Ga naar inhoud

Russel's Crunchers bij haakjes?


patriciapatty

Aanbevolen berichten

oh sorry.. ik typ even wat extra info

gisteren met mn jongte nijn bij de DA geweest voor het inenten. de DA heeft beginnend haakjes ontdekt. er hoeft nog niet ingegrepen te worden en met een beetje geluk doet het wat slijten..

daarom wil ik vragen of ik dit product kan gebruiken naast biks en hooi om het te helpen slijten.

Het is een product van granen en wortel. het moet het knagen bevorderen...

aangepast door patriciapatty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat geen informatie bij over ingrediënten, maar is er iets dat dit product anders maakt dan al die andere snoepjes? Dergelijke snoepjes met een hoog vezelpercentage moet ik nog tegen komen. Bovendien zal de hoeveelheid die je er van kunt voeren erg beperkt zijn, graan en wortel zijn toch dikmakers.

Ik zou me inderdaad maar richten op zo veel mogelijk hooi, een lekkere (wilgen)tak erbij. En als je geen ss als voer geef kan je dat misschien wel als snoepje gebruiken, dat doe ik ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf nogal sceptisch over dat soort dingen, vooral omdat de beweging van de kiezen bij het konijn anders is dan het knippende van de tanden.

Nijn staat op een -door de DA geadviseerd dieet- van Sience Selctive (er zijn onderzoeken geweest die aanwijzen dat geextrudeerde biks beter is dan geperste biks), hooi en groente en inmiddels ook gedroogde kruiden. Hooi moet bij hem echt het hoofddeel van zijn voeding zijn om de haken lang genoeg weg te houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hooi krijgt ze al onbeperkt en SS eet ze ook elke dag.. ik heb 3 nijnen dus eens opletten of zij ook wel veel hooi eet.

ik wil dit product alleen geven voor het afslijten, niet als snoep.. dit product wordt aangeraden via een info boekje van de DA.. hoewel ook slechte dingen in dat boekje staan wil ik jullie mening weten.

graan is een dikmaker?

dan doe ik t zoiezo niet.

dan hoop ik dat het met SS, hooi en wilg verminderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graan en wortel zijn volgens mij ook behoorlijke dikmakers en ik denk niet dat zo af en toe zo'n snoepje kan helpen om de haken permanent af te laten doen slijten. Als je nu al zegt dat er ook slechte dingen in het boekje staan zul je zelf ook wel moeten kunnen raden dat de kans zeer aannemelijk is dat dit ook niet klopt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf nogal sceptisch over dat soort dingen, vooral omdat de beweging van de kiezen bij het konijn anders is dan het knippende van de tanden.

Nijn staat op een -door de DA geadviseerd dieet- van Sience Selctive (er zijn onderzoeken geweest die aanwijzen dat geextrudeerde biks beter is dan geperste biks), hooi en groente en inmiddels ook gedroogde kruiden. Hooi moet bij hem echt het hoofddeel van zijn voeding zijn om de haken lang genoeg weg te houden!

moet je speciaal hooi gebruiken met bepaalde gedroogde kruiden erin van de DA? of zal gewoon bv puik hooi ook goed zijn.

want anders ga ik over op t speciale hooi, want wat ik zeg SS en hooi eten ze al

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet je speciaal hooi gebruiken met bepaalde gedroogde kruiden erin van de DA? of zal gewoon bv puik hooi ook goed zijn.

want anders ga ik over op t speciale hooi, want wat ik zeg SS en hooi eten ze al

Ik voer momenteel het bunny-hooi van zooplus omdat het een hoog vezelgehalte heeft en erg goed ruikt. Nijn is sowieso al een lastige hooieter, dus om het voor hem aantrekkelijk te maken zitten er hier dus ook nog wat gedroogde kruiden door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die snoepjes(als je ze nog wilt kopen;)) zijn nu in de aanbieding bij dobey voor €0,99!

Mijn konijnen vinden ze fantastisch, ze trokken hem echt uit mijn hand, ik had die gemengde(met prei) en ze hebben nog nooit prei gegeten maar dit vonden ze echt super lekker, de eerste keer al!

aangepast door valalaa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie bovenstaande meer als snoep en ik zou het niet geven hoor. Met gewoon hooi moeten de kiezen slijten. Mochten ze veel hooi eten en ze krijgen haakjes dan ben ik bang voor een verkeerde stand van de kiezen. Ik zou het goed in de gaten houden. Ik heb ook een konijn die om de 4-5 maanden behandeld moet worden voor zijn haakjes, ondanks het geven van goed en veel hooi en SS brokjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb weleens hooi met paardebloemen of munt gehad maar dat eten ze absoluut niet.

wat ik al zei ik schaf gewoon Nog een hooiruif aan haha. en doe muf ff goed in de gaten.

jij geeft bunny toch ook SS?

Ja die geef ik ook en Bunny vindt dat nog lekkerder dan haar normale hooi daarom geef ik er ook niet al te veel van eens in de week krijgt ze dat in een toilletrolletje!!! Waar haal jij je hooiruif? Ik moet er ook nog ff 1tje hebben heb nu alleen van die ballen!

Maar ik geef Bunny ook SS ja samen met gemengd maar omdat ze beginnende haakjes heeft krijgt ze meer SS van mij hahaha ... slijten die handel!!! :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .