Ga naar inhoud

Houdbaarheid Metacam?


Snoef

Aanbevolen berichten

Lily heeft vanmorgen nog gewoon gegeten maar vanmiddag wou ze d'r kooi niet uit toen ze los mocht lopen. Dit is alarmerend omdat zij altijd d'r kooi uit wilt. Ze zit nu ook suffig in een hoekje en wilt ook geen snoepje. Ik heb d'r zojuist meteen cisaral gegeven en wil d'r eigenlijk ook wat metacam geven, maar vraag me af hoelang dat goedblijft? Op de cisaral staat een houdbaarheidsdatum, maar niet op de metacam. Dat is zo'n doorzichtig zelfgevuld flesje van de DA. Dus heeft iemand enig idee hoelang dat spul goedblijft? (Vraag me dat eigenlijk af van meerdere medicatie, zoals baytril, panacur, primperan etc. want dat zit ook allemaal in mijn medicijnenkoffertje).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dat even navragen bij je dierenarts. Op de verpakkingen staat meestal alleen maar tot wanneer je het uiterlijk kunt gebruiken, dat zou dan een jaartal bijv. 2012 zijn. Normaal gesproken kun je geneesmiddelen na opening na een maand beter weggooien, maar of dat hiervoor ook geldt durf ik niet te zeggen.

Bel anders even een dienstdoende DA, dan weet je het voor nu in ieder geval zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn schoonouders de spoed-DA laten bellen en ze kwam met het onwaarschijnlijk goede antwoord "dat moet op het doosje staan".....Daarna een tweede poging laten wagen en toen was het antwoord "meestal een jaar en 2 maanden erbij". Dus we hebben Lily nu metacam gegeven en ik hoop dat ze weer gauw beter wordt.

Maar dat brengt mij bij de oorzaak van haar ziek-zijn. Lily is eigenlijk never nooit niet ziek. Sinds ongeveer een maand ben ik toch weer begonnen met het geven van boerenkool. Eerder was ik hiermee gestopt omdat het toch een koolsoort is. Toch weer langzaam opgebouwd en geen van de 6 konijnen reageerde er negatief op. Nu is Lily toch ziek. En dan vraag ik me af of dit dan toch aan de boerenkool ligt..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauwww ik noem het voortaan wondercam. Lily eet, keutelt en loopt weer :party:

Maar de spoed-DA had het dus over meer dan een jaar? En ik kon het dus niet lezen aan de zijkant van een verpakking, omdat ik die niet heb.

Goed zo!

Ik heb het doosje voor me en daar staat: Houdbaarheid na openen flesje: 6 maanden. ;) En ongeopend is het flesje wat ik heb goed tot 01-2011.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .