Ga naar inhoud

Is dit handig?

marjan
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi mensen, ik ben op zoek naar een vriendje voor mijn konijn. Nu heb ik dit konijn op het oog, gewoon omdat hij er net zo uitziet als mijn konijn.

3057111.jpg

Dit (gecastreerde) mannetje is al 5 jaar. Van de dierenarts hoorde ik dat mijn konijn zo'n 2/3 jaar oud is (ik heb haar gevonden, dus het is niet helemaal zeker). Is het handig om deze twee beestjes aan elkaar te koppen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaterdag gaan we kennismaken!

Nu vroeg ik me af, als we besluiten het konijn te nemen (of eventueel een ander konijn) hoe kunnen we ze dan het beste mee naar huis nemen? Het beste is om ze in de auto apart te houden zeker, in 2 dozen/reismanden? En dan als we thuis komen? Ik zorg ervoor dat ik dan een nieuw groot hok heb. Maar moet ik ze er allebei meteen inzetten? Of eerst buiten het hok een beetje aan elkaar laten wennen?? Wie me hiermee kan helpen of andere tips voor me heeft, ze zijn heel erg welkom!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ze buiten het hok maar aan elkaar wennen.

Neutraal terrein, niet al te groot, paar doosjes er in om te verschuilen, maar ook niet te veel om elkaar te kunnen ontlopen..

Geef ze de tijd, grijp niet te snel in...stoeien mag best (let op je handen en je voeten!!) plukken haar ook...

Als de ergste stress uitblijft of wegebt, geef ze dan eens te eten..

Je merkt snel genoeg of ze het aankunnen om ook daarna samen in dat hok te kunnen..

Je zal zien dat er een rangorde ontstaat...kinnetje boven de neus of neus onder een kin, in een buik....Zo leuk om te zien !

....nah ja...als het goed gaat natuurlijk....:baby:

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn er weer!! En Rex is mee naar huis gekomen. Het ging daar super, die twee kropen meteen tegen elkaar aan en besnuffelden elkaar. Eenmaal thuis was Rex ook helemaal niet bang, ging gewoon meteen lekker zitten eten en drinken, en rondkijken natuurlijk. Alleen nu is Konijn (het vrouwtje dat we al hadden) net begonnen de rangorde te bepalen, ze wil constant op Rex rijden. Dus die twee sjeezen momenteel achter elkaar aan door het hok. Wel zielig voor Rex, maar het moet maar even...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .