Ga naar inhoud

2 konijntjes met snot


Amatjuh

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 konijntjes die verkouden zijn. Ze hebben er al een 10 daagse antibioticakuur opzitten. Deze antibiotica had ik bij de dierenwinkel gekregen en was voor in het drinkwater. Dit heeft niks gedaan. Waarschijnlijk hebben ze ook te weinig binnen gekregen, omdat de drinkfles nooit leeg is.

Vrijdag naar de dierenarts geweest. Ze krijgen sinds vrijdagavond antibiotica enrofloxoral. Ik las op internet dat het goed is om er bisolvon bij te geven, maar ik kan nergens de dosering vinden. Weet iemand de dosering? En moet je dit in de mond spuiten of in het drinkwater doen?

1 konijn liet straks ook zijn hoofd naar 1 kant hangen. Even overlegd met de dierenarts. Misschien ook een parasiet. Ff afwachten want het duurde maar iets van 10 seconden, toen was het weer over. Als het nog een keer was moet ik terugbellen.

Ik hoop dat het goed komt met mijn 2 schatjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet zomaar gaan dokteren met zoiets als Bisolvon, zonder overleg met de DA. Wat je wel kunt doen is verse tijm en rozemarijn geven. Dit zuiverd de luchtwegen en veel konijnen vinden het lekker.

Goed dat je naar de DA bent geweest. Snot is een hardnekkige ziekte, hopelijk gaat het (snel) over bij je konijntjes. Mijn konijn heeft ook snot gehad, en is er met een hele kuur aan medicijnen uiteindelijk vanaf gekomen. Als je het interessant vind om te lezen, kun je hier mijn verhaal vinden: Het verloop van snot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je konijntje zijn hoofdje laat hangen doet me denken aan EC.

Lees onderstaande link maar eens door, dan weet je wat ik bedoel:

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/cuniculi.html

Mocht het nog een keer terugkomen, neem dan gelijk contact op met je DA.

Je kunt de info van bovenstaande link uitprinten & meenemen, mocht hij niet bekend zijn met EC.

Heel goed dat je de snot gelijk bent gaan behandelen.

Snot kan heel hardnekking worden als je er niet optijd bij bent.

Pumbaa heeft ook ooit eens snot gehad.

Ik heb daar toen ook Enrofloxoral Drops voor mee gekregen.

Hiermee is hij er helemaal vanaf gekomen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de konijnen ook meteen binnen gezet vrijdag, zodat ze zeker niet op de toch staan. Ik zal eerst eens wachten met de Bisolvon. Ik zal afwachten hoe de antibiotica aanslaat en dan eventueel nog overleggen met de dierenarts.

Ze heeft gelukkig haar kopje niet meer scheef laten hangen, tenminste niet dat ik gezien heb. Ik zit er natuurlijk niet 24 uur per dag langs.

Ze eten, drinken en poepen nog goed, dus dat is het belangrijkste.

Van die tijm en rozemarijn ga ik zeker proberen, bedankt voor de tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .