Spring naar bijdragen
IloveSwabber

cavia trilt de heletijd!

Recommended Posts

hoi allemaal.

mijn vriendin haar cavia(die was vroeger van mij) trilt de heltijd! ik vindt het maar raar. heeft hij het koud of is hij bang of is hij ziek? hij doet verder niet raar en hij is tam, maar als je hem bijvoorbeeld vasthoud trilt hij heel erg

hopelijk weet iemand wat het is !

groetjes iloveSwabbertje!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan gromt hij een beetje, dat betekent dat er iets ongeaangenaam is, misschien vind hij de manier waarop je hem aait niet prettig? Misschien probeert hij je weg te jagen, of is er een ander huisdier die hij niet mag? Ziek is hij waarschijnlijk niet, eet en drinkt hij genoeg, krijgt hij genoeg hooi?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

trillt hij of trillt hij met het bekende "BRrrrrrrrrrrrrrr"

Hij kan ook trillen van angst, dat hij tam lijkt kan zijn omdat die stil zit van de angst bijvoorbeeld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

bedankt iedereen! maar het is niet de bekende brrrrrrr. hij trilt gewoon zijn hele lichaam. en hij knarsetand ook niet (dat doen ze meestal als ze boos zijn) maar bedankt voor de tips! hoef ik in ieder geval niet bang te zijn dat hij ziek is!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit topic is al even geleden maar ik wil even zeggen dat er ook cavia's zijn die trillen omdat ze nu eenmaal trillen.. Het is een bepaalde spanning in het lijfje en niet altijd is er een rede voor te geven. Sommige vinden het spannend op schoot anderen zijn wat angstig en andere doen het gewoon zonder rede.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites