Ga naar inhoud

Victor eet vanaf vanmorgen niet meer.


Nijnko

Aanbevolen berichten

Ons Konijn Victor is 6 1/2 jaar oud en hij wil vanaf vanmorgen niet meer eten. Hij is nu volop aan het verharen. Zijn wintervacht komt door en dan zit in een paar dagen tijd zijn hele vacht los.

Hij ademt rustig en normaal. Hij niest en proest niet.

Wil niet eten en zit in een hoekje te slapen.

Zet je het voer onder zijn neus, dan draait hij zijn kop weg of hij springt weg.

Ik niet de indruk dat hij koorts heeft.

Wil hem temperaturen, weet iemand van jullie wat de normale lichaamstemperatuur van een konijn is?

Wat kan ik nu het beste doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heeft hij wel een verstopping ivm de haren die hij nu binnenkrijgt door het verharen.

Het is belangrijk je konijn door de verharing heen te helpen door de losse haren uit de vacht te plukken of kammen. (nooit te hard, enkel de haren die al los zitten)

Het is belangrijk nu contact op te nemen met de dierenarts omdat als een konijn niet eet de darmen stil kunnen gaan liggen, dit moet dus op gang blijven

Temperatuur van een konijn is normaal tussen de 38.5 en de 39.5 graad als ik het goed heb (anders even verbeteren dames)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb goed nieuws!!!!

Victor heeft vannacht zijn Russel Rabbitvoer opgegeten met luzerne.

Gistermiddag had hij een beetje diarree. Hij heeft waarschijnlijk iets verkeerd gegeten, toen hij in de kamer los liep, dus dit is gemakkelijk te voorkomen.

Hij is weer vrolijk en rolt zijn bal weer door zijn kooi als vanouds. En zit weer te krabben dat het een lieve lust is. :yipi:

Heb zijn losse haren weggeplukt.

Geef hem de rest van de week dieet met luzerne.

Hij vraagt om zijn wortel, maar dat durf ik nog niet te geven.

Bedankt voor jullie meeleven en reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Billy at altijd slecht tijdens de rui periode dan kreeg ie gewoon wat lekkers extra, maar brokjes nee die hoefte ie niet dan.

Ook ik hielp hem dan even om van dat haar af te komen door middel van een grote bostelbeurt en dan was ie na de tijd altijd weer helemaal blij.

Helaas is ie 4 weken geleden overleden op 8 jarige leeftijd!!

Jean

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .