marjan Geplaatst: 5 februari 2007 Delen Geplaatst: 5 februari 2007 Hoi mensen, ik ben op zoek naar een vriendje voor mijn konijn. Nu heb ik dit konijn op het oog, gewoon omdat hij er net zo uitziet als mijn konijn. Dit (gecastreerde) mannetje is al 5 jaar. Van de dierenarts hoorde ik dat mijn konijn zo'n 2/3 jaar oud is (ik heb haar gevonden, dus het is niet helemaal zeker). Is het handig om deze twee beestjes aan elkaar te koppen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mandy Geplaatst: 5 februari 2007 Delen Geplaatst: 5 februari 2007 ja wrom niet gewoon jouw dame meenemen en kijken wat ze van hem vind.. zei is tenslotte degene die ermee samen moet zijn.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nathalie Geplaatst: 5 februari 2007 Delen Geplaatst: 5 februari 2007 ja ga gewoon op visite!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mintaka Geplaatst: 6 februari 2007 Delen Geplaatst: 6 februari 2007 ziet er anders wel een schatje uit hoor!maar inderdaad, gewoon proberen, en kijken of het klikt.succes! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 6 februari 2007 Delen Geplaatst: 6 februari 2007 Je kunt het altijd proberen, zit hij in een opvang? Want als het niet klikt kun je hem altijd terugbrengen dan! Maar waarom niet, probeer het gewoon he! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
-Lien- Geplaatst: 6 februari 2007 Delen Geplaatst: 6 februari 2007 Wie niet waagt , wie niet wint Dus veel plezier in de opvang :lol: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 6 februari 2007 Delen Geplaatst: 6 februari 2007 Niet te voorspellen, voordeel is dat het om een dame én heer gaat... Gewoon de konijnen kennis laten maken met elkaar....en dan afwachten.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marjan Geplaatst: 6 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2007 Zaterdag gaan we kennismaken!Nu vroeg ik me af, als we besluiten het konijn te nemen (of eventueel een ander konijn) hoe kunnen we ze dan het beste mee naar huis nemen? Het beste is om ze in de auto apart te houden zeker, in 2 dozen/reismanden? En dan als we thuis komen? Ik zorg ervoor dat ik dan een nieuw groot hok heb. Maar moet ik ze er allebei meteen inzetten? Of eerst buiten het hok een beetje aan elkaar laten wennen?? Wie me hiermee kan helpen of andere tips voor me heeft, ze zijn heel erg welkom!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Erika Geplaatst: 6 februari 2007 Delen Geplaatst: 6 februari 2007 Ik had ze in 1 reismand voor katten, dus ze zaten er samen in. Konden ze samen wat bang zijn in de auto. Dit ging erg goed. Ga je naar de opvang in Gasselternijveen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marjan Geplaatst: 6 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2007 Ja klopt, ik heb via email contact met ze gehad en ze hebben Rex (dat zwarte konijn op de foto) voor me gereserveerd. Ze moeten haast wel vriendjes worden, want ze lijken op elkaar als twee druppels water, haha. Wel jammer dat Rex al 5 jaar is... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 6 februari 2007 Delen Geplaatst: 6 februari 2007 Laat ze buiten het hok maar aan elkaar wennen.Neutraal terrein, niet al te groot, paar doosjes er in om te verschuilen, maar ook niet te veel om elkaar te kunnen ontlopen..Geef ze de tijd, grijp niet te snel in...stoeien mag best (let op je handen en je voeten!!) plukken haar ook...Als de ergste stress uitblijft of wegebt, geef ze dan eens te eten..Je merkt snel genoeg of ze het aankunnen om ook daarna samen in dat hok te kunnen.. Je zal zien dat er een rangorde ontstaat...kinnetje boven de neus of neus onder een kin, in een buik....Zo leuk om te zien !....nah ja...als het goed gaat natuurlijk....:baby: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marjan Geplaatst: 10 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2007 We gaan zometeen naar de opvang om Konijn te laten kennismaken met Konijn 2. Ik ben benieuwd!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nathalie Geplaatst: 10 februari 2007 Delen Geplaatst: 10 februari 2007 spannend ! succes!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chacha Geplaatst: 10 februari 2007 Delen Geplaatst: 10 februari 2007 succes! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
esmee Geplaatst: 10 februari 2007 Delen Geplaatst: 10 februari 2007 hoop dat het goed gaat!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marjan Geplaatst: 10 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2007 We zijn er weer!! En Rex is mee naar huis gekomen. Het ging daar super, die twee kropen meteen tegen elkaar aan en besnuffelden elkaar. Eenmaal thuis was Rex ook helemaal niet bang, ging gewoon meteen lekker zitten eten en drinken, en rondkijken natuurlijk. Alleen nu is Konijn (het vrouwtje dat we al hadden) net begonnen de rangorde te bepalen, ze wil constant op Rex rijden. Dus die twee sjeezen momenteel achter elkaar aan door het hok. Wel zielig voor Rex, maar het moet maar even... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mireille Geplaatst: 10 februari 2007 Delen Geplaatst: 10 februari 2007 Wat leuk dat het geslaagd is, de rust zal wel snel weer terug kerenEn nou willen we natuurlijk foto's zien Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chacha Geplaatst: 10 februari 2007 Delen Geplaatst: 10 februari 2007 foto's!:pliefde op het eerste gezicht zo te horen:) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nathalie Geplaatst: 10 februari 2007 Delen Geplaatst: 10 februari 2007 leuk ik ben benieuwd en hoop dat het goed blijft gaan! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marjan Geplaatst: 10 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2007 Even een fotootje van die twee samen... Achter zit Rex, in de hooiruif, haha.Ik had zaagsel gekocht als nieuwe bodembedekking, maar ik merk nu dat dat niet zo handig is bij langharige konijnen. Toch maar weer op zoek naar iets anders... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marjan Geplaatst: 10 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2007 Hier Rex nog een keer apart... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chacha Geplaatst: 10 februari 2007 Delen Geplaatst: 10 februari 2007 leuk!ze zien er gellukig uit samen:)kan je ze nog uit elkaar houden;-)? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marjan Geplaatst: 10 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2007 ja, dat lukt gelukkig nog, haha. Rex is iets kleiner en z'n oor is beschadigd. Ook onder z'n oog heeft hij een littekentje. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten