Spring naar bijdragen
jochem

Hallo ik ben Jochem..

Recommended Posts

Ik zou toch eerst zeker de dieranarts laten waarnemen of Jochem echt doof is.. Mijn konijn die in de winter binnen zat vorig jaar (Flappie ) Liep ook zomaar naar de stofzuiger terwijl hij aanstond en is niet doof. Dus dat wil niets zeggen.

Eigenlijk is die kooi van jochem totaal niet goed. Door de dampen is dit vrij schadelijk voor het konijn. En hij mag wel een vriendinnetje hoor , doof of niet doof. Natuurlijk inderdaad pas als jullie verhuisd zijn .

Vat dit niet aanvallend op , maar dit is een forum waar tips gegeven word. Ook als er niet word omgevraagd want daar dient dit forum voor !

Welkom hier , en je zult het hier super vinden !

Ik heb Jochem laten controleren door een dierenarts.

Wij hebben al veel vaker konijntjes gehad en deze is totaal anders.

Hij reageert niet op ruzies, stemverheffingen, harde muziek, etc. Hij is echt doof en al vanaf zijn geboorte.

Wat voor dampen? Ik haal elke dag zijn plashoekje weg en verschoon zijn hele kooi één keer in de week.

"corrigerende tik" was op zijn billen en dan nam hij een speurt! Ik heb dit alleen in het gebin hoeven doen. Hij weet nu precies wat hij wel en niet mag en wij kennen hem nu zo goed dat wij precies weten wanneer hij stout is...Hehehehee

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een schatje!

Pitou is trouwens ook zo...schrikt nergens van, nooit!Zelfs niet als de honden blaffen als er aan de deur gebeld wordt...zou hij dan ook slechthorend of doof zijn?

Ik moet toch nog naar de DA om hem te laten inenten, dan laat ik hem wel eens nakijken.

Maar Pitou is een ontzettend vrolijk konijntje, erg aanhankelijk en een deugniet!Dus doof of niet, lief zijn ze toch wel!:love:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een konijn dat doof is kan heel goed leven, heel veel plezier hebben en super oud worden! Gelukkig maar!

Vaak merken mensen dat een konijn doof is wanneer je aan komt lopen en hij/zij reageerd niet. maar schrikken zich vervolgens te pletter als ze je zien. Nu hebben alle konijnen dat wel eens, bv als ze net lekker aan het dutten zijn. Maar bij dove konijnen gebeurd het verdacht vaak.

Zelf heb ik geen ervaring(bewust) met dove konijnen, maar ik ken diverse verhalen van mensen die dat wel hebben.

Ik meen dat er op www.konijnen.nl daar ook dingen over staan. maar dat durf ik niet helemaal zeker te zeggen! Het is in elk geval wel een site waar je ook heel erg veel informatie op kunt vinden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wel toch zijn die dampen niet goed voor je konijn. Ik weet nu niet meer precies de welke enzo maar zo'n kooi is echt niet goed....

Sorry Jordi, Ook al klopt het misschien dat zo'n kooi niet helemaal goed is, dan ga je daar niet over beginnen in een voorstel toppic. Doe dat dan via PB. Ik geloof dat jochem het hartstikke goed heeft. Dat zijn kooi misschien niet de beste is, nou ja, dat gebeurd. Geef jochem de kans om zich hier in te lezen en zelf er achter te komen. Er zijn konijnen die er veel erger bij zitten.

Het lijkt wel een sport te worden om mensen in het voorstel toppic aan te vallen dingen die niet goed zijn. Waarom meteen erover vallen dat Jochem alleen zit... Ook al is het niet aanvallend bedoelt, het is nu niet bepaald een warm welkom. Geef Jochem de ruimte en de tijd om hier lekker rond te lezen. Misschien kunnen wij nog veel van Jochem leren.. maar dan moet hij niet weg gejaagd worden met dingen die hij nu al "verkeerd" doet.

Jij bent ook niet konijnwijs geboren en hebt ook vast dingen anders gedaan.

En daarbij vind ik ook, als je iemand ergens op wijst, dat je op z'n minst een onderbouwing of argumenten erbij kan geven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sorry Jordi, Ook al klopt het misschien dat zo'n kooi niet helemaal goed is, dan ga je daar niet over beginnen in een voorstel toppic. Doe dat dan via PB. Ik geloof dat jochem het hartstikke goed heeft. Dat zijn kooi misschien niet de beste is, nou ja, dat gebeurd. Geef jochem de kans om zich hier in te lezen en zelf er achter te komen. Er zijn konijnen die er veel erger bij zitten.

Het lijkt wel een sport te worden om mensen in het voorstel toppic aan te vallen dingen die niet goed zijn. Waarom meteen erover vallen dat Jochem alleen zit... Ook al is het niet aanvallend bedoelt, het is nu niet bepaald een warm welkom. Geef Jochem de ruimte en de tijd om hier lekker rond te lezen. Misschien kunnen wij nog veel van Jochem leren.. maar dan moet hij niet weg gejaagd worden met dingen die hij nu al "verkeerd" doet.

Jij bent ook niet konijnwijs geboren en hebt ook vast dingen anders gedaan.

En daarbij vind ik ook, als je iemand ergens op wijst, dat je op z'n minst een onderbouwing of argumenten erbij kan geven.

Lees ook dan eerst mijn eerdere reactie dat dit niet aanvallend bedoeld is en dat wij helpen waar het nodig is . Moet je dan schijnheilig doen ? Tja zo ben ik nu eenmaal niet;

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nou jullie maken mij wel nieuwsgierig?

Ons vorige konijn is 8 geworden in deze kooi en Jochem woont er ook al weer 2 jaar in.

Ammoniak is het toverwoord... in een Duna is te weinig luchtcirculatie waardoor je konijn kan overlijden aan ammoniatoxicatie. Leest dit artikel maar eens:

http://www.medirabbit.com/NL/Longziektes/Ziektes/ammonia_intox_nl.pdf

Ook kan het in de zomerperiode met de zon erop een broedkas worden in een duna wat niet fijn is. Kijk eens op marktplaats voor een leuke konijnenkooi of op zooplus, ze zijn echt niet meer zo duur tegenwoordig!

Wat ook een nadeel van een duna is, is dat je je konijn er altijd zelf uit moet halen via de bovenkant. Dit druist nogal tegen de natuur in, een konijn is een prooidier (roofvogel komt van boven>vangt konijn. konijn word uit duna getild > handen komen van boven) Dat is dus niet fijn voor het konijn! Met een gewone kooi kan het konijn er zelf in en uitspringen, wat ook bevoorderlijk is voor zindelijkheid bij loslopen.

Ow, en natuurlijk: welkom op BB!

bewerkt door lianne

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lees ook dan eerst mijn eerdere reactie dat dit niet aanvallend bedoeld is en dat wij helpen waar het nodig is . Moet je dan schijnheilig doen ? Tja zo ben ik nu eenmaal niet;

Ik heb je eerdere berichten gelezen Jordi.

En iemand gewoon welkom te heten op een forum noem ik niet schijnheilig.

Het is gebrek aan tact.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb je eerdere berichten gelezen Jordi.

En iemand gewoon welkom te heten op een forum noem ik niet schijnheilig.

Het is gebrek aan tact.

Tjah , maar moet je dan gewoon alles laten passeren ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tjah , maar moet je dan gewoon alles laten passeren ?

Je stelt de verkeerde vraag...

Je hoeft iets niet te laten passeren, maar een ander moment uitzoeken om er over te kletsen. Ik weet dat je het goed bedoelt. En dat je ieder konijntje hier het beste wilt bieden. :yes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oke , maar op dit moment lijkt het of iedereen wel boos is op mij Ik geef gewoon advies , en heb jij nooit eens dat jij iets vergeet ? Ik was die naam van de damp , maar ik wist dat iemand anders wel de naam en uitleg zou geven. ik wees hem er gewoon op..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lianne , dat van die Ammoniak wist ik en daarom maken wij zijn kooi zeer regelmatig schoon. Ik haal Jochem niet uit zijn kooi, ik scharnier de bovenkant aan één kant omhoog zodat hij er zelf in en uit kan springen. Als hij dan blijft liggen in zijn kooi dat is het genoeg geweest en haal ik de bovenkap weer naar beneden.

jochem-7102-albums-jochem-picture23206-a.jpg

In ieder geval ontzettend bedankt voor alle tips. Ik heb al een groen belletje van zijn hooibal afgehaald , een knaagsteen uit zijn kooi gehaald en zal na de verhuizing eens op zoek gaan naar een ander woonverblijf voor onze vriend.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lieverd, ik ben niet boos. Zo graag dat jij mensen wilt helpen met adviezen, zo graag wil ik mensen welkom heten en dat ze hier met vragen komen en deze ook durven te stellen.. We willen allebei het zelfde maar pakken het..

Maar nu gaat zijn toppic over ons.. :$ das natuurlijk ook niet de bedoeling..

Misschien dat we weer ontoppic kunnen gaan..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lianne, ik heb jouw PDF bestand gelezen en hierin schrijven ze ook over oogontstekingen.

Jochem heeft hier zeker 5 a 6 keer per jaar last van, wat ik niet normaal vind want het is een binnen konijn welke niet op de tocht zit.

Ik denk dat wij toch maar wat eerder aan nieuwe huisvesting voor Jochem moeten denken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lianne, ik heb jouw PDF bestand gelezen en hierin schrijven ze ook over oogontstekingen.

Jochem heeft hier zeker 5 a 6 keer per jaar last van, wat ik niet normaal vind want het is een binnen konijn welke niet op de tocht zit.

Ik denk dat wij toch maar wat eerder aan nieuwe huisvesting voor Jochem moeten denken.

Als de oogonstekingen met de nieuwe huisvesting ook blijven doe je er ook verstandig aan om zijn gebit te laten controleren. Oogonstekingen kunnen ook voorkomen bij gebitsproblemen namelijk. Maar een andere vorm van huisvesting lijkt mij inderdaad een slimme eerste stap. Er zijn zoveel leuke kooien te vinden!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben benieuwd , heb zojuist deze kooi besteld en die zal vast ergens in het nieuwe jaar binnen komen.

http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_kleinedieren/kooi_ren/dwergkonijnen/120cm/23245

Ben ook bij mijn plaatselijk dierenwinkel geweest en die had alleen kooien staan van 1 meter lang en heb nu een kooi gekocht van 1,2 meter lang.

Jochem gaat er zometeen 20cm in de lengte, 8cm in de breedte en 12cm in de hoogte op vooruit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo jij handelt snel :) Jochem zal zeker blij zijn met zijn nieuwe onderkomen! Ben benieuwd hoe snel zijn oogproblemen minder zullen worden. Kan hij straks ook lekker rondspringen in de kooi, dat is een erg leuk gezicht.

bewerkt door lianne

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zo jij handelt snel :) Jochem zal zeker blij zijn met zijn nieuwe onderkomen! Ben benieuwd hoe snel zijn oogproblemen minder zullen worden. Kan hij straks ook lekker rondspringen in de kooi, dat is een erg leuk gezicht.

Er gaat niets boven de gezondheid van onze vriend..

Ik heb gisteren ook 2,5kg voer mee besteld en dat werd zojuist bezorgd.

Gelijk zijn voerbak gevuld en meneer vind het lekker, gelukkig!

jochem-7102-albums-jochem-picture23283-zooplus-nl-nieuwe-kooi-besteld-gelijk-maar-2-5kg-voer-gisteren-besteld-vanochtend-werd-bezorgd-gelijk-zijn-bakje-gevuld-meneer-begon-gelijk-smullen.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De kooi is vandaag binnen gekomen. Gelijk in elkaar gezet en ingericht voor meneer. Grappig om te zien dat hij niet weet wat hem gebeurt..

Hij is nu na een paar uurtjes superblij met zijn nieuwe optrekje.

Ik zal morgen een paar fototjes maken..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites