lena Geplaatst: 7 februari 2007 Delen Geplaatst: 7 februari 2007 Ik zit al een tijdje te denken om mijn 2 dames een vriendje te schenken. Maar gaat dat goed? 2 voedsters en twee rammen? of moet ik eerst proberen 1 te koppelen? wat is jullie ervaringen en advies. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 7 februari 2007 Delen Geplaatst: 7 februari 2007 Wil je 2 koppeltjes maken dan of een groepje? Je hebt nu alleen 2 voedsters toch? Ik raad je als je een groepje wil aan om het dan op 2 voedsters en 1 ram te houden. 2 rammen gaan meestal niet samen namelijk. Of het kan dat ligt er helemaal aan wat de karakters van de konijnen zijn. Als het over het algemeen gewoon gemoedelijke, sociale konijnen zijn zal het wel lukken. Als je echt een territoriaal monster er tussen hebt zitten zou ik er niet aan beginnen, tenzij je de ram terug kunt brengen als het niet lukt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lena Geplaatst: 7 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2007 Ik heb de dames apart in een kooi omdat samen niet gaat. maar ik wilde idd mijn groep uitbreidden en met een ram leek me het makkelijkst. Maar aan welke voedster moet ik hem koppelen? of aan alletwee?pluis is vrij dominant maar Tinky leek me wel een goede om te koppelen. maar ik wil ook geen ruzie tussen de dames. Hij kan sowieso bij 1 in de kooi mits het een klein ras is. of moet ie dan in een aparte kooi? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lena Geplaatst: 8 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2007 geen reacties verder? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mireille Geplaatst: 8 februari 2007 Delen Geplaatst: 8 februari 2007 Ik zou denk ik een dominante vent zoeken die twee dames goed in het gareel kan houden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 8 februari 2007 Delen Geplaatst: 8 februari 2007 Ik heb de dames apart in een kooi omdat samen niet gaat. maar ik wilde idd mijn groep uitbreidden en met een ram leek me het makkelijkst. Maar aan welke voedster moet ik hem koppelen? of aan alletwee?pluis is vrij dominant maar Tinky leek me wel een goede om te koppelen. maar ik wil ook geen ruzie tussen de dames. Hij kan sowieso bij 1 in de kooi mits het een klein ras is. of moet ie dan in een aparte kooi?lastig.Je kunt zoizo Tinky koppelen aan een vriendje natuurlijk, ik weet niet wat de afmetingen van je kooi zijn, maar als die ruim genoeg is dan kun je ze er wel samen in huisvesten ja.Misschien is het een idee om gewoon met beide voedsters naar een konijnenopvang te gaan en daar voor elke dame een eigen konijnenvriendje uit te zoeken? Dan zit je niet met lastige koppelproblemen, want die kun je al voorspellen aan de hand van de kennismaking in de opvang. Misschien moet je dan wel je hokken wat uitbreiden, ik weet niet hoeveel ruimte je hebt, maar een standaard binnenhok met kamerrennetje kan prima voor een koppeltje niet te grote konijnen. Af en toe lekker loslopen vinden ze daarbij ook altijd leuk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 8 februari 2007 Delen Geplaatst: 8 februari 2007 De kans dat met een rammetje er bij de 2 dames ineens wel goed met elkaar op kunnen schieten acht ik niet groot.Sterker nog, beide dames zullen om de gunst van het mannetje strijden....met elkaar welteverstaan.....:blink: :whip: Tenzij je hier compleet andere verhalen gaat lezen, zou ik een groepje van 3 dus uit mijn hoofd zetten. Dan blijft er over om het rammetje bij één van beiden te zetten..Ofvoor beide dames een ram aanschaffen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mintaka Geplaatst: 9 februari 2007 Delen Geplaatst: 9 februari 2007 Hier is het ook mijn plan om over twee weken een groepje van drie te gaan maken... Volgens mij zal Toendra de baas blijven over de hele club en zal Snoet niet echt tot "dominante huisvader" uitgroeien... Als het al moeilijk ligt tussen je twee voedsters, dan is het misschien niet zo eenvoudig als het mij hier lijkt met mijn konijntjes... Ik zou inderdaad misschien proberen van dat rammetje aan Tinky te koppelen, omdat ze dan onder hun tweeën wat sterker staan tegen Pluis, mocht je ze dan uiteindelijk alle drie weer samen willen...En anders is vier nijnen inderdaad misschien een oplossing... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 9 februari 2007 Delen Geplaatst: 9 februari 2007 Heb het zelf 2 maal getracht met 2 voedsters die elkaar niet echt lagen en 1 ram...Merkte dat bij beide keren, de meest dominante voedster, die niet eens zó dominant was maar het toen wel vreselijk werd, het rammetje op ging eisen en dus niet dulde dat de andere voedster aandacht wilde van het rammetje of aandacht mocht krijgen van het rammetje.. Dan was echt met heftige aanvallen hoor.Ook bij konijnen leverde deze ménage à troi geen gelukkiger tijden op. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mintaka Geplaatst: 9 februari 2007 Delen Geplaatst: 9 februari 2007 oei :(hopelijk gaat het hier wel goed............. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 9 februari 2007 Delen Geplaatst: 9 februari 2007 Jouw 2 voedsters kunnen het al met elkaar vinden begrijp ik ?Dat scheelt wellicht al.. Ik zag echt gedrag wat sterk leek op jaloersheid...Was wel heel aprt om te zien...en ook steeds hetzelfde patroon er in.Dominante vrouwtje liep even weg, rustige vrouwtje zocht contact met ram..en hoppaaa...dan vloog het dominante vrouwtje er toch fel tussen ! En dan echt achter dat andere vrouwtje aan hoor.Zocht het mannetje toenadering, dan dook datzelfde dominante dametje er ook weer tussen en ook weer op dat andere vrouwtje af...Echt zo van: en je blijft van mijn vent af ! Was leuk.....om te zien dan....nah ja, je snapt wel wat ik bedoel..interessant dus. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mintaka Geplaatst: 9 februari 2007 Delen Geplaatst: 9 februari 2007 Ja, hier zijn Toendra en Savannah echt wel acht pootjes op één buik Toendra is wel de baas, was het over Snoet, en is het nu over Savannah... Dus ik denk dat zij gewoon de leidster van de bende zal blijven... Ik heb trouwens al een heel koppelingsscenario in mijn hoofd voor over twee weken... Eerst Savannah en Snoet van dichtbij kennis laten maken (hebben nog nooit samen gezeten), dan opnieuw Toendra en Snoet kennis laten maken (hebben in het begin wel een paar weken samen gezeten) en dan iedereen samen.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 9 februari 2007 Delen Geplaatst: 9 februari 2007 Toendra en Savannah zijn dus de dames... Zo te lezen klinkt het goed..Wat is de reden dat je ze niet met zijn 3 een gelijke start laat maken ? Hier vloog bij één koppelpoging het dominante vrouwtje er al steeds tussen toen het rammetje zelfs nog in zijn hok zat en de dames beide los liepen.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lena Geplaatst: 9 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2007 mijn dames kunnen het ook wel goed met elkaar vinden, alleen laat pluis wel af en toe zien dat ze de baas is en daarna liggen ze naast elkaar de vacht te wassen. Maar ik hoorde dat twee rammen ook niet goed gaan en als ze in de kooi zitten is dat geen probleem maar het grootste gedeelte lopen ze los. Hoe zien jullie dat dan? ik kan mijn kamer niet opsplitsen in tweeen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mintaka Geplaatst: 9 februari 2007 Delen Geplaatst: 9 februari 2007 Toendra en Savannah zijn dus de dames... Zo te lezen klinkt het goed..Wat is de reden dat je ze niet met zijn 3 een gelijke start laat maken ? Hier vloog bij één koppelpoging het dominante vrouwtje er al steeds tussen toen het rammetje zelfs nog in zijn hok zat en de dames beide los liepen.. De reden... Er kan gewoon geen gelijke start zijn, want Savannah en Toendra zitten al sinds oktober samen... Het zou er dus op neerkomen Snoet toe te voegen aan het duo dames, maar dan hebben hij en Savannah eigenlijk een kennisachterstand, omdat ze nooit onder hun tweeën gewoon samen zijn geweest... Dus ik wilde ze die kans geven om een paar dagen met hun tweeën te zijn en elkaar van heel dicht te leren kennen, want de andere combinaties (Toendra Snoet en Toendra Savannah) zijn er wel al geweest.Snap je? :blink: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 9 februari 2007 Delen Geplaatst: 9 februari 2007 Jaaa snap hem helemaal, was er alleen benieuwd naar omdat ik weet dat je het goed doordacht doet.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mintaka Geplaatst: 9 februari 2007 Delen Geplaatst: 9 februari 2007 mijn dames kunnen het ook wel goed met elkaar vinden, alleen laat pluis wel af en toe zien dat ze de baas is en daarna liggen ze naast elkaar de vacht te wassen. Maar ik hoorde dat twee rammen ook niet goed gaan en als ze in de kooi zitten is dat geen probleem maar het grootste gedeelte lopen ze los. Hoe zien jullie dat dan? ik kan mijn kamer niet opsplitsen in tweeen. Ik denk dat ik in jouw geval zou gaan voor één ram en twee voedsters, of desnoods één ram en drie voedsters als je merkt dat de eerste optie niet lukt... Als je nijntjes het goed met elkaar kunnen vinden, maar eentje is de baas, dan is het misschien handig van een rammetje te nemen dat niet echt bazig is. Ik denk dan vanuit mijn eigen situatie, met hoe ik m'n eigen nijnen ken. Ik verwacht dat mijn bazige tante gewoon de leidster van de groep gaat zijn. Ze hebben alle drie wel een goed karakter, staan open voor elkaar, dus ik verwacht geen problemen. Hoe zit het met het karakter van jouw nijnen? En zou je een ouder rammetje nemen of een jong ding? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lena Geplaatst: 10 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2007 pluis is echt bazig en laat tinky dat ook goed merken, als tinky in de kooi springt springt pluis erachteraan en tinky jaagt ze eruit. Of anders gezegd tinky laat zich eruit jagen. verder is tinky vrij speels en druk, knaagt graag op alles. maar als ze naast elkaar liggen durft tinky wel aandacht te vragen doorhaar hoofd hardhandig onder pluis te drukken, die vervolgens gaat likken. Pluis is verder wel veel rustigerqua gedrag. en zij voelt zich ook helemaal op haar gemak, ligt vaak op de zij. Dit heb tinky nog nooit zien doen. Ze ligt wel ontspannen maar niet op haar zij.Ik wilde naar het asiel om te kijken naar een gecastreerde ram met een lief rustig karakter en die ook wat mens gerichter is dan die van mij. Leeftijd vanaf een jaar ofzo. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 10 februari 2007 Delen Geplaatst: 10 februari 2007 ...........tinky wel aandacht te vragen doorhaar hoofd hardhandig onder pluis te drukken, die vervolgens gaat likken. Pluis is dus 'de baas' en Tinky weet dat, vandaar dit gedrag..Eigenlijk vraagt ze geen aandacht, maar zegt tegen Pluis..."Hier ben ik, je onderdaan. Jij bent de baas" Dat ze Tinky eruit jaagt is logisch..Tinky waagt zich op het gebied van Pluis..en aangezien Pluis daar de baas is, hoort Tinky daar niet te komen...en wordt ze er uit gejaagd... :bunny2: Leuk hè konijnen observeren.... Hou er wel rekening mee dat als je de nieuwe ram bij bijv Pluis zet..het wel eens heel goed zou kunnen zijn dat Tinky helemaal niet meer aan bod komt bij het rammetje omdat Pluis dan zowel de baas is over Tinky als over het nieuwe rammetje en het niet zal accpeteren dat Tinky ook aandacht gaat vragen van het rammetje...Probeer dan in ieder geval het koppelen op neutraal terrein te doen... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lena Geplaatst: 11 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2007 hmm vraag me af of het wel zo slim is om de orde te verstoren thuis.wil beide dames niks te kort doen en volgens mij is dat op dit moment niet zo. ondansk het onderdanige gedrag vinden ze elkaars gezelschap fijnik ga er goed over na denken Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten