Spring naar bijdragen
jochem

Hallo ik ben Jochem..

Recommended Posts

Ik stel ons konijntje even voor , zijn naam is Jochem en het is een Hollands dwerg hang oortje van 2,5 jaar oud.

Hier hebben wij Jochem zo'n 2 maanden. Wij kochten hem van een fokker uit Gouda toen hij 5 maanden oud was.

3094151678_c81f14f90b.jpg

De eerste 3 weken vonden wij het heel vreemd dat meneer nauwelijks dronk van zijn waterfles. Als ik er in kneep dan dronk hij heel gretig en als ik hem een stuk winterpeen gaf dat vrat hij dat supersnel op.

Toen hij heel geĆÆnteresseerd kwam ruiken aan de stofzuiger stang van een stofzuiger die aan stond was het voor ons duidelijk, hij is doof!

3099384903_2da86cd111_t.jpg 3094424835_d0b3d7dc46_t.jpg 3884210308_a44ccdce9c_t.jpg 3423757619_2da3ac7bc3_t.jpg

Jochem mag bij ons elke dag zijn kooi uit en is altijd heel speels en actief.

In het begin was hij stout en altijd opzoek naar draden en veters. De dierenwinkel gaf aan het konijn te bestraffen met een waterspuit, maar Jochem vind dit lekker. Het enige wat hielp is steeds opstaan, soms een corrigerende tik geven en als hij heel stout was dan ging hij gelijk zijn kooi weer in.

Toen hij 1,5 jaar oud was hebben wij hem laten castreren. Telkens als hij zijn kooi uit was dan ging hij zijn territorium afbaken door te plassen.

3093277367_2e18959d1d.jpg

4004911823_454f66fe66.jpg

Zijn er hier meer mensen die een doof konijn hebben?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat ee nontzettend mooi koppie heb je JOchem. Je bent een erg mooi nijn. Ik heb zelf geen doven nijnen maar je lijkt er niet zo veel last van te hebben.

Welkom hier op BB!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
welkom op bb!!!

je kan best het belletje van de hooibal halen !!!

Waarom hij hoort het toch niet...:mdr:

Wij vinden het niet erg om te horen. Die gekleurde bal daar zit ook een belletje in en met die bal gaat hij soms te keer, dan vliegt hij door zijn hele kooi heen..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Welkom hier!

De reden dat het belletje van de hooibal moet is dat zijn tanden vast kunnen raken aan het belletje, met alle nare gevolgen van dien.

En wist je dat konijnen groepsdieren zijn? Jochem zou nog gelukkiger zijn met een konijnenvriendinnetje:) Hij is al gecasteert, dus er kan zo een konijnendame uit bijvoorbeeld de opvang bij.(na een koppeling natuurlijk;))

Je moet je nu meteen niet aangevallen voelen omdat ik zoveel info op je af gooi, maar zit Jochem in zo'n bak met een plastic kap erop?

bewerkt door Gast

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben zitten twijfelen over een vriendinnetje erbij en wij denken doordat hij doof is dat dat toch niet goed gaat.

Jochem zit inderdaad in een grote kooi met plastic bovenkant. Achter zijn buis stort ik de kooi altijd helemaal vol met zaagsel zodat als hij ligt hij door het doorzichtige kan kijken. Zo ziet hij ons aankomen en schrikt hij niet.

Meestal als wij thuis zijn zetten wij de bovenkant open en mag hij in de huiskamer spelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom !

Wat een leuk konijntje zeg !! :love:

Even over het koppelen aan een vriendinnetje: Ik denk niet dat het iets uit zou maken of hij nou doof is of niet ;). Konijnen communiceren met lichaamstaal en niet met geluiden.

En mischien heeft hij juist wel wat steun van zijn vriendinnetje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou toch eerst zeker de dieranarts laten waarnemen of Jochem echt doof is.. Mijn konijn die in de winter binnen zat vorig jaar (Flappie ) Liep ook zomaar naar de stofzuiger terwijl hij aanstond en is niet doof. Dus dat wil niets zeggen.

Eigenlijk is die kooi van jochem totaal niet goed. Door de dampen is dit vrij schadelijk voor het konijn. En hij mag wel een vriendinnetje hoor , doof of niet doof. Natuurlijk inderdaad pas als jullie verhuisd zijn .

Vat dit niet aanvallend op , maar dit is een forum waar tips gegeven word. Ook als er niet word omgevraagd want daar dient dit forum voor !

Welkom hier , en je zult het hier super vinden !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites