Spring naar bijdragen
nijntjes_gemma

konijn bij cavia???

Recommended Posts

ja hoor es. punt 1: ik doe er wel wat aan, ik heb een hekje geplaatst om het konijn van de cavia's te scheiden. dat ie daar overheen springt, tja... punt 2: de cavia's zijn niet alleen, ze hebben soortgenoten bij zich. punt 3: het konijn is een ram en kan ik dus niet bij een ander konijn zetten.

Je hebt dan ook echt je best gedaan als je konijn erover heen kan......

:whistle2:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

castreren? geen optie. dan kan ie niet meer dekken. een hoger hekje? waarvoor? hij heeft intussen ook geleerd terug te springen. zijn vrouwtjes zitten in de stal ernaast. hij kan ze zien en ruiken maar hij krijgt ze pas volgend voorjaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet meer dekken? JA DUH, dat is de bedoeling! Konijnen horen niet te dekken tenzij ze bij een erkend fokker wonen die streeft naar een doel. Ben je een erkend KLN fokker? Zonee, laat je rasloze konijn lekker castreren en gun hem een maatje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
rasloos? puh:grrrrrr:. het is een witte van hotot en een erg mooie ook!

Ben je aangesloten bij een rasvereniging, bij de NKB, bij de KLN? Zijn al je konijnen getatoeƫerd? Heb je een bepaald doel bij het fokken met je konijnen (wat het ras ten goede komt, en niet alleen jezelf)?

En verder blijf ik erbij dat je maar weinig verstand van konijnen hebt en dus maar beter niet zou kunnen gaan fokken, zelfs als je aan alle voorgaande voorwaarden zou voldoen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb mijn cavia's wel even in de ren gezet bij de konijnen omdat men moeder bleef miepen dat ze even moesten rennen. Maar ik vind het niks. mijn konijnen zijn nog jong en veel te druk en enthousiast voor die kleine caafjes. Ik ben bang dat ze in hun enthousiasme (want er zit geen kwaad bij) de caafjes verwonden. Daarbij heb ik een methode van schoonmaken die niet werkt als de caafjes in de konijnenren zitten (buddy en jerom doen hun behoefte niet in de ren, die caafjes schijten alles onder). Ik heb het liever gewoon gescheiden. Morgen komt mijn ren voor de caafjes als het goed is. Als ik beiden gescheiden hou kan ik ook gewoon de rennen per diersoort inrichten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
zie je wel! gaat prima.:yes:

Net of dat een reden is om zo'n zinloze combinatie te maken :whistle2:

Sommige hebben meerdere konijnen/cavia's bij elkaar in een groot buitenverblijf...

Maar 1 op 1 zonder beiden een soort genoot is gewoon niks....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

HAllo mensen..

ik ben het met iedereen eens eigenlijk is het niet de bedoeling ze kunnen niet goed communiceren met elkaar en het konijn kan de cavia ernstig verwonden..ook is het niet hetjuiste diertje om hetkonijn gezelschap te geven in de vorm van (knus tegen elkaar aan liggen elkaar heel lief verzorgen enz.) dit doen cavia's maar zelden bij de konijnen...ook is het mogeklijk dat je konijn niet gekoppeld wilt worden ik heb er zelf namelijk wel ervaring mee.dit moet je dan ook niet gaan forceren door wel elke keer een ram te zoeken voor het konijntje....

Je kan het proberen met de cavia maar blijf echter wel elke keer in de buurdt het is sterk af te raden door iedereen...

Er is een verklaring voor dat sommige caafjes wel met een konijn kunnen dit omdat het hokj groot genoeg is en ze dus naast elkaar kunnen leven ook moet er eigenlijk een soort beschutting zijn waar de caiva zich in kan ver stoppen en dus zijn rust kan vinden. Als je dit allemaal doet is de kans groot dat het cavia en je konijn wel samen kunnen..als het hok maar groot genoeg is en er een schuilplaats is voor je caaafje..

hoop je hierbij iets wijzer te worden..

want mijn caaf en konijn zitten ook bij elkaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
HAllo mensen..

ik ben het met iedereen eens eigenlijk is het niet de bedoeling ze kunnen niet goed communiceren met elkaar en het konijn kan de cavia ernstig verwonden..ook is het niet hetjuiste diertje om hetkonijn gezelschap te geven in de vorm van (knus tegen elkaar aan liggen elkaar heel lief verzorgen enz.) dit doen cavia's maar zelden bij de konijnen...ook is het mogeklijk dat je konijn niet gekoppeld wilt worden ik heb er zelf namelijk wel ervaring mee.dit moet je dan ook niet gaan forceren door wel elke keer een ram te zoeken voor het konijntje....

Je kan het proberen met de cavia maar blijf echter wel elke keer in de buurdt het is sterk af te raden door iedereen...

Er is een verklaring voor dat sommige caafjes wel met een konijn kunnen dit omdat het hokj groot genoeg is en ze dus naast elkaar kunnen leven ook moet er eigenlijk een soort beschutting zijn waar de caiva zich in kan ver stoppen en dus zijn rust kan vinden. Als je dit allemaal doet is de kans groot dat het cavia en je konijn wel samen kunnen..als het hok maar groot genoeg is en er een schuilplaats is voor je caaafje..

en dan nog mist die het allerbelangrijkste en dat is een soortgenootje!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
HAllo mensen..

Zucht,..............

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je voorzichtig bent kan je op z'n minst proberen te koppelen, ik bedoel in een groepje konijnen/cavia's kan het ook terwijl ze prima samen leven opeens oorlog zijn met alle gevolgen van dien. mijn caafje kon prima over weg met 1 van de konijnen toen dat konijn nog jonger en kleiner was. Zaten regelmatig samen in het ren. Het is ook waar dat cavia's vitamine C hard nodig hebben, bij ons krijgen ze dat gewoon in het water en voor een konijn kan het volgens mij ook geen kwaad als ze dat binnen krijgen die druppels zijn immers ook voor konijnen etc bedoeld. Dus qua voeding hoeft het ook geen ramp te worden.

Ik zou wel gewoon oppassen met wat je ook doet. En ik weet ook niet of het DE oplossing is, ik denk het niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
een teveel is ook niet goed, dat is alleen maar extra belasting voor de nieren.

pilletjes of druppels is ook onzin.:sarcastic: je moet ze gewoon groenvoer geven. vinden konijnen en cavia's allebei lekker en is ook veel gezonder dan al die chemische rommel.:whistle2:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites