Spring naar bijdragen
amy&baily

Hallo allemaal

Recommended Posts

Hahaha, daar weet jij alles van hè..

Bij je eerste verhaal dacht ik nog (want dat gebeurt hier zeer regelmatig); laat het controleren, want op jonge leeftijd is het héél slecht zien en op vruchtbare leeftijd, te laat.

En jawel....Je kwam er zelf al achter..

Gelukkig op tijd !

hihi :$

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee bij iemand in Best (Ik wil iemand niet publiekelijk bij naam noemen)

Ik ga haar toch nog eens mailen, kijken of er nog iets uit komt.

Ik hou je op de hoogte!

Ik wist trouwens niet dat er ook fokkers in Almere zaten, hebben we voor niets 1,5 uur in de auto gezeten hahahaa

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou ik heb een mailtje terug gehad vd fokker hoor!

Ik heb haar vanavond weer gemailt en uitgelegd dat we bij de dierenarts zijn geweest en dat die heeft gemeld dat het aangeboren is. Ik heb haar gevraagd/gezegd "Toen ik Baily (voor veel geld) bij jou heb gekocht ging ik er van uit aangezien je een fokker bent ik een gezond konijn had gekocht, dit blijkt niet het geval dus kunnen we iets van de dierenarts kosten delen?"

Ze zegt toen hij hier weg ging was hij nog in orde, maar het veranderd natuurlijk niets aan de zaak dus ze komt met een briljanten oplossing.

Ik mag Baily om komen ruilen voor een ander konijntje! Ja jullie lezen het goed! OMRUILEN!!! Ik heb hem maar 6 maanden in huis en ben natuurlijk helemaal niet gehecht aan hem! WHAT IS SHE THINKING?!!!!!! :grrrrrr::duivel::grrrrrr: sorry ben een beetje aan het borrellen hier :beurk: Geen haar op ons hoofd die daarover denkt, maar ik denk dan wel, wat zou jij dan met Baily doen idioot?! Verder met hem fokken is geen goed plan namelijk.

Ik kan er verder volgens mij niets aan doen en eerlijk gezegd wil ik me nu even op Baily zelf consentreren, maar moest heel even mijn ei kwijt....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit komen we vaker tegen ja

...Dan mag je ruilen, dat is een stuk goedkoper...maar ondenkbaar voor de eigenaar die er aan gehecht is.

Vervelend hè ! Feitelijk sta je met je rug tegen de muur..Je zou ze....

Heel frustrerend..dat je kookt is niet zó vreemd hoor...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja als ik denk dat ik denk ik weet waar die vandaan komt is dit niet raar en de reactie ook niet raar.

En ik weet niet wat je voor je fransen hebt betaald, maar er zijn zat normale fransen fokkers die gewoon een respectabel bedrag van zeg 25 euro voor een frans vragen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar goed...

Nog enig idee wat ze er eventueel mee kan ?

Wat is jullie visie op de erfelijkheid als de DA zegt dat het erfelijk is en de fokker ontkent dat...Wat is in jullie ogen het meest voor de hand liggend ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eerst wilden ik geen namen noemen omdat ik dat niet netjes vond, maar het kan me ook eigelijk niet meer schelen. Zei is ook niet zo netjes naar mij toe, denk ik dan maar ;) Hij komt bij franse hangoren stal Job vandaan http://www.mijnfransehangoren.nl/

Bedoelden je die? Zoja mag ik vragen wat jou bevindingen zijn? Ik heb 45 euro voor Baily betaald. Ik vond het idd wel veel, maar eerlijk gezegd lagen alle prijzen een beetje rond dat bedrag. Bij http://www.fransehangoren.com/te%20koop.html vragen ze zelfs 60 euro! Ik vond het ook niet erg om dat voor hem te betalen, ik wilden alleen een gezond en happy konijn....

ben trouwens weer afgekoeld hoor ZaZa na een knuf van Romeo en Julia Uhhh Amy en Baily hihi was de woede weer bekoeld ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze fokster staat er om bekend......De Plaats naam Best is al voldoende.....

Mits de frans zijn kaak niet gestoten heeft dit kun je op de foto zien.....,of tralies getrokken heeft.

Is het een erfelijke afwijking!

Deze fokster fokte voor heen teddy widders.....En daar voor fokte ze met rasloze dieren, die zijn toen overigens inbeslag genomen.....

Ik vind op zijn minst dat je het aankoop bedrag terug moet krijgen.

Ik zal je een pb sturen met opties.

bewerkt door bunny ranch chanty

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mee kan.... niks, ze kan de fokker niet dwingen tot vergoeding en zoals in de hondenwereld werkt het bij de konijnen niet.

De bond zal haar fokkerskaart niet zomaar intrekken, is naar mijn weten ook nog nooit gebeurd op heel uitzonderlijke gevallen na.

Tja wat betreft de fokkers die je noemt, iedereen weet hier wel waar het over gaat, zoek maar eens op bv best.

Olifantstanden zijn in 95% van de gevallen erfelijke oorzaak en beide ouderdieren zijn daarvoor drager om het eruit te krijgen.

Je kan het hard met de wet spelen, ze heeft je tenslotte een product met gebrek verkocht.

Wat de rechter echter voorstelt... ze heeft je een optie tot een nieuwe geboden en alhoewel ik snap dat jij dat niet wil kan de rechter dat wel eens een hele faire oplossing vinden.

Kortom dan sta je machteloos

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Eerst wilden ik geen namen noemen omdat ik dat niet netjes vond, maar het kan me ook eigelijk niet meer schelen. Zei is ook niet zo netjes naar mij toe, denk ik dan maar ;) Hij komt bij franse hangoren stal Job vandaan http://www.mijnfransehangoren.nl/

Bedoelden je die? Zoja mag ik vragen wat jou bevindingen zijn? Ik heb 45 euro voor Baily betaald. Ik vond het idd wel veel, maar eerlijk gezegd lagen alle prijzen een beetje rond dat bedrag. Bij http://www.fransehangoren.com/te%20koop.html vragen ze zelfs 60 euro! Ik vond het ook niet erg om dat voor hem te betalen, ik wilden alleen een gezond en happy konijn....

ben trouwens weer afgekoeld hoor ZaZa na een knuf van Romeo en Julia Uhhh Amy en Baily hihi was de woede weer bekoeld ;)

"All you need is love" ;-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jeetje schrik hier een beetje van...

Ik dacht echt toen ik haar site zag, dit is een goede fokker... We zijn niet voor niets met twee kleine kinderen in de auto gestapt om 1,5 uur lang te moeten rijden.

Is een beetje achteraf geklets, maar we vonden het er al niet helemaal koosjer..

De konijnen zelf zaten "aardig" goed, maar er stonden in de gang allemaal hokken op elkaar gestapeld met dieren erin. We hadden toen zo iets beter 1 gered dan...

Het stomme vind ik nog dat er nergens op internet iets te vinden is als een fokker niet in orde is, of ik kijk gewoon niet goed?...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
"All you need is love" ;-)

En bij nader inzien wil ik daar graag de volgende tekst aan toevoegen:

Wat vervelend allemaal zeg! Sterkte met je ventje... en een beetje negatieve reclame daar ben ik natuurlijk voor! Als ik het dus goed begrijp is dit een fokker met een "keurmerk"... waarbij het "keurmerk" dus eigenlijk geen waarde heeft, omdat er niet eens wordt gefokt ter verbetering van het ras?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mensen help er moet hier zelf een toppic op bb staan van deze fokster....het ging over een ram en voedster die samen verkocht waren fransoos....samen in hok en voedster was vermoedelijk drachtig verkocht.....

ik kan niet goed werken met de zoek machine....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
wat versta je onder keurmerk?

Iedere gek kan fokken en zich fokker noemen, tis net wat je zelf verstaat onder je doelen.

Ik heb aangenomen dat lid zijn van een fokkersvereniging voor konijnenras X aangeeft dat er sprake is van zekere konijnenkwaliteit?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb aangenomen dat lid zijn van een fokkersvereniging voor konijnenras X aangeeft dat er sprake is van zekere konijnenkwaliteit?

Ja dat lijkt mij ook! Ze is lid van twee verschillende ras verenigingen en we hebben hem juist bij een fokker gekocht omdat we dachten dat we daar goed aan deden!

Ik heb geen flauw idee of het wettelijk wel mag, en of er al zo'n topic is, maar kunnen jullie geen topic maken met fokkers waar slechte ervaringen mee zijn geweest? Ik hoor namelijk dat er veel vaker klachten over haar waren, waar wij dus echt geen weet van hadden...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja lid zijn van de kln beduid zeker over het algemeen op meer doel, dus betere en gezondere dieren want anders kan je niet meedoen aan shows.

Maar een ieder fokt op zijn eigen manier en gaat op zijn eigen manier met dingen om, daar zit het verschil.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dus een aankoop doen bij een "echte" fokker is meestal aan te raden... maar niet altijd.

er zit een verschil tussen fokker en fokker.

Dat wat jij echte fokker noemt noem ik een fokker dat waar jij dan dat echte voor zou weglaten noem ik geen fokkers maar vermeerders, eigen belang volgend ect

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
er zit een verschil tussen fokker en fokker.

Dat wat jij echte fokker noemt noem ik een fokker dat waar jij dan dat echte voor zou weglaten noem ik geen fokkers maar vermeerders, eigen belang volgend ect

:yes: ik ben nogal een leek

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites