Ga naar inhoud

SS is geen goed voer!


Nimfee

Aanbevolen berichten

Ja ik heb op het lijstje Science Selective voor konijnen gezet, sws om mistverstanden te voorkomen en dat mijn vader mij ook zou begrijpen :) Maar goed, hij vind het duur en onzin, net zoals inentingen onzin zijn. ik heb net een proefzakje gekregen van de dierenarts dus ik ga dat zo mengen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 140
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

en daarnaast hebben ze ook een mooie glanzed vachtje. Ze zien er goed en gezond uit. Als SS geen goed voer was, dan was dit allemaal niet...

Nouja mijn konijn blinkt ook met kaspers, ookal vind ze het niet lekker. maar het is toch fijner als je konijn je vingers er bijna bij op eet, voelt toch weer goed :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hij betaalt hooi, zaagsel & voer. Dierenartskosten betaalt hij ook, behalve als hij het niet nodig vind (inenting en de sterilisatie). Maar ik geloof dat hij dingen al snel duur vindt... En zo lang ik dan alleen maar groenten en konijnenvoer hoef te betalen, vind ik dat prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg niet dat het slecht is ofzo, maar prijs/kwaliteit verhouding zijn er best goedkopere/zelfs betere opties... :)

Prijs/kwaliteit verhouding is niet het enige waar je naar moet kijken.. Ik denk dat SS zeker z'n prijs waard is, maar zou ik het beste voer voor de beste prijs moeten noemen is dat HF, denk ik. Toch is SS wel beter denk ik.. Puur naar de voedingsanalyse kijkend. Wat niet wil zeggen dat HF slecht is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is gewoon het beste om konijnen op een natuurlijke manier te voeren, eigenlijk helemaal geen biks of SS of wat dan ook , maar gewoon groente fruit gras enz. Zelfs hooi hoort er bijna niet bij.

Ik geef de mijne gewoon biks, ze leren het maar eten en dat deden ze ook krijgen genoeg groente en fruit en hooi, dus dat is goed genoeg.

Mijn ouders worden soms een beetje gek van mij dat ik hele maaltijden klaar maak..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is gewoon het beste om konijnen op een natuurlijke manier te voeren, eigenlijk helemaal geen biks of SS of wat dan ook , maar gewoon groente fruit gras enz. Zelfs hooi hoort er bijna niet bij.

Ik geef de mijne gewoon biks, ze leren het maar eten en dat deden ze ook krijgen genoeg groente en fruit en hooi, dus dat is goed genoeg.

Mijn ouders worden soms een beetje gek van mij dat ik hele maaltijden klaar maak..

Lijkt mij toch echt niet helemaal juist.. Hooi hoort voor onze huiskonijnen toch echt het hoofdbestanddeel te zijn..

Lijkt mij dat ze zonder dat wel tekort komen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is gewoon het beste om konijnen op een natuurlijke manier te voeren, eigenlijk helemaal geen biks of SS of wat dan ook , maar gewoon groente fruit gras enz. Zelfs hooi hoort er bijna niet bij.

Ik geef de mijne gewoon biks, ze leren het maar eten en dat deden ze ook krijgen genoeg groente en fruit en hooi, dus dat is goed genoeg.

Mijn ouders worden soms een beetje gek van mij dat ik hele maaltijden klaar maak..

Hooi is zeker wel heel belangrijk, dat is namelijk de hoofdvoeding. Let trouwens op met fruit, dat zijn toch wel de dikmakers in de voeding van het konijn. Af en toe een beetje is prima, maar in de meeste fruitsoorten (en soms ook groente, zoals wortel) zitten veel suikers, teveel voor een konijn :)

Sowieso kan je een wild konijn en een gedomesticeerd konijn niet vergelijken met elkaar. Heb je een wild konijn wel eens uit een waterfles zien drinken? Konijnen in het wild drinken veel minder dan huiskonijnen. Heb ooit eens gelezen dat dat komt omdat huiskonijnen brokjes krijgen, en daar is ook weer veel vocht voor nodig. (waarmee ik niet beweer dat je je waterfles weg moet halen hoor, ik typ dit om aan te geven dat je het niet met elkaar moet vergelijken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het toch vreemd dat mensen blijven zeggen dat SS helemaal niet zoveel beter is.. Zeker als ik nu weer een topic over calcium in groente lees, waarin blijkt dat in de gemiddelde biks te veel calcium zit. En dan nemen we HF als gemiddelde biks, terwijl HF eigenlijk één van de weinige normale bikssoorten is die aan alle 'eisen' voldoet. In andere (goedkopere) biks zal nog veel meer calcium zitten en dat is niet goed. In SS zit dat minder dus het is wel degelijk een betere biks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SS is een perfecte biks. Het wordt zelfs aanbevolen en verkocht door DA's, wat dus aantoont dat SS wetenschappelijk bewezen een goede bikssoort is.

Die dierenwinkel was volgens mij nog niet helemaal wakker, als er om SS gevraagd wordt en vervolgens gemengd voer aanbevolen wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef kasper fauna voer sport en dat vinden z heerlijk plus ze glanzen mooi.

ss vinden ze ook heel erg lkkr maar ik vind het echt veelste duur.

sommige nijnen moesten het niet eens vanwege de enorme brokken,de caviaas lustte niet eens ss.

maar het schijnt wel een goede brok te zijn volgens da en dw,de dw hier geeft de konijnen ook altijd die brokjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .