Ga naar inhoud

SS is geen goed voer!


Nimfee

Aanbevolen berichten

Volgens mijn vader. Hij was in de dierenwinkel waar we bijna elke week komen voor zaagsel, hooi, voer, etc etc. Het zijn hele aardige mensen en ze doen veel voor je!

Maar ik had op het lijstje Science Selective Konijnenvoer op geschreven. Nu zag ik dat mijn vader GEMENGD VOER had gekocht. Dus ik vroeg: waarom?! Ik had al eerder duidelijkj aangegeven dat ik geen gemengd voer wilde geven en alleen biks. Dat ik nu over wil stappen op SS is omdat Draak daar verzot op is, en vooral omdat ze hooi niet zo lekker vind. Biks wat ze nu krijgt is van Kaspers Faunafood, maar ze vind dat niet echt lekker... Daarom wilde ik SS geven, het is toch maar 1 konijn en straks 2 dus dat is niet zo veel.

Mijn vader had als antwoord: volgens de verkopers was SS helemaal niet zo goed. Ze krijgen het gratis van een veeboer en verkopen het vervolgens voor 3 euro. Het is duur en je kan net zo goed gemengd voer geven.

Nuja, geloof ik dat niet zo... Ik dacht altijd dat SS altijd goed was, maar wel duur. Mijn vader had nog wat redenen, maar die ben ik vergeten omdat ik het toch al onzin vond.

Maar nu wil ik weten wat ik nu moet doen... Ik wil van die Kaspers faunafood biks af en ik wil heel graag SS gaan geven. Maar dat mag niet van mijn vader: te duur en niet goed. Ik zit er over na te denken om het dan maar zelf te gaan betalen, maar ik weet niet of hij dat ook goed vind. En anders: is er nog een alternatief? Anders toch een goede biks vinden en speciaal hooi gaan voeren, maa rkom ik dan niet op dezelfde kosten uit?

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 140
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hadden ze het wel over hetzelfde voer dan..?

Want van SS is bekend dat het juist wel heel goed voer is, ook vanwege de vezels die er in zitten, waardoor het inderdaad ook heel goed is voor konijnen die geen of weinig hooi eten...

Verder heb ik er te weinig verstand van om er verder op in te gaan, ook omdat ik geen SS voer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cuni Complete ken ik niet maar weet heel zeker dat SS het beste voer is.

Wanneer zij dit gratis van een boer krijgen is dit niet de SS die wij bedoelen.

En inderdaad SS is wat duurder maar aangezien je er niet te veel van moet geven valt het uiteindelijk best mee. Ongeveer 15 tot 20 gram per kilo konijn.

Het enige wat ik je op dit moment kan aanraden is je vader te laten bellen naar

Faculteit Dierengeneeskunde Universiteit in Utrecht, zij raden SS aan!

Telnr. 030-2531799 spreekuur dierenartsen van de Universiteit.

Deze universiteit staat bekend als een van de beste op dierengeneeskunde en wetenschap.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cuni Complete ken ik niet maar weet heel zeker dat SS het beste voer is.

Wanneer zij dit gratis van een boer krijgen is dit niet de SS die wij bedoelen.

En inderdaad SS is wat duurder maar aangezien je er niet te veel van moet geven valt het uiteindelijk best mee. Ongeveer 15 tot 20 gram per kilo konijn.

Het enige wat ik je op dit moment kan aanraden is je vader te laten bellen naar

Faculteit Dierengeneeskunde Universiteit in Utrecht, zij raden SS aan!

Telnr. 030-2531799 spreekuur dierenartsen van de Universiteit.

Deze universiteit staat bekend als een van de beste op dierengeneeskunde en wetenschap.

Succes.

Dat was volgens mij wel als je er voldoende groente bij geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja, vergat ik nog, ......groen voer

Klein detail wat wel heel belangerijk is als mensen hier lezen op het forum.... hoeveel gram en groen voer.

overigens is SS niet de beste korrel dat is onzin.......

Wel voor konijnen die geen hooi eten.....

Maar er zijn genoeg andere bix soorten die kwalitatief net zo goed zijn.:mdr:

Men moet hier niet over gaan over drijven ik moet SS want dat is het beste is flauwe kul natuurlijk.

Je moet dat inderdaad wel financieel kunnen dragen.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stap nooit meer op een ander voermerk over, ik geef al vanaf dat ik konijnen heb SS, en ze doen het er prima op!!! Ze zijn heel mooi in conditie, en ik heb het zo afgewogen dat ze daarnaast nog genoeg ruimte in hun maagjes hebben voor hooi en wat groenvoer.

Helaas heb ik met mijn 15 jaar niet genoeg inkomen om vast SS te kopen, en ik vind het niet goed om steeds te moeten wisselen, dan maar helemaal niet. Ze hebben nu ook goed voer wat ze lekker vinden:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .