Ga naar inhoud

kunnen konijnen voledig op vers????


patje1983

Aanbevolen berichten

Ik kan het bijna niet geloven dat je dit echt allemaal schrijft. Ben je echt zo naïef? Ik weet bijna niet waar ik moet beginnen met het weerleggen van deze onzin.

Ben het ook niet eens met de stelling dat een tam konijn niet in het wilt kan overleven, moet je hier maar eens in de wijk de Berkt komen kijken, daar stikt het van de tamme konijnen en die plante zich vrolijk voort. Niet overleven betekent dus ook geen voortplanting, iets wat daar dus in het tegendeel word bewezen.

Op de site konijnen.nl staat het heel mooi omschreven: "Een tam konijn de vrijheid geven, loslaten in bos of elders, is dierenmishandeling". Mocht je je afvragen waarom, dan moet je maar even op de site van opvang Franky kijken (waar ook konijnen.nl naar linkt): Je konijn loslaten in de natuur. Geniet vooral van de smakelijke foto's van de in het wild gedumpte konijnen. :)

even oftopic: in het artikel word vermeld dat sojamelk als prima vervanger dient voor gewonen koemelk... mag ik even iedereen hier er aan herinderen dat voor die sojamelk wel weer een compleet regenwoud gekapt word? Die ow-zo-belangrijke soja word ook opgevoerd aan ons vee en wij eten er vrolijk mee van.

En dat laatste is dus NIET waar! Het klopt dat er inderdaad regenwouden worden gekapt waar dan soja verbouwd wordt. Die soja is echter ALLEEN bestemd als veevoer! Alle soja die voor menselijke consumptie wordt gebruikt is biologisch en wordt gewoon in Europa verbouwd. Je haalt nota bene zelf de campagne aan die 'sop fout veevoer' heet! Anders had het toch wel 'stop soja' geheten, denk je niet?

Mocht je nog niet overtuigd zijn kijk dan eens op de sites van Greenpeace en Milieudefensie, op beide sites zijn uitgebreide dossiers hierover te vinden. De oplossing is dus ook gewoon stoppen met vlees eten en zuivel gebruiken, dan hoeven die regenwouden ook niet meer gekapt te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik blijf bij mijn mening dat tamme konijnen prima in staat zijn om te overleven in het wild, anders liepen er hier niet zoveel in de buurt. En van die flora en faunawet trekt de gemeente zich hier helemaal niks van aan.

En verder... ik zie ook regelmatig wilde konijnen zo in de berm liggen... en als wilde konijnen zo'n degelijk resistentie hebben tegen al die ziekte, waarom zie i hier dan al een maand lang wilde konijnen met myxamotose ?

De konijnen die bij mij op stal lopen (die grote vlaamse reuzen) overleven dus al meer dan 3 jaar buiten zonder biks en hok, die hebben zelf een mooi hol in de grond gemaakt. En als die een hond zien of een kat dan zijn ze ook zo weg, dan zitten ze zo in hun hol onder de grond.

En stoppen met vlees eten en melk drinken? Dat zou je op mijn school eens moeten zeggen... wat moeten al die gezinnen gaan doen die daar van leven? Inkrimpen die handel en regionaal maken, om beide partijen tevreden te houden. Je kan niet zomaar hele boerenbedrijven de grond in helpen....

En ik geef mijn lekker stukkie vlees niet op en mijn melk al helemaal niet.... ben goed voor 1 liter per dag en ik vind het heerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En verder... ik zie ook regelmatig wilde konijnen zo in de berm liggen... en als wilde konijnen zo'n degelijk resistentie hebben tegen al die ziekte, waarom zie i hier dan al een maand lang wilde konijnen met myxamotose ?

Als je dat artikel leest staat er ook duidelijk dat de konijnen die overblijven resistentie opbouwen. De konijnen die dat niet doen overleven het dus niet. Tamme konijnen overleven het dus ook niet als er myx uitbreekt. Daarnaast is myx niet de enige doodsoorzaak van tamme konijnen die in het wild losgelaten worden, lees nog maar eens.

De konijnen die bij mij op stal lopen (die grote vlaamse reuzen) overleven dus al meer dan 3 jaar buiten zonder biks en hok, die hebben zelf een mooi hol in de grond gemaakt.

Ik denk dat dat aardig dichtbij verwaarlozing komt, als je nooit naar je konijnen omkijkt. :frown:

En ik geef mijn lekker stukkie vlees niet op en mijn melk al helemaal niet.... ben goed voor 1 liter per dag en ik vind het heerlijk.

Dat moet je zelf weten, je bent dan alleen wel medeverantwoordelijk voor de kap van het regenwoud. Misschien kun je dat jezelf realiseren, in plaats van tekeer te gaan tegen mensen die sojamelk gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel helemaal of topic maar toch wil ik even reageren.

Wij wonen hier pal naast de hei en komen er dagelijks met de hond. Naast een mooi natuurgebied en een ideale hondenuitlaatplek is het ook een dumpplek voor (tamme) konijnen. Er wonen grote groepen wilde/halfwilde konijnen in hun ondergrondse gangenstelsels en in de loop der jaren is er een bonte mengeling van kleuren ontstaan wat dus betekend dat er flink oplos gefokt wordt onderling.

Er loopt nu al zo'n jaartje of 3 een konijn rond die duidelijk herkenbaar is aan een knik in een oor en die overleefd dus prima tussen al haar wilde en semi wilde soortgenoten.

De meeste tamme konijnen overleven hier op de hei dus wel maar als er weer een aanval van myx. is dan leggen ze wel als eerste het loodje dus zwakker lijken ze dan wel.

Dus ik ben van mening dat als de omstandigheden redelijk tot goed zijn een tam konijn wel in het wild kan overleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel helemaal of topic maar toch wil ik even reageren.

Wij wonen hier pal naast de hei en komen er dagelijks met de hond. Naast een mooi natuurgebied en een ideale hondenuitlaatplek is het ook een dumpplek voor (tamme) konijnen. Er wonen grote groepen wilde/halfwilde konijnen in hun ondergrondse gangenstelsels en in de loop der jaren is er een bonte mengeling van kleuren ontstaan wat dus betekend dat er flink oplos gefokt wordt onderling.

Er loopt nu al zo'n jaartje of 3 een konijn rond die duidelijk herkenbaar is aan een knik in een oor en die overleefd dus prima tussen al haar wilde en semi wilde soortgenoten.

De meeste tamme konijnen overleven hier op de hei dus wel maar als er weer een aanval van myx. is dan leggen ze wel als eerste het loodje dus zwakker lijken ze dan wel.

Dus ik ben van mening dat als de omstandigheden redelijk tot goed zijn een tam konijn wel in het wild kan overleven.

ze kunnen het heel misschien overleven, maar tamme konijnen hebben een slechte weerstand, geen schutkleur, geen giftig/niet giftig gevoel en zijn meestal zo dood.

nog even of-topic, het niet meer melkdrinken 's ochetnds is gelukt, en wit kalfsvlees ook niet, alleen donkerroze/rood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het eens met keetje;

maar ik vind wel dat ;je kunt je tamme konijn loslaten in het wild, maar waarom zou je?

Tamme konijnen hebben een baasje nodig, ze zijn tam! ze eten gewoon alles wat los en vast zit, komen bij iedere vreemdeling vrolijk naar de ren toegerend. Ze zijn gewoon tam.

Wilde konijnen kunnen het alleen, al gaan zij natuurlijk niet naar de dierenarts als ze ziek zijn, ze gaan dood. Deze konijnen hebben hun instinct, kunnen hard rennen en hebben een schutkleur, ze zijn zegmaar wildproof.

Waarom zou je dit verstoren?

En weer ontopic:

wanneer je je goed inleest voor alle precieze behoeften qua eten denk ik dat je dit wel kunt. Let wel, wanneer je een keer een ziek konijn hebt moet je waarschijnlijk toch weer ss of biks geven en je hele dieet is weer verpest;)

aangepast door valalaa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .