Ga naar inhoud

Meeting Amersfoort III

Dollie

Wanneer gaan we naar Amersfoort?  

44 leden hebben gestemd

1. 1. Wanneer gaan we naar Amersfoort?

Aanbevolen berichten

• Reacties 574
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Tsja het is een combinatie van de pijn waardoor ik weinig kan, en het gebrek aan energie.. Mijn HB is echt veel te laag, maar daar kunnen ze nu niks aan doen. Mijn darmen nemen gewoon geen ijzer op, bovendien triggeren ijzertabletjes de crohn alleen maar en dat willen we natuurlijk niet. Als mijn darmen weer normaal voedingsstoffen op gaan nemen, zou dat ijzer tekort over een paar maanden verbetert moeten zijn, maar ja daar koop ik nu niks voor.

En verder.. Dingen als een verjaardag, even een paar uurtjes winkelen voor Sinterklaas inkopen of een bezoekje van/aan een vriendin ofzo.. Die moet ik gewoon zó plannen dat ik daarvoor en daarna niks heb want anders wil het gewoon niet. Die dingen zijn zó vermoeiend.

Zit foto's van vorig jaar vakantie te bekijken, heb toen letterlijk 'even' een berg beklommen, nu voelt naar het winkelcentrum (normaal 10 minuutjes fietsen, maar heb tegenwoordig de conditie van een steen) fietsen al als zodanig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vind ik lastig om te zeggen, zoals het nu is blijft het zeker niet, maar of het ooit weer zo wordt zoals het was, weet ik ook niet. En het nare van crohn is dat je altijd een opvlamming kunt krijgen. En dus weer ziek wordt.

Ik zal er altijd wel rekening mee moeten houden, maar ik denk dat ik over een half jaar weer redelijk normaal kan leven hoor.. Mijn conditie enzo heeft natuurlijk ook tijd nodig, had altijd een prima conditie maar merkte vorige week dat ik al problemen had met de trappen in de flat waar mijn nicht woont.. (4 hoog ofzo..)

Tsja vrolijk word je er niet van, bent voor alles afhankelijk, als mijn moeder werkt kom ik het huis alleen uit als ik met de hond ga wandelen. Verder bestaat mijn leven nu uit af en toe op bezoek bij iemand, af en toe een middagje winkelen of naar een kerstmarkt oid en ziekenhuisbezoekjes.. Dodelijk saai soms. Maar ik kan niet anders dus ga zeker niet somber worden, het word allemaal wel weer beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik graag nog normaal Sinterklaas wil vieren, begin ik een weekje later, eigenlijk zou ik nu al alleen drinkvoeding mogen. Deze week eet ik dus normaal, en daarna echt alleen drinkvoeding en water. Als ik wat anders eet verpest ik het voor mijzelf/mijn darmen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je daar precies mee dan? Ik zie mijn arts over twee weekjes weer, misschien kan ik het dan vragen.....

In principe mag ik alleen water en nutridrink. Maar 16 januari is echt de één na laatste dag, stel dat ik twee daagjes eerder mag stoppen ofzo, zit een klein stukje pannenkoek er misschien wel in.

Je kan best pannekoeken maken met nutridrink.

http://www.nutriciamedischevoeding.nl/professionals/recepten/volwassenen/nutridrink/hoofdmaaltijden/pannenkoeken

Alleen krijg je dan natuurlijk ook wat meer ingrediënten binnen dan alleen de nutridrink.

Maar mss mag je héél af en toe wel zondigen. En dan is sowieso zoiets beter dan een gewoon stukje pannekoek nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de één na laatste dag maakt het vast niet zoveel meer uit nee. Maar dan zou het wel een heel klein stukje moeten zijn, anders word ik er nog ziek van ook.. :whistle2: Moet eerst weer opbouwen hè.

Maar het maakt me ook niet zo heel veel uit, uiteindelijk kom ik toch niet voor die pannenkoeken! Maar voor een ander stel pannenkoeken, BB-pannenkoeken! :he::P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .