Ga naar inhoud

SS is geen goed voer!


Nimfee

Aanbevolen berichten

heeft iemand van jullie wel eens de hope farms super trio zelf geproeft? Ik wel... het is net karton, met een zoet laagje... BAH! qua voedingswaarde is het een goede biks, hier krijgen ze het ook (naast de SSS en CC) maar men... als ik konijn was hoefde ik ook geen karton hoor!

de ss smaakt naar spinazie, lekker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 140
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Maar heb jij wel eens tarwearen gehad? Die vinden ze hier ook heerlijk, moet er niet aan denken! :P

Zou dus niet teveel op m'n eigen smaak af gaan.. :whistle2: Maar SS ruikt ook naar spinazie als je het natmaakt (dwangvoer) dus dat geloof ik graag. HF heb ik zelfs nog nooit gezien in de dierenwinkels hier.. Maar dat kan heel goed zijn omdat ik blindelings de zak Science Selective grijp :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

beer had hier in het begin ook moeite met de grootte van de SS voor volwassen nijnen

dus heb ik voor hem toch nog maar een zakje jonge konijnen SS gehaald en gemengd

nu gaat het goed en vreet hij die doodgewone bix echt niet meer

dis gebruik ik af en toe voor in zijn voerbal zeg maar

maar hij eet weinig bix

hij krijgt bij lange na geen volledige portie per dag en soms iets meer

dus mooi in evenwicht

liefs ilonka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig want spinazie moest gerrit niet. En nou blijkt de SS (die hij krijgt) ernaar te smaken? Ik heb SS junior en vind dat al grote brokken.

Hoe groot zijn de volwassen brokken dan wel niet?

Had van de fokster een zak voer meegekregen die waren heel klein vergeleken bij de SS!

Vanaf welke leeftijd moet een konijn van de SS junior af?

Link naar reactie
Delen op andere sites

SS Mature is speciaal voor ouder wordende konijnen, ik geloof dat je het vanaf een jaar of vijf kunt geven. (Eerder of later kan natuurlijk ook, maar dit zegt de verpakking.. :P) Ik geef het aan mijn rammetje van zes die problemen met zijn kiezen gehad heeft, hij eet geen hooi en het percentage vezels in SS Mature is net wat hoger dan in gewone SS. (22% tegenover 19%.) Zal morgen anders wel even een foto maken van SS en SS Mature :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet echt een toevoegende waarde aan het topic, maar wilde het toch even delen. Hier zijn ze zo gek op SS, dat ze al het andere eten ervoor laten staan. Toen ik de bak moest bijvullen, sprong Melvin zelfs achter mij aan (hij heeft dondersgoed door waar het eten vandaan komt haha) naar de schuur. En toen ik de bak bij ging vullen, begon hij gewoon al met eten.

een kort filmpje. :love:
Link naar reactie
Delen op andere sites

paps heeft vandaag een zak SS voor mijn nijnen gehaald.. ipv de 1,5 kilo ging hij maar gelijk voor de 3 kilo.. dat was goedkoper.. :love: vond het zo lief... Zelf aangeboden om naar de dierenwinkel te gaan om het te halen.. Wel moeten uitleggen dat supreme sience selective (dus SSS ) het zelfde is als sience selective (ss) :D die paps!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf welke leeftijd moet een konijn van de SS junior af?

Advies van de speciaalzaak (m'n SS-en-konijnentoebehoren-boer ;)) Vanaf 16 weken gaan mengen met gewone SS:

week 16: 75% junior, 25% gewoon

week 17: 50% junior, 50% gewoon

week 18: 25% junior, 75% gewoon

week 19: 100% gewoon

Ongeveer dan he ;) je kan ook gewoon iedere dag een beetje opbouwen, vanaf week 19 zouden ze in iedergeval sowieso de gewone SS moeten eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel dus! hihi! tja.. vandaar mss wel mijn grote liefde (en inlevings vermogen) voor konijnen! haha

maar evengoed, ik ben erg tevreden over de kwaliteit van de SS, ik meng het met CC en HF. ben over alle drie de merken te spreken en ze zitten alle 3 in een andere prijsklasse! alleen de hf smaakt naar karton... das minder hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihihi, Dat filmpje! Hier vallen ze de SS ook aan alsof ze in weken niet te eten hebben gekregen. :mdr: Naast de SS mature krijgen ze nu van mij ook een nieuw soort bix. Bunny groene droom: http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_kleinedieren/voer/dwergkonijnen/bunny/27717 (Niet als reclame, maar om te laten zien welk voer ik bedoel!) Dit is echt een heel ander soort formaat: 3 staafjes naast elkaar in een soort driehoek. Ze moeten er mega lang aan knagen voor ze een bixje ophebben, goed voor het slijten van de tandjes. Bovendien heb ik een nieuw soort weidehooi besteld waar ze niet vanaf kunnen blijven. 2x per dag de ruifjes bijvullen, nouja, volproppen en dan nog alles op als ik weer kom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .