Ga naar inhoud

Blind? Hoe zie je dat??


Roger Rabbit

Aanbevolen berichten

Mijn ram komt uit de opvang. Hij is ergens op straat gevonden en niemand weet dus hoe oud hij is. Hij is wel duidelijk al wat ouder: hij kan erg traag en sloom zijn, zit soms wel vijf minuten doodstil, terwijl ik hem roep en lok met lekkers. Het is dan net of hij op een andere planeet is, en na een paar minuten lijkt hij wat te ruiken en wordt hij weer actief.

Toen ik hem laatst met zijn meisje naar het vakantiepension bracht, zag ik voor het eerst iets dat op staar leek: een doffe grijze plek in zijn oog toen de zon even op hem viel.

Zou hij blind kunnen zijn?? Hoe kom ik daar achter??

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn ram is voledig blind aan beide ogen(hij heeft alleen geen waas op de ogen)

bij hem was het te zien doordat hij overal tegenaan liep toen die in een nieuwe ruimte kwam...

de dierenarts teste doormiddel van n soort slabeweging naar het oog te maken, hier reageersde hij niet op.

daarna mat een zeer glimment ding steeds dichter naar zijn oog, ook daar reageerde hij niet op.

toen m net onder tafelhoogte naar de tafel heen brengen en hij corigeerde zich niet toen hij m met de neus tegen de tafel hield(noormaal horen ze dan de voorpoten op tafel te zetten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poo heeft ook zo'n blauw-grijs waasje in zijn oog als je vanaf een bepaalde hoek kijkt. Maar hij is niet blind. Die testjes lijken me inderdaad ook het beste, en vergeet niet dat je nijn alleen kan zien wat er vanaf de zijkant op hem afkomt, en niet van de voorkant. Niet dat je dalijk vanalles voor zijn neus doet, en hij reageert niet zodat je echt denkt dat hij blind is haha...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet dat je dalijk vanalles voor zijn neus doet, en hij reageert niet zodat je echt denkt dat hij blind is haha...

Haha! Nee dat doe ik ook niet: ik maak een combi van hem roepen en wat met m'n hand wapperen op afstand van de zijkant. Hij loopt nooit tegen iets op dus dat is wel weer goed. Maar ik heb n vermoeden dat hij van een kant blind is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poo heeft ook zo'n blauw-grijs waasje in zijn oog als je vanaf een bepaalde hoek kijkt. Maar hij is niet blind. Die testjes lijken me inderdaad ook het beste, en vergeet niet dat je nijn alleen kan zien wat er vanaf de zijkant op hem afkomt, en niet van de voorkant. Niet dat je dalijk vanalles voor zijn neus doet, en hij reageert niet zodat je echt denkt dat hij blind is haha...

een meisje dat ik ken van school zat ook te vertellen dat haar konijntje blind was omdat hij haar hand niet zag als ze hem recht van voren benaderde:s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha! Nee dat doe ik ook niet: ik maak een combi van hem roepen en wat met m'n hand wapperen op afstand van de zijkant. Hij loopt nooit tegen iets op dus dat is wel weer goed. Maar ik heb n vermoeden dat hij van een kant blind is.

als je juist praat dan gaat hij juist je stem oppikken.

dit kun je dus het beste niet doen.

gewoon testen zonder te praten:he: succes!!

en kan het trouwens niet zijn dat een ander konijn/dier hem aan zijn hoornvlies heeft geraakt en dat het beschadig is?

dit kan een da zien doormiddel van oranje(kleur spagetti/lasagne) spul in de ogen te doen, en die kleur fluoriserenr blauw als er een beschadiging zit

Link naar reactie
Delen op andere sites

DA weet ik nog niet: voor mijn gevoel is het gewoon een wat ouder konijn, waar ik extra goed voor wil zorgen. Maar als hij echt wat heeft ga ik natuurlijk wel. Het is een beetje een stuntel, maar hij heeft op zich nergens last van momenteel. Ik vraag het me gewoon af.

En dat testen wordt nog een hele klus want hij heeft een piepjong vriendinnetje van net een jaar dat honderd keer sneller is dan hij haha! En zij vliegt meteen naar voren als ik in de buurt kom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .