Ga naar inhoud

SS is geen goed voer!


Nimfee

Aanbevolen berichten

  • Reacties 140
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dwangvoer zou ik nog wel proeven.. Mijn konijnen kiezen zelf wel wat ze lekker vinden, maar bij dwangvoer valt niet veel te kiezen hè! Ik bedoel, ik lust ook geen andijvie en witlof en daar zijn zij gek op, terwijl ik dol ben op aardbeien maar die laten zij links liggen.. Maar niemand die een aardbei bij ze naar binnen propt, terwijl ze met dwangvoer wel moeten.. :P Maar biks ofzo proeven.. Nee dank je. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

IMG_1060.jpg

Beloofde foto van SS (links) en SS Mature (rechts) :P een hele andere vorm dus! moesten we (Indy en ik :P) wel even aan wennen, eerst kauwde hij wel een minuut op één brokje, maar tegenwoordig is het schaaltje wat sneller leeg. Rechts is Indy's hele portie, 25 gram (ietsje meer :whistle2::$ alleen vandaag :P). Links heb ik maar gewoon een schep gepakt.

IMG_1067.jpg

:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, Indy krijgt dus sinds kort zijn hele portie in één keer ipv in twee keer, dus hij eet niet alles in één keer op. De helft ligt er nog. Billy (de kat) komt net binnen, gaat op Indy's kleed liggen.. (Terwijl Indy een plekje in de hondenmand zoekt.. :P) En begint ook van de brokjes te eten :he: dus zelfs katten lusten SS Mature :rofl:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De SS mature valt hier ook erg in de smaak, ze krijgen er dagelijks een klein beetje van. Ik heb namelijk geen idee hoe oud kelly is en met nijn zijn gebitsproblemen zijn de wat vezelrijkere brokjes ook welkom.

Vind de mature ook stukken lekkerder ruiken dan de gewone versie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De SS mature valt hier ook erg in de smaak, ze krijgen er dagelijks een klein beetje van. Ik heb namelijk geen idee hoe oud kelly is en met nijn zijn gebitsproblemen zijn de wat vezelrijkere brokjes ook welkom.

Vind de mature ook stukken lekkerder ruiken dan de gewone versie!

Ik vind de mature zó stinken:P Bleh, echt niet lekker gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SS is een dure voeding, maar naar mijn mening wel een hele goede voeding. Ik denk dat het de konijnenvoeding is die het best is afgesteld op wat een huisdierkonijn nodig heeft. En dat het één van de weinige voeders is die dat ook echt daadwerkelijk grondig onderzocht hebben. En dan heb ik het niet alleen over voedingsstoffen die er in zitten, maar ook over brokvorm bijvoorbeeld. Naar mijn mening is het voor het gemiddelde bunnybunch konijn echt wel de juiste voeding. Mijn konijnen krijgen het ook. Mijn drietal de gewone, en het koppeltje de mature.

Als je het te duur vind zijn er alternatieven. Ik vind deze niet volledig vergelijkbaar met de SS, maar het zijn op zich alternatieven waar een gezond konijn het ook gewoon prima op moet kunnen doen. De hope farms supertrio die eerder genoemd werd is bijvoorbeeld een prima goedkoper alternatief.

aangepast door Evee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt me bekend in de oren Bugs en Bunny :yes: tsja SS is niet goedkoop, maar z'n prijs wel waard. Gelukkig betalen mijn ouders het tegenwoordig (weer), maar anders had ik het zeker zelf betaalt. Haha, dat geld van mij gaat toch wel richting nijnen. Mijn huidige konijnen hebben het ook echt nodig, vooral Indy, ik bedoel, volgens mij is het (oorspronkelijk) ontwikkelt voor ziekere konijnen met gevoelige darmen en tandproblemen etc, nou ja, dat is Indy ook. Zonder SS waren zijn haakjes vast allang terug. Maar toekomstige konijnen (en die komen er zeker! :P) zou ik ook SS voeren. Ben gewoon fan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

care+ is ook voldoende om te geven (zit volgens mij ook alles in wat een konijn nodig heeft) mijn dieren arts rade dit me aan ....

(en wat ook handig is is hun plas gaan er minder van stinken..:P)hij is dan niet meer sterk...

maar oook care+ is duur 10 euro voor zak van 1,5kg je kunt er wel ongeveer 4 weken mee doen met 2 konijnen.. en ze vinden het heerlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ook SS junior aan mijn konijntje. Heb hier gelezen dat dat 1 van de beste is en daarbij kreeg ik dit ook als advies bij mijn DA!

Maar een dwergkonijntje mag de SS junior gewoon altijd hebben toch? en niet maar tot 16 weken? of heb ik dat verkeerd begrepen?

Heb juist net 3 van die 2KG zakken gekocht bij de intratuin haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ik me konijn kocht gaf ik ook SS, maar omdat hij er toen langzaam aan moest wennen, at hij alleen SS.

Ik heb toen bij ranzijn een zak konijnen biks gekocht, toen ging hij niet meer selectief eten.

Ik heb mijn vorige konijn ook gewone biks gegeven hij is ruim 9 1/2 jaar geworden, dus aan de biks zal het niet liggen.

ik blijf dit mijn 2 konijnen die ik nu heb gewoon geven.

ook omdat ik de prijs een beetje duur vind.

Ik heb wel SS maar omdat ze het wel heel lekker vinden geef ik het als snoepje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De konijnen hier zijn helemaal gek van de care+ van Beaphar. We hebben SS gekocht maar die blijft altijd liggen in hun bakje.

Ze krijgen half om half SS en care+ , de care+ is binnen tien minuten op en de SS ligt er bij de volgende voer beurt nog on aangeroerd bij.

Voor de prijs maakt het niet uit, dus als de SS op is kopen we die niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow ja ik heb het voor de zekerheid achter op de zak gelezen en het is idd voor konijntjes van 4 tot 20 weken ;)

Ik had hem de eerst 2 weken ook de Care+ gegeven omdat de DW dat toen adviseerde en ik moet eerlijk zeggen dat ze toen hun bakje ook zo leeg hadden en dat dat met SS wel minder snel gaat maar dat maakt niet uit toch? Ik heb SS gekocht omdat dit op BB goed aangeschreven stond en omdat mijn DA dat ook had aangeraden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier krijgen ze SS gement met kenner biks geel label (verhouding 2 tot 1). Heb een kilo of 25 tot 30 konijn dus puur SS geven word met te duur. Ze zijn er gek op heb al vanalles anders geprobeerd maar de SS vinden ze het lekkerst.

De cuni complet vind ik ook een erg goede biks die komt erg dicht in de buurt van de biks. De mening wat betreft smaak zijn er bij de 7 hier over verdeeld maar ze ete nhet ook goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .