Ga naar inhoud

;biks


gerjanne

Aanbevolen berichten

Eh.. oké..

Heb je ook naar de ingrediënten gekeken? Niet ieder biks is goed namelijk.. In veel biks zit bijv. te veel calcium. Dit merk ken ik niet.

Dit is de beste samenstelling: Eiwit 13-14% per gram voer, ruwe vetten minder dan 3% per gram voer, vezels meer dan 14% per gram voer, anorganische stof minder dan 10% per gram voer calcium minder dan 1% per gram voer.

aangepast door _Danielle
Link naar reactie
Delen op andere sites

jah, datvind mn vader nooit goed,

maar is dat gemengd ofalleen biks?

Hope Farms Supertrio & Science Selective (SS) zijn beide geen gemengd voer.

Het beste kun je je konijn geen gemengd voer geven, maar pure bixjes/pellets zoals de bovenste 2 merken zijn.

Bij gemengd voer krijg je selectief eetgedrag --> de konijnen pikken de lekkerste dingetjes eruit waardoor ze niet alle voedingstoffen binnenkrijgen.

Met alleen bixjes/pellets heb je dit niet, want in alles zitten dezelfde voedingstoffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met gemengd voer

zolang je het afweegt wat ze mogen eten en je pas weer bij vult als het bakje leeg is

is het niet erg om gemengd voer te geven

wel is het erg als ze alleen de lekkerste kiezen (en die zullen er ook wel als eerst uit gaan) maar als je sochtends en savonds een portie pakt en niet vol gooit maakt dat echt niets uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat zelfs als ze alles op eten, gemengd voer gewoon niet kan, tenzij het een goede samenstelling heeft. Gemengd voer van Supreme heeft dat misschien (Russel's Rabbit is dat?) en gemengd voer van Hope Farms misschien ook wel, ik heb die samenstellingen nooit bekeken.

Maar ik kan je wel garranderen dat bijna alle andere merken, waarvan de biks óók geen goede samenstelling heeft (!!!), echt geen gemengd voer met een goede samenstelling heeft. Ik heb vijf jaar van die troep gevoerd en als ik kijk naar de gezondheidsproblemen die mijn konijn nu, mede dankzij dat voer, heeft.. Dat maakt geen enkele DA en alle Science Selective in de wereld nog goed.

Dus wat je ook voert, zorg dat het de juiste samenstelling heeft..

Voor gewone huis/tuinkonijnen zou voer niet meer dan 12-14% eiwitten mogen bevatten. Het vetgehalte moet zo laag mogelijk zijn, niet meer dan 3%, en het vezelgehalte hoog. Hoe meer vezels het voer bevat, hoe beter. Calciumgehalte in voer moet onder de 1% blijven, om o.a. blaasproblemen te voorkomen.

Dus of je nu gemengd voert, of gewoon biks, kijk ALTIJD of het voldoet aan deze samenstelling.. Nee? Dan is het, in mijn ogen (mijn mening dus! Voor ik iedereen over me heen krijg) gewoon géén goed voer. Is het gemengd voer dat voldoet aan die eisen? Zijn je konijnen niet te dik EN eten ze alles op? Nou ja, laat ze lekker..

Om het heel makkelijk te maken, Hope Farms is een goede biks met een goede samenstelling voor een hele mooie prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .