Spring naar bijdragen
nijntjes_gemma

konijn bij cavia???

Recommended Posts

IK heb een wit konijntje die zich heel raar gedraagt

ik weet niet hoe oud ze is maar volgens mij heel oud

en nooit goed verzorgt. ik vind het ook een wonder dat ze nog leeft

soms kom ik bij de schuur en dan hoor ze me niet eens.

pas als ik haar aanraak wordt ze wakker en dan schrik ze enorm.

Zou ze doof kunnen zijn??

En kan ik een cavia bij haar in het hok doen voor gezeldschap???

( gecastreert mannetje heb ik geprobeert maar dat wil ze niet)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ben t niet mee eens dat een cavia en een konijn niet samen kunnen, ik heb namelijk een keer een nestje caafjes gehad en mijn konijn die deed ze mee verzorgen dus t kan ook goed gaan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik ben t niet mee eens dat een cavia en een konijn niet samen kunnen, ik heb namelijk een keer een nestje caafjes gehad en mijn konijn die deed ze mee verzorgen dus t kan ook goed gaan

Omdat het in jou beleving goed gaat betekend niet dat het altijd goed gaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het resultaat van een cavia en een konijn samen....

DSC01069.jpg

Ik kan me niet voorstellen dat je hier op gaat zitten wachten...

Ze spreken elkaars taal niet, hebben andere gewoontes en hebben ander voer nodig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

dat t bij jou fout is gegaan wil toch niet zeggen dat t bij iedereen dan fout gaat.

en wat voer betreft, een cavia heeft vitamine c nodig ja maar een konijn niet perse dus een konijn kan gewoon t eten eten van cavia voer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit was niet bij mij, dit caafje zat met een konijn in een dierenwinkel. Ik zet geen cavia's en konijnen samen.

@ Gemma, Dat is de rug van een cavia, opengehaald door een konijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

oke in die dierenwinkel is t dus fout gegaan dat kan ja en t is ook zielig voor dat caafje, als t bij mij toen was fout gegaan had ik ze natuurlijk meteen uit elkaar gehaald..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eén trap van een achterpoot van een konijn, dat vrolijk aan het rondspringen is, kan de kaak van een cavia breken. Het konijn doet het zeker niet expres, maar ik zou dat risico toch niet willen lopen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

en niet alleen in de dierenwinkel er zijn ook hier op het forum meerdere verhalen over verkeerd gelopen combinaties konijn cavia te vinden.

Daarnaast is en blijft het een feit ondanks dat het bij jou goed ging dat ze elkaars taal niet spreken en elk hun eigen voedingsbehoeftes hebben.

Dus nee geen cavia bij je konijn.

Deze foto vind ik overigens nog meevallen, heb al erger gezien

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

natuurlijk doet een konijn bij een cavia niet altijd gelijk expres pijn

maar die dingen kunnen wel over komen een trap door een vreugde sprong van een konijn kan een fataal zijn voor een cavia + spreekt het geen zelfde taal (dat lijkt me ook al zo zielig)

zet je zelf maar eens bij iemand neer die geen nederlands spreekt hoe maak je je zelf dan duidelijk dan voel jij je bepaalt ook niet vrolijk

(en ook al liijkt het goed te gaan het hoeft niet altijd zo te zijn dat ze gelukkig zijn)

ik zeg niet dat het kan maar je moet wel afvragen of je juist handelt in beiden diertjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, dat kan ook gebeuren en dat heb ik meegemaakt

Gecastreerde ram met een voedster!

En ook bij mij gaat het super goed konijnen caafs!

Maar.... Zodra ik alleen al merk dat het niet goed meer zou gaan, gaat alles uit elkaar (Dat zou dan moeten kunnen, maar dan moet de hele boel verbouwd worden)

En ook hier lopen meerder caafs (5) bij 3 konijnen, dus ze hebben soortgenoten.

Dit is erg belangrijk, omdat de dieren niet met elkaar kunnen communiseren!

Ik raad het niet aan om te proberen. Hier is het zo gegaan en is nu niet meer terug te draaien en het gaat gelukkig goed. Maar waar ben je als het niet goed gaat?

http://s756.photobucket.com/albums/xx209/juudjuhlove/?action=view&current=SV_A0008.flv

Zie hier hoe goed het kan gaan.

Dit is mijn vlaam met 2 van mn caafs en zo goed gaat dit dus altijd!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, dat kan ook gebeuren en dat heb ik meegemaakt

Gecastreerde ram met een voedster!

En ook bij mij gaat het super goed konijnen caafs!

Maar.... Zodra ik alleen al merk dat het niet goed meer zou gaan, gaat alles uit elkaar (Dat zou dan moeten kunnen, maar dan moet de hele boel verbouwd worden)

En ook hier lopen meerder caafs (5) bij 3 konijnen, dus ze hebben soortgenoten.

Dit is erg belangrijk, omdat de dieren niet met elkaar kunnen communiseren!

Ik raad het niet aan om te proberen. Hier is het zo gegaan en is nu niet meer terug te draaien en het gaat gelukkig goed. Maar waar ben je als het niet goed gaat?

http://s756.photobucket.com/albums/xx209/juudjuhlove/?action=view&current=SV_A0008.flv

Zie hier hoe goed het kan gaan.

Dit is mijn vlaam met 2 van mn caafs en zo goed gaat dit dus altijd!

Dus jij zegt ook dat ik het niet moet doen??:$

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja klopt, en hoe groot de Vlaam ook is, hij is zo vreselijk lief en voorzichtig voor de caafs!

Hij zal nooi zomaar uit zijn eigen hok springen of een dwaze sprong maken als er caafs bij haar in de buurt lopen! Echt ongelovelijk misschien, maar het is gewoon zo.

Ook krijgen ze soms een wasbeurt van haar!! echt super!

Ik zeg inderdaad dat je het beter niet kunt doen!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites