Ga naar inhoud

help wat is er met blow?


patriciapatty

Aanbevolen berichten

ze is net na een flinke aai beurt van mij in haar nachthok naar beneden gegaan van het trappetje af de ren in. het leek erop dat ze gelijk ging keutelen.. ik zie dat meestal wel aan komen omdat ze zich dan iets aanspant en dan gaat dr staartje even op en neer en dan ligt er een keutel.

ze doet dit nu de hele tijd en weet zich geen houding te geven. net is ze gaan liggen maar ze komt regelmatig omhoog en doet dan weer even raar.

wat ze doet is zich dus spannen, naar mijn idee drukken en dan beweegt dr staart.. wat moet ik doen?

hopelijk snappen jullie mijn uitleg

Link naar reactie
Delen op andere sites

toen ik terug kwam na het typen van mn vorige bericht lag ze alweer boven in het nachthok. rustig. ze lag niet te draaien.

ik wilde voelen of dr buik hard was en dit liet ze tot mijn verbazing toe. ze bleef stil liggen terwijl ze normaal dan een andere houding aangeeft.

ze doet nog steeds persen en drukken maar nu met minder reglmaat. af en toe doet ze dit. wel duikt ze vaak met dr neus onder haar buik, dus dat duid er ook op dat er iets is.

zo lang het nog niet donker is houd ik dr in de gaten

net heb ik haar weer het trappetje af gestuurd om te kijken of ze nog raar deed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze is nog steeds niet echt in orde.. ik zie dat ze nog steeds moeite moet doen om te keutelen. ik zie de keutels er niet uitkomen. gisteren kwam er wat vocht uit met kleine zachte keutels..

kan dit n verstopping zijn?

ik geef ze nog steeds prozyme, maar ze merk wel dat het in dr eten zit en als het even kan eet ze er om heen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt niet zo best Patricia :s. Ik weet zo niet wat het zou kunnen zijn, maar weet wel dat een konijn MOET keutelen. Als de darmen lang stil gaan liggen dan ziet het er somber uit voor Blow.

Als dit nu al een paar dagen aan de gang is zou ik zowiezo langs de dierenarts gaan. Vooral niet langer wachten dan nodig. Beter een keertje te veel dan te weinig naar de DA, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan moeilijk zien of ze uberhaupt keutelt.. ze zitten met zn 3e.. kan ik haar misschien een dag apart zetten?

graag raad

voor jullie info.. ik ga nog niet naar de da omdat ze wel eet en gewoon vrolijk is. vrijdagaaf toen het begon toen viel het me echt op omdat ze zich raar gedroeg. vandaar dat ik deze topic ben gestart

aangepast door patriciapatty
Link naar reactie
Delen op andere sites

net even vanuit t werk naar huis gegaan. ik zie dat ze af en toe nog steeds aan t 'drukken' is maar er komt meestal niks uit.

net lag er wel wat op de grond... als je aan t eten bent niet lezen... ik omschrijf t als een klodder diaree diameter van 1,5 cm

er komt dus wel wat uit maar het is niet hard. wel gedroeg ze zich normaal, vrolijk en loopt ze rond. vanmorgen heeft ze ook gewoon gegeten, hoeveel durf ik niet te zeggen.

ik denk dat ik de da ga bellen voor een afspraak voor vanaaf, maar ik wacht nog graag op wat reacties. ik zit er niet op te wachten dat de da spul gaat toedienen terwijl het niet meer nodig schijnt te zijn en ze daar nog zieker van wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat ik de da ga bellen voor een afspraak voor vanaaf, maar ik wacht nog graag op wat reacties. ik zit er niet op te wachten dat de da spul gaat toedienen terwijl het niet meer nodig schijnt te zijn en ze daar nog zieker van wordt.

Ik vind dat eigenlijk een beetje vreemde opmerking.

Als het niet nodig is zal je konijn niks krijgen van de da en een goede da geeft niet iets waar je konijn ziek van word.

Als je je eigen da niet vertrouwd kun je misschien beter een andere zoeken (niet lullig bedoeld hoor).

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou dat is t m dus, ik heb nooit wat met mijn nijnen gehad en ga alleen naar de da voor de inentingen, kan dus niet oordelen of mijn arts konijnkundig is. ik heb wel goede ervaring tijdens het inenten, maar begrijp je wat ik bedoel.. als mn konijn al beter aan het worden is en krijgt bv een te zware pijnstilling dan lijkt me dit niet goed. wij mensen kunnen dat duidelijker aangeven dan dieren. dat wil ik haar dus niet aandoen.

ik kan helemaal verkeerd zitten hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

och wat stom.. ik moet mezelf verbeteren.. ik heb mn ram daar ook laten 'helpen' dus ben er vaker dan inenten geweest.

Rowy komt er ook.

de mannelijke dokter is naar mijn idee konijnkundig en heeft hier ook ietswat voor gestudeerd staat er op internet, maar of hij er vanavond ook is? ik hoop t. voor de rest zijn er nog 2 vrouwelijke dokters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laxeermiddelen? Voor een konijn met diarree?

Toen Queenny verstopping had en plakpoep kreeg, moest ik direct stoppen met de laxatract..

Ik denk dat het hier meer aan de hand is, en ik weet niet of het zo verstandig is geweest dat je hier zo lang mee hebt gewacht (ivm het stilliggen van de darmen enz). Als een konijn zich anders gedraagt of duidelijk problemen heeft, altijd direct naar de DA gaan... Kun je een heleboel problemen mee voorkomen, en zelfs dan kan het eigenlijk nog te laat zijn...

Neem ook wat ontlasting mee, zodat de DA dit kan zien en evt. kan onderzoeken. Eet en drinkt ze nog wel? En hoe ziet de ontlastig er precies uit? Is het echt diarree (dus waterig) of plakpoep? Komen er uberhaupt nog wel vaste keutels uit of helemaal niet meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze is nog steeds vrolijk, eet en drink nog. alleen ze doet dus drukken en/of persen en als ik er dan bij zit komt er niks uit. plassen doet ze nog wel. keutelen is moeilijk te zien omdat ze met zn 3e zitten. vanmiddag had ze dus een vers klontje diarree laten vallen.

ze heeft altijd al last van dr darmen gehad. met t eten hoor ik ook altijd dr darmen knorren en tegen groenvoer kan ze niet. de andere twee hebben nergens last van. maar hoe ze nu is heb ik nooit eerder bij dr gezien.

wat ik vanmiddag heb gezien hou ik dan een beetje op diarree, maar of ze dit dus continue heeft weet ik niet. plakpoep heeft zij zoiezo vaak, vanmorgen lag er 1 rij plakpoep en ga ervan uit datdat van haar is. of er dus vaste keutels uit komen dan ik dus niet controleren.

moet ik haar na t bezoek bij de da apart zetten vind je? zodat ik de keutels van haar kan controleren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

och wat stom.. ik moet mezelf verbeteren.. ik heb mn ram daar ook laten 'helpen' dus ben er vaker dan inenten geweest.

Rowy komt er ook.

de mannelijke dokter is naar mijn idee konijnkundig en heeft hier ook ietswat voor gestudeerd staat er op internet, maar of hij er vanavond ook is? ik hoop t. voor de rest zijn er nog 2 vrouwelijke dokters.

Ik vindt Roosendaal ook altijd wel goed! Ik heb haar ook gehad met Bunny toen ze vast heeft gezeten in de ren en met Punky en zn gebroken pootje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .