Ga naar inhoud

Snoet vandaag gecastreerd


mintaka

Aanbevolen berichten

Dit is echt wel raar hé! Rare manier van doen ook! En natuurlijk ni netjes! Arme Snoet, nu zit hij daar alleen...

Ik zou even kijken hoe ze reageert, effe afwachten, mr ik vind het echt raar, ze weet tenslotte ook dat jij examens hebt en ze kent het, want ze heeft toch ook haar diploma moeten halen. Misschien is er in haar leven net iets heel drastisch gebeurt ofzo? Dat is de enige verklaring die ik kan bedenken na al het positieve dat ik over haar gelezen heb....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het was netter geweest als een van de assistentes dan even de afspraken van de dierenarts had afgebelt natuurlijk, nu is het voor jou een reis voor niets geweest! En nou moet je je nijn een paar dagen missen als ik het goed begrijp? (had ik dus overigens niet gedaan he, mijn nijn daar gelaten, ben ik weer veel te zorgzaam voor, ik had m mee naar huis genomen en een nieuwe afspraak gemaakt).

Maar ik hoop voor je dat alles toch nog snel goed komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, ik wil helemaal geen nieuwe afspraak, ik wil dat zij morgen Snoet gecastreerd heeft en dat ik hem morgenavond kan ophalen. Dat ga ik haar vanavond nog melden, of anders morgenochtend. Ik wil niet 100 keer zo ver rijden, dat is veels te stresserend voor Snoet, hij was nu al zo bang met opengesperde oogjes...

Ik vind het gewoon erg zielig voor hem dat hij daar nu moet blijven, terwijl hij anders weer lekker thuis was. Wil ook niet opdraaien voor extra kosten, omdat hij daar moet blijven.

Ben zelf ook inderdaad verrast, omdat ik zoveel positiefs gehoord had over Inge Thas en zelf ook positief sta tegenover haar, dat ze vanochtend gewoon niet even gebeld had om te laten weten dat het niet paste voor haar vandaag. Iets "drastisch" is er niet gebeurd, Caroline, ze is gewoon ziek, buikgriep, denk ik, duizelig en zo. Dan is het natuurlijk beter dat ze hem niet castreert als ze duizelig is. Want dan snijdt ze misschien teveel weg :) en dat wil ik toch ook weer niet...)

Nu ja, ik ben ondertussen al wat bekomen van de eerste schok :) (met dank aan Joke en Tania en hun geweldige beestenbende ;-) )

We zien wel verder. Snoet is in goede handen, vind het alleen erg jammer dat hij vanavond niet thuis is. Morgenavond dan weer wel, daar sta ik op!

En nu naar huis, want ik zit dus nog altijd ergens te lande :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mintaka, met een gasnarcose kan je hem 3 uur later gaan halen als alles goed gegaan is hoor! Vraag haar gewoon of ze het meteen morgenvroeg kan doen, dan kan je hem 's middags al gaan halen. Ik zou dan vr de autorit gewoon 4 druppeltjes bach in een klein spuitje doen en hem dat zo binnengeven als hij zoveel stress had in de auto. wat ook wel helpt, vraag of er iemand meegaat,dan kan jij naast Snoet zitten en hem geruststellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, een update: ik heb daarnet gebeld naar DA Inge. Ze voelt zich beter :) Snoet wordt vanmiddag gecastreerd. Ze gaat me bellen als het gedaan is en dan mag ik hem gaan ophalen :)

mijn ventje, mijn schattebol....

allemaal duimen he, mensen, dat hij vanavond weer gezellig thuis is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net telefoon gehad, maar niet met de gewenste inhoud...

Er is een kleine complicatie opgetreden: Snoet heeft blijkbaar maar één scrotum (balzak) met één ingedaalde testikel. Dat is erg zeldzaam bij konijnen, maar ja, ik heb het dus maar weer zitten he...

DA Inge vroeg of ik wilde dat ze doorging met de castratie, omdat het dan een grotere ingreep wordt. Ze moet dan die tweede testikel gaan zoeken in de buikholte en dan is het nog niet zeker dat ik hem vandaag kan ophalen...

Ik heb gezegd dat ze het mocht doen, want bovendien is er een grotere kans op teelbalkanker bij niet ingedaalde teelballen (is bij mensen ook zo, denk ik). En ik wil mijn ventje toch niet verliezen aan die ziekte...

Dus ik blijf nog wachten, Inge ging bellen als de operatie gedaan was....

Duimen he, please!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bink had precies hetzelfde ! Één ingedaald en één in de buik...

Maar verder niets bijzonders ofzo hoor, de huisarts maakte er ook niets van. Hij vond het wel grappig om te doen...ook geen ellende achteraf..gewoon gelijk met de andere dame mee naar huis..

O ja wel..het buikwondje wilde niet zo goed dicht, maar na een paar weken Caf en een kuurtje was ook dat oké..

Dusse, niet wanhopen hoor !

Wel sterkte, want het is en blijft gewoon altijd wel spannend !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

oeffff :) heb ik net het bewuste verlossende telefoontje gehad! :)

de operatie is goed gelukt, Snoet was nu aan het wakker worden, knipperde met z'n oogjes

de tweede testikel was heel erg klein, en moeilijker te vinden, maar het is dus wel gelukt

ophalen zal helaas pas voor morgen zijn, omdat het toch een grotere buikwond is en zo...

maar mijn manneke is er dus goed doorgekomen! ik ben blij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er geen ervaring mee, dus kan niet vergelijken...

maar ja, ze heeft misschien nogal moeten woelen in die buik he, om zo'n klein testikeltje te vinden

het zal toch wel een grotere wonde zijn dan van een gewone castratie?

in elk geval, ik ben toch gerust dat hij in goeie handen is, en als hij pijnstillers moet krijgen, is het beter dat Inge dat doet, dan dat ik zit te knoeien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bink had precies hetzelfde ! Één ingedaald en één in de buik... Maar verder niets bijzonders ofzo hoor, de huisarts maakte er ook niets van.

of bink is de (bij)naam van je man, of je brengt je konijn naar de huisarts voor castratie... blijf het maar vreemd vinden :bunny3:

Maar fijn dat het goed gekomen is!!! Dan is het meer de zwaarte van een castratie bij een voedster denk ik, daar moeten ze natuurlijk ook wat dieper zijn voor de eierstokken en baarmoeder, en nu moest ze flink naar een bal zoeken. Maar idd beter dat je het toch maar wel hebt laten doen, stel dat er later problemen mee kwamen, dan zou dat minstens een extra operatie zijn voor hem, en dat is ook niets, dan maar beter in 1x toch!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .