Ga naar inhoud

Datum Meeting Veenendaal

EssJJ
 Delen

Welke datum Meeting Veenendaal  

26 leden hebben gestemd

1. 1. Welke datum Meeting Veenendaal

Aanbevolen berichten

Dat begrijp ik, dat hij is uitgenodigd, maar dat maakt de situatie toch niet heel anders? Hij zou zelf toch alsnog dan kunnen denken van "is dat wel verstandig". Maar goed, dat maakt het weer persoonlijk en dat was niet te bedoeling.

Met beter nadenken bedoel ik dat ie zich niet aangevallen moet voelen (daar schiet je niet veel mee op) maar even de essentie moet bekijken met zichzelf niet in de hoofdrol. Puur zoals ik het net geformuleerd had "man van ong 30 op stap met meiden van ong 12" en hier was hij het toch ook mee eens, vond hij ook goed dat het wordt aangekaart. Maar maak het dan niet persoonlijk, want zo was het niet bedoelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 486
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Snap ik Yvon.

Maar nu werd iemand natuurlijk als voorbeeld genomen waardoor het persoonlijk word.

De uitnodiging maakt de situatie in zoverre anders dat ik het zie als twee leeftijdsgenoten op stap gaan met een groep meiden voor de gezelligheid.

( waarmee ik niet hoop de meiden van de meeting de beledig want het lijkt me sowieso gezellig, begrijp me niet verkeerd ).

aangepast door Laura1984
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat begrijp ik, dat hij is uitgenodigd, maar dat maakt de situatie toch niet heel anders? Hij zou zelf toch alsnog dan kunnen denken van "is dat wel verstandig". Maar goed, dat maakt het weer persoonlijk en dat was niet te bedoeling.

Met beter nadenken bedoel ik dat ie zich niet aangevallen moet voelen (daar schiet je niet veel mee op) maar even de essentie moet bekijken met zichzelf niet in de hoofdrol. Puur zoals ik het net geformuleerd had "man van ong 30 op stap met meiden van ong 12" en hier was hij het toch ook mee eens, vond hij ook goed dat het wordt aangekaart. Maar maak het dan niet persoonlijk, want zo was het niet bedoelt.

Het gaat mij juist om twee berichtjes en als je 'goed' terugleest dan begijp je heel goed mijn reactie hierop. Ik zei al aan de kaak stellen perfect hoor alleen maar een en al voorstander van. Echter jij zegt het nu weer "hij op stap met jongere meiden" dat is helemaal niet aan de orde we gingen met Joyce op stap en dat daarbij ook mensen zijn die jong zijn tja dat is op een normale meeting toch ook? dat was dus ook de rede waarom hij ja heeft gezegd.

De twee reacties waarop ik doel had ik begrepen als hij zich uit zichzelf zou aansluiten bij een meeting zonder dat hij was uitgenodigd door Joyce en als ze niet zou gaan. Dan had het zo geweest dat hij met alleen jonge meiden weg zou zijn gegaan, dat is moreel niet aanvaadbaar hij is niet helemaal achterlijk hoor.

Ik ga daarom deze discussie eens verder aanzwengelen in de andere meeting topic, want ik wil nu voor eens en voor altijd wel eens weten wat mensen hier moreel aanvaadbaar vinden en wat nu wel en niet kan. Hoe zit het met het de andere meeting dan, daar komen nog veel meer oudere mensen mee? en ook jongere mensen dan dit?

aangepast door Laura1984
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga mee met Joyce. Ik vind het goed van jullie dat jullie het willen zeggen... Maar sommige berichten gaat te ver. Nu gaat Marc niet mee, en dat komt eigelijk wel door de berichten... ben ik van mening. Maar het is wel leuk als Joyce een leeftijd genoot heeft er bij. Ik snap dat het niet leuk kan zijn met alleen pubers... voor iemand van in de 20. Het is jou keuze. ;) Het leek mij heel gezellig om er nog iemand mee te hebben met de meeting, helaas is dat een beetje uit de hand gelopen.

Deze discussie is heel erg goed, hoor! Maar het lijkt mij handiger om een apart topic te openen, want dan kunnen wij met de meeting gewoon verder.

En dit is nu precies het naieve gedrag van een 11-jarig meisje waar Yvon op doelt. Ik vind je een schat van een meid, maar je bent overduidelijk te jong om deze gevoelige kwestie onder ogen te zien..

En daarmee wil ik ook niet een persoonlijke aanval plannen, hij zal vast een hele keurige man zijn, maar hoe weten wij en vooral jij dat nu zo zeker? Naar aanleiding van berichtjes op internet? Je weet helemaal neits! Lijkt mij stug dat jouw moeder dit goed vindt, meis..

Hoe zien mensen, en dan in het bijzonder hier simoon van 11, het verschil op internet?

Ik vind dat er wel degelijk verschil zit in een grote meeting in een restaurant of iets dergelijks met meerdere volwassenen en meerdere jongeren. Ik zal niet snel mijn minderjarige dochter (vooral jonger dan 16) toelaten op een meeting, wat voor meeting dan ook. Het risico is te groot, maar je kan mij niet vertellen dat je het verschil niet ziet..

aangepast door Laura1984
Link naar reactie
Delen op andere sites

Cassie... We gaan met een kleine groep. Ik ben toch niet de enige? En Joyce is 23... Me ouders vinden het toevallig wel goed! Ik heb geen zin om ruzie te maken. Maar ik weet gewoon dat ik Joyce kan vertrouwen. Joyce nodigt hem uit... En dat vertrouw ik haar toe. Ik weet dat ik niet iedereen moet vertrouwen... Maar Joyce vertrouw ik wel. Ik weet dat ik 12 jaar ben, en God je moet weten hoe irritant ik dat vind. Je word bijna niet sirieus genomen. Nu reageer ik even niet meer, want daar word ik bijna verdrietig van. En trouwens... ik snap dat jullie mensen willen beschermen. Maar het is mijn eigen risico.

aangepast door Laura1984
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat er wel degelijk verschil zit in een grote meeting in een restaurant of iets dergelijks met meerdere volwassenen en meerdere jongeren. Ik zal niet snel mijn minderjarige dochter (vooral jonger dan 16) toelaten op een meeting, wat voor meeting dan ook. Het risico is te groot, maar je kan mij niet vertellen dat je het verschil niet ziet..

Ik heb ook niet gezegd dat ik geen risico's zie hoor, maar juist dat het wel krom vind dat hier nu zo op ingesprongen wordt en op een manier dat ik zeg twee berichtjes hadden niet gehoeven, want dat slaat totaal nergens op.

Als we het er dan toch over hebben. Hoe vind je het als volwassen afspreken bij iemand thuis, waar één ouders aanwezig is en niet de gehele dag? of dat twee meerderjarige personen op bezoek gaan bij iemand (niet eenmaal maar meedere keren per jaar)? Hoe zie je dit dan? want dit gebeurt maandelijk op BB onder onze ogen maar er wordt nooit ook maar iets van gezegd. Dat zijn niet eens publieke plekken.

aangepast door L&L
Link naar reactie
Delen op andere sites

pfft echt serieus!

Wat een oneindig lang gezeur over het wel of niet mee (laten) gaan naar een dagje winkelen.. omdat er toevallig een groot leeftijdsverschil zit tussen de jongste en oudste..

echt grrr!

Het punt dat je niet zomaar af moet spreken via internet is bekend! maar deze meeting gebeurd in het openbaar, met meerdere mensen, een groep, in een openbaar iets.. KOM OP!

pfft

Ga gewoon lekker mee naar de meeting in Amersfoort, daar gaan we een gezellige dag van maken!

en iedereen die zich te jong voelt blijft lekker uit de buurt van de ouderen :P

aangepast door Laura1984
Link naar reactie
Delen op andere sites

pfft echt serieus!

Wat een oneindig lang gezeur over het wel of niet mee (laten) gaan naar een dagje winkelen.. omdat er toevallig een groot leeftijdsverschil zit tussen de jongste en oudste..

echt serieus!

Het punt dat je niet zomaar af moet spreken via internet is bekend! dit gebeurd in het openbaar, met meerdere mensen, een groep, in een openbaar iets.. KOM OP!

pfft

Ga gewoon lekker mee naar de meeting in Amersfoort, daar gaan we een gezellige dag van maken!

Amen. mee eens

aangepast door Laura1984
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook geen ruzie met je maken, als je mijn bericht goed hebt gelezen zie je dat dat niet mijn bedoeling is.

Je hoeft ook niet verdrietig te worden, maar ik kan zoveel schrijnende voorbeelden bedenken waar het mis is gegaan, daar breekt je hart van.. Dus moet ik dan maar niets zeggen?

Het maakt niet uit of het een kleine of grote groep is: je bent zo jong, en tuurlijk neem ik je serieus, maar het is wel eenf eit dat zo een jong meisje minder goed voor zichzelf kan opkomen en je ziet nog steeds de ernst er niet van in..

Het is fijn dat je zoveel vertrouwen hebt in Joyce, maar waarop is dat gebaseerd? (niet naar jou toe hoor, Joyce, maar je begrijpt hopelijk wel wat ik wil zeggen..)

Wie zegt dat ik 21jarige Cassie ben die rechten studeert? Misschien ben ik wel een hele vieze harige vent en plaats ik foto's van mijn nichtje en haar konijnen op internet..

Het is internet, het is onbetrouwbaar.. Het feit dat jij verdrietig wordt van mijn zorgen en het gevaar niet inziet, baart mij echt grote zorgen.. Er zijn zat jonge meisjes en jongens die ook in zo'n situatie terecht zijn gekomen: tuurlijk niet iedereen is zo, maar blind vertrouwen op je medemens, vooral op vreemden, want uiteindelijk zijn we wat allemaal, hoe goed ik jullie ook denk te kennen, is gewoon gevaarlijk in onze maatschappij.

Je kan mij een vervelende snollebol nu vinden, vind ik prima, als je het maar begrijpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm... Qua typen? Ik weet dat meerdere met mijn leeftijd zonder hoofdletters en leestekens typen. Maar zelf vind ik dat fijner.

Niet alleen dat, ook de inhoud die je typt. Je begrijpt dingen/ziet dingen in die ik als 11jarige nog niet inzag:he: Maar dat is alleen maar goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Cassie... Ik begrijp je wel. Ik zie ook heus het gevaar van internet wel in. Maar weet je? Ik kan het gewoon niet uitleggen... Jullie denken misschien dat ik iedereen vertrouw, maar dat is echt niet zo,hoor. Ik weet goed wat mijn grenzen zijn. Ik ben 12 jaar, ja maar ik kan ook wel wat hoor. Ik heb ook verstand, hoor. Ik weet ook wat mijn grenzen zijn. Ik weet echt niet hoe ik het uit kan leggen... * Zucht diep *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook niet gezegd dat ik geen risico's zie hoor, maar juist dat het wel krom vind dat hier nu zo op ingesprongen wordt en op een manier dat ik zeg twee berichtjes hadden niet gehoeven, want dat slaat totaal nergens op.

Als we het er dan toch over hebben. Hoe vind je het als volwassen afspreken bij iemand thuis, waar één ouders aanwezig is en niet de gehele dag? of dat twee meerderjarige personen op bezoek gaan bij iemand (niet eenmaal maar meedere keren per jaar)? Hoe zie je dit dan? want dit gebeurt maandelijk op BB onder onze ogen maar er wordt nooit ook maar iets van gezegd. Dat zijn niet eens publieke plekken.

Als je nu even die 2 berichtjes eens los laat, geen idee welke, heb ook geen zin om die te zoeken, want het interesseert me niet. Er zijn hier meer mensen, en niet alleen ik of Yvon..

Ik begrijp ook niet helemaal wat je nu wil bereiken, ik wil best mijn mening geven over elke situatie die jij op me afgooit, prima, als je even de tijd hebt. Maar daar gaat het nu toch niet over?

Een paar mensen in de groep zijn niet zomaar minderjarig, maar wel heel erg jong. Een 30-jarige (volwassen) man hoort dan gewoon verantwoordelijkheid te nemen en er gewoon niet op ingaan.. Dit is een kleine meeting met maar 2 'volwassenen', als bij meerdere mensen de alarmbellen gaan rinkelen, waarom is het dan zoo moeilijk om dezew gevoelige kwestie in te zien?

Zo'n grote meeting vind ik inderdaad anders, ook onverantwoordelijk als je onder de 16 bent, maar dat moeten ouders zelf maar uitzoeken. Als zelfs 1 van de modjes iemand erop aanspreekt (die zullen dat echt niet te snel doen), die zelf ook moeder is: dan kun je dat toch wel inzien..

Noem het gezever, maar de keren dat het mis is gegaan (zoals Zaza al omschreven heeft) was de situatie echt niet veel anders. Wat volwassenen onderling doen moeten ze lekker zelf weten, die zijn oud en wijs genoeg, maar de jongeren moeten we wel in bescherming nemen.

En die taak ligt ook bij jou..klaar.

aangepast door Laura1984
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we het er dan toch over hebben. Hoe vind je het als volwassen afspreken bij iemand thuis, waar één ouder(s) aanwezig is en niet de gehele dag? of dat twee meerderjarige personen op bezoek gaan bij iemand (niet eenmaal maar meedere keren per jaar)? Hoe zie je dit dan? want dit gebeurt maandelijk ( wekelijks ) op BB onder onze ogen maar er wordt nooit ook maar iets van gezegd. Dat zijn niet eens publieke plekken.

I confess I'm guilty :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfft echt serieus!

echt grrr!

Het punt dat je niet zomaar af moet spreken via internet is bekend! maar deze meeting gebeurd in het openbaar, met meerdere mensen, een groep, in een openbaar iets.. KOM OP!

pfft

Precies. Kunnen we het niet hier bij houden?... vind het een mooi slot op deze discussie :mdr::$

aangepast door Laura1984
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .