Spring naar bijdragen
Aniek

We proberen het nog een keer!

Recommended Posts

Wil ik net posten word ik uitgelogt, maar goed nog een keer iets minder uitgebreid.

Ik ben Aniek, 19 jaar, woonachtig in het dorpje Steenwijkerwold in de kop van Overijssel.

Doe de opleiding Dierverzoring Paraveterinair niveau 4 en zit in het 2e jaar. Mijn hobby's: Paarden (Haflingers), gamen, pc, tennis, fotograferen (deels mijn werk en uiteraard konijnen.

Ik ben hobbyfokster van de NHD en Franse Hangoor en af en toe heb ik nog een nestje hangoren met langer haar om de kop zogenoemde Lionheadlop (niet erkende hangooriets). Al deze dieren worden op diervriendelijke manier gehouden. Ik heb een supergrote ren van 6x4m met een binnenhok eraan van 1x2m met schapjes. Hier leven momenteel 12 konijnen in en komen straks weer 2 bij. Hierbij zit 1 gecastereerde ram en de rest zijn voedsters dit gaat allemaal erg goed. De rammen en TT dieren zitten wel apart in ruime hokken, maar gaat een dier niet meer naar de TT mag die uiteraard lekker in de ren en rammen worden op oudere leeftijd gecastereerd en mogen ook hun dagje slijten in de ren.

Daarnaast vind ik het van belang dat de dieren tam zijn dus de dieren komen 3 maal daags in handen.

Zo een klein beetje een indruk van mij.

Ik fok NHD in kleurslagen tan en bruin(havannna) dit zijn 2 niet erkende kleurslagen.

En Franse Hangoor in blauw en blauwbont en binnenkort in bruin (niet erkend).

De overige hangoren voornamelijk dus lionheadlopachtig in 3-kleur of bont.

Momenteel heb ik van de tan NHD voedster 4 prachtige jongen liggen in de kleur zwart otter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan zal ik ook nog paar fotootjes erbij posten. Zijn lang niet alle konijnen heb er momenteel met 13 jongen.. (1 had 9 jongen).. 28 konijnen.

NHD bruine zilvervos ram

img_8598-border.jpg

Bruine ram

img_8641-border.jpg

Tan voedster

img_8684-border.jpg

9 jongen deze zijn van een niet raszuiver dier. Wel gedekt door een raszuivere NHD en achter haar zit lionheadlop, helaas hebben maar 3 jongen langer haar.

img_0019-border-1.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wuppie gecastereerde ram

img_5291-border.jpg

Gedeelte van de ren. Dat rexachtige gevalletje is de enige met rechtopstaande oren :D

img_5390-border.jpg

Duidelijkere foto van de ren, maar zit nog stuk aan ook.

img0083bordervv9.jpg

Otter NHD

img1681borderax4.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom hier. Ik zag alleen dat op de 1e foto van de ren met die 2 nijntjes dat daar veel appelstukken lagen als ik me niet vergis. Niet te veel appels geve he, daar worden ze anders te dik van, ivm de suiker die erin zit!!

Verder zijn het hele mooie en schattige nijnen, en volgens mij ook nog lief!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Welkom hier. Ik zag alleen dat op de 1e foto van de ren met die 2 nijntjes dat daar veel appelstukken lagen als ik me niet vergis. Niet te veel appels geve he, daar worden ze anders te dik van, ivm de suiker die erin zit!!

Verder zijn het hele mooie en schattige nijnen, en volgens mij ook nog lief!!

Daar zitten geen 2 konijntjes in hoor ;) maar 13 konijnen en al met al 4 hele appels in stukjes gesneden voor elk konijn 1 partje en wat extra als ze ruzie gaan maken om 1 stukje. Valt denk ik wel mee ;)

@ De Wit

Ook zit er uiteraard gewoon gaas onder.

@ Nathalie en Lia

Ook erg leuk om jullie hier te zien :D

Ik mis je helaas op het andere forum Nathalie? Jammer :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .