Ga naar inhoud

Ko en Snuf


YvonneH

Aanbevolen berichten

Vanavond aan we met Ko en Snuf weer naar de da.

Ko moet weer voor controle om te zien hoe het er voor staat met zijn haken.

Drie weken geleden hebben we ze laten enten en toen waren de haakjes al wel wat aan het irriteren. De da wilde alleen de haken liever niet toen al weghalen omdat een narcose toch ook wel een extra risico geeft voor zijn darmproblemen.

Vandaag dus opnieuw controle en ik ben benieuwd. Hij krijgt al 2x per metacam dus hopelijk voelt hij er iig weinig van maar zo is het natuurlijk wel lastiger om te merken of hij er last van heeft.

Snuf word ook nagekeken want die vond ik gister in de ren met hetzelfde als wat Ko een tijdje terug had :(

Gisterochtend vond ik haar al wat minder fel bij het geven van de panacur maar verder leek ze in orde.

Er lagen wel een aantal wat kleinere keutels maar voor de rest zagen ze er goed uit.

Voor ik 's middags weg ging was ze nog het eerst bij het eten en toen ik terug kwam lagen ze samen in een hoek van de ren.

Ko kwam gewoon kijken met schoonmaken maar Snuf niet.

Ze bleef zitten, staartje soms omhoog.

Ik heb haar opgetild en binnen leek ze net als Ko laatst helemaal ingevallen aan de zijkanten en haar buik was helemaal slap (echt alsof er niks in zat).

We hebben (na een uurtje) met de dienstdoende arts gebeld en in overleg hebben we haar dezelfde medicijnen gegeven die Ko al een tijd krijgt (ciseral, metacam, laxatract).

Vlak daarna ging ze gewoon weer eten en zag ze er ook weer normaal uit, na 1,5 uur kwamen ook weer de 1e keutels.

Ik heb nog even met de da gebeld en afgesproken dat we er dus niet heen hoefden.

Ze doet het tot nu toe weer aardig goed.

Ik heb haar gisteravond laat en vanochtend weer medicijnen gegeven en vanavond gaan we dus even bespreken hoe nu verder.

Het is wel wat soms met die nijnen he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lief dat je het vraagt :)

Ko zijn haken zijn nog niet zover dat ze verwijderd hoeven worden gelukkig.

Hopelijk gaat dat nog even duren.

Snuf heeft pijn, haar blinde darm is erg vol en ws is dat de reden dat ze niet meer wilde eten.

Gelukkig doet ze het met de medicijnen wel goed en eet en keuteld gewoon weer goed.

Hopelijk komt het snel weer in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de blindedarm bij konijnen is anders dan bij mensen. bij mensen is de blindedarm niet veel meer kan een klein aanhangseltje (daarom ook wel "wormvormig aanhangsel" genoemd) en bij konijnen is het in verhouding een stuk groter, en daarnaast doet de blindedarm bij een konijn ook nog wat. Bij mensen niet, daar doet de blindedarm eigenlijk niet mee met de vertering van voedsel, en bij konijnen dus wel.

De befaamde BDK's komen daar ook vandaan :D

gelukkig hoeven de haakjes er nog niet af, scheelt weer wat stress enzo.

en hoe is het met je andere nijn, alles weer okee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Snuf gaan we de medicijnen nu afbouwen (ko houd ze) en de pijnstiller als laatst.

De keutels van snuf zien er goed uit zover ik kan beoordelen dus hopelijk heeft ze er ook niet zo veel last meer van (maar dat merken we wel als de pijnstiller afgebouwd word).

Enige nadeel is dat ze hier maar blijven verharen, al van Juni :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .