bunny zelf mag uitzoeken in 1 van hun rennetjes ofzo, laat ze dan samen lopen 15 ~ 30 minuten. Belangrijk is om heel goed op te letten, zijn ze onverschillig naar elkaar, zoeken ze elkaar op maar, zijn ze nieuwsgierig, gaat er 1 de ander wassen, gaan ze gewoon relaxxed liggen of gaan ze bijv gelijk vechten of achter elkaar aan vangen. Vraag gerust om advies bij de opvang zij zullen dit ongetwijfeld vaker doen en lees voor je gaat een aantal dingen over konijnengedrag. Voordat je je nieuwe nijn mee naar huis neemt vraag dan ook om het voer wat ze bij de opvang krijgen en koop dit of neem dit van hun een beetje mee zodat ze langzaam aan jouw voer kan wennen, konijnen kunnen erg slecht tegen wisselingen van voer en kunnen daar erge diaree van krijgen, wees dus gewaarschuwd. Daarnaast kun je rustig vragen wat voor groenvoer ze al eet enz. Dan neem je je nieuwe nijn mee naar huis en laat haar eerst wennen aan haar nieuwe huis, want je nieuwe nijn heeft al aardig wat stress te voorduren gehad namelijk een koppeling, reis, nieuwe omgeving enz. Zet haar kooi naast die van Bunny en laat haar gewoon rond lopen terwijl bunny in zijn hok zit. Let erop dat je nieuwe nijn gaat drinekn en eten, dit is erg belangrijk! Na een dag of dagdeel kun je ze samen in een ruimte zetten die voor beide konijnen neutraal terrein is en zorg dat er wat verstopplekken zijn. Maar wel zo dat je altijd snel tussenbeide kan komen mocht het echt misgaan. Maargoed de rest kun je wel lezen in die artikelen hier op de site anders wordt het zo'n lang verhaal. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marjan Geplaatst: 15 februari 2007 Delen Geplaatst: 15 februari 2007 Wat marjan zegt is deels waarNou ben ik wel benieuwd welk deel niet waar is... :hmmm: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
linda Geplaatst: 15 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2007 haha,.. nou bedankt voor jullie advies!! jullie maken me het echt wel moeilijk want dat konijntje op marktplaats was ook zooooo schattig.. en daar mocht ik bunny ook eerst mee kennis laten maken..nou ik zal zowieso eerst naar de opvang gaan, mocht bunny zijn ideale vrouw daar niet vinden kan ik alsnog dat andere konijntje kijken!! Is het echt belangrijk dat er een 2e kooi komt voor het nieuwe konijntje?? Of kan ik ook gewoon iets in het midden van bunny's kooi zetten, gaas ofzo?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marjan Geplaatst: 15 februari 2007 Delen Geplaatst: 15 februari 2007 Oh, maar Marktplaats lijkt me ook prima, die wordt anders waarschijnlijk ook naar een opvang gebracht.Gaas lijkt me ook prima, als jouw hok groot genoeg is. Zolang de nieuweling een plekje heeft waar hij alleen kan zitten, lijkt het me goed. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
linda Geplaatst: 15 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2007 Jaaa was zowieso niet van plan om naar de dierenwinkel te gaan.. die konijntjes zijn idd vaak erg jong, en ik wilde een wat volwassener konijntje..die op marktplaats is een helemaal zwarte hangoor.. zooo schattig!! Nah dan ga ik het tegen die tijd eerst met gaas proberen. anders zit ik naar verloop van tijd met een 2e lege kooi te kijken! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marjan Geplaatst: 15 februari 2007 Delen Geplaatst: 15 februari 2007 Ja precies, toevallig heb ik nu een tweede kooi van iemand gekregen zodat ik mijn konijnen veilig kan koppelen, want voor die paar dagen ga je natuurlijk niet apart een tweede hok aanschaffen. Dus gaas lijkt me prima.En als jij een goed gevoel hebt bij die zwarte hangoor, ga je daar toch lekker kijken!! Als het bazinnetje er nu geen tijd voor heeft, zal dat konijntje wel erg blij met je zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snuff&Floor Geplaatst: 15 februari 2007 Delen Geplaatst: 15 februari 2007 Nou ben ik wel benieuwd welk deel niet waar is... :hmmm: Nee je had helemaal gelijk had het niet helemaal goed gelezen sorry. En je kunt ook prima via marktplaats zolang je Bunny wel meemag nemen enz. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten