Ga naar inhoud

kunnen konijnen voledig op vers????


patje1983

Aanbevolen berichten

Hoe kom je erbij dat ik er vel (je zult wel fel bedoelen) op tegen ben? Het enige waar ik voor waarschuw is dat je goed moet opletten dat ze inderdaad alle benodigde voedingsstoffen binennkrijgen. Aangezien je volgens mij niet heel veel ervaring met konijnen hebt en zeker niet met het geven van groenvoer lijkt het me niet iets om zomaar mee te gaan experimenteren. Zolang je niet 100% zeker weet dat je ze alles kunt geven wat ze nodig hebben raad ik het (jou!) inderdaad af.

wat kan jij mensen de grond in trappen zeg! echt ik snap niet dat de beheerder hier niet wat aan doet! want ik weet 100% zeker dat er mensen door jou weg blijven!

ik vraag hier VERDO**** toch raad.

en jij trapt mij weer de grond in. net als zat andere mensen hier die om hulp vragen.

je hebt altijd alleen maar commentaar.

mijn hond zit ook voledig op vers en daar hielp iedereen op het forum gewoon! en er was er geen een zo raar als jou aan het doen!!!

door de acties die jij uitvoert gaan er konijnen dood en worden er 'oeps' nestjes geboren.

omdat jij alleen maar FEL kan reageren en ook nog zo zwak bent om mensen op de schrijffouten te pakken. vooral leuk voor mensen met deselectie die al niet graag in het openebaar durven te schrijven.

die blijven ook weg.

dus ik vraag jou nu HEEL NORMAAL of je weg wil blijven uit mijn topic's want ik wint mij alleen maar op door jou en blijf hier dan gewoon een keer weg door JOU!!! andere kunnen wel normaal doen jij bent de enige die zo achterlijk doet......

er zijn er zat die ook last van jou hebben. en als de beheerder wil weten wie laat m mij maar mailen.

want somige blijven bewust stil omdat ze weer bang zijn voor kiwi.

nou ik vertik dat!!! maar op n moment ben ik het zaT!!

ik probeer het beste voor mijn dieren voor elkaar te krijgen en zei betieteld mij alleen maar als slecht en raad(/verplicht) alles anders te doen.

reageer ik niet op jou/haar dan krijg ik weer een achterlijke reactie.

dus nog 1 x vriendelijk geef aub geen reactie meer op mijn topic's!

aangepast door patje1983
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Rustig aan, Adem in en adem uit...

Hoe kom je erbij dat ik er vel (je zult wel fel bedoelen) op tegen ben? Het enige waar ik voor waarschuw is dat je goed moet opletten dat ze inderdaad alle benodigde voedingsstoffen binennkrijgen. Aangezien je volgens mij niet heel veel ervaring met konijnen hebt en zeker niet met het geven van groenvoer lijkt het me niet iets om zomaar mee te gaan experimenteren. Zolang je niet 100% zeker weet dat je ze alles kunt geven wat ze nodig hebben raad ik het (jou!) inderdaad af.

Ja...daar heeft kiwi een goed punt.

Zelf heb ik ook nog niet zoveel kijk op konijnen en voeren maar ik weet wel dat bij paarden het heel belangrijk is dat je ervoor zorgt dat naast "groenvoer" de paarden ook genoeg mineralen e.d. binnenkrijgen..Als ze geen biks krijgen dan is bv een liksteen een goed alternatief.

Dus, als je wilt dat je nijnen alleen aan het groen wilt doen, zou ik eerst eens even goed informeren welke voedingssuplementen er eventueel bij zouden moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vraag hier VERDO**** toch raad.

En dat heb ik volgens jou niet gegeven in dit topic? :surprised:

Ik zeg: lees nog maar eens terug! :sarcastic: Ik herinner me bijvoorbeeld iets over rucola...? :whistle2: Nog afgezien van alle andere informatie. Misschien moet jij m'n posts eens niet met zo'n vooroordeel lezen, daar zou je heel wat wijzer van kunnen worden!

aangepast door Kiwi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rustig aan, Adem in en adem uit...

Ja...daar heeft kiwi een goed punt.

Zelf heb ik ook nog niet zoveel kijk op konijnen en voeren maar ik weet wel dat bij paarden het heel belangrijk is dat je ervoor zorgt dat naast "groenvoer" de paarden ook genoeg mineralen e.d. binnenkrijgen..Als ze geen biks krijgen dan is bv een liksteen een goed alternatief.

Dus, als je wilt dat je nijnen alleen aan het groen wilt doen, zou ik eerst eens even goed informeren welke voedingssuplementen er eventueel bij zouden moeten.

waarom kom ik hier dan? juist om dat punt te verduidelijken toch?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poe, 1 reactie en krijg ook gelijk een veeg uit de pan??

Ik las net ook iets over wilde en tamme konijnen??

Volgens mij kun je nooit zeggen dat je het huiskonijn hetzelfde zou moeten geven als een wild konijn. (eerlijk gezegd krijg ik vaak kriebels van een dergelijk opmerking)

Een wild konijn leeft toch heel anders dan een huiskonijn. En een huiskonijn zal nooit zo kunnen leven als een wildkonijn. Anders was het namelijk een wild konijn:yes:

Of je moet je huiskonijn ook loslaten lopen in het bos oid. Maar daar zou het niet zonder hulp van de mens kunnen overleven.

Als je je huiskonijn niet laat enten..dat moet jezelf weten. Soms gaat het goed en soms niet..wel jammer van je konijn waar en veel tijd en liefde in hebt gestopt. Maar dat is natuurlijk een ieder zijn eigen keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn hond zit ook voledig op vers en daar hielp iedereen op het forum gewoon! en er was er geen een zo raar als jou aan het doen!!!

Het is vrij normaal honden en katten op vers te zetten. Bij konijnen gebeurt dat nauwelijks. Niemand heeft hier gezegt dat het niet kan, maar wel dat je het heel goed moet aanpakken zodat je konijn geen voedingstoffen te kort komt. Lijkt me niet meer dan logisch. En ik durf te wedden, dat als iemand hier zijn konijnen volledig op vers had, dat hij (of zij) je gerust van (in jouw ogen beter) advies had voorzien, als hij dat had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is vrij normaal honden en katten op vers te zetten. Bij konijnen gebeurt dat nauwelijks. Niemand heeft hier gezegt dat het niet kan, maar wel dat je het heel goed moet aanpakken zodat je konijn geen voedingstoffen te kort komt. Lijkt me niet meer dan logisch. En ik durf te wedden, dat als iemand hier zijn konijnen volledig op vers had, dat hij (of zij) je gerust van (in jouw ogen beter) advies had voorzien, als hij dat had.

ja maar dat is het m nou juist,

ik denk dat maar 5% tot 10% van de mensen met honden ze voledig op vers hebben,

dit omdat het gewoon heel veel leerwerk en weegwerk kost.

toen was er ook maar 1 persoon die mij naar een voledig vers forum leide.

dus misschien zit er hier ook wel iemand die dat heeft?

want vers vinden sommige mensen eng omdat het veel denk en doe werk vergt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind dit een erg intressant topic. tenminste de ontopic berichten over je konijn helemaal op vers te zetten.

Heb er zelf te weinig tijd voor maar zou wel ooit een streven kunnen gaan worden. Of in ieder geval een koppel ofzo.

Is juist erg leerzaam om eens te kijken of er mensen zijn die dat hebben, Ja dus. En hoe en wat zij nhun konijnen dan in een week voeren.

Het feit dat patje haar hond helemaal op vers heeft houd in dat ze weet dat het meer werk is dan brokken geven. En dat ze bereid is dat extra werk er in te steken. Ze geeft zelf al aan met konijnen nog minder ervaring te hebben en vraagt door middel van dit topic informatie, hulp over en hoe en wat bij konijnen op vers. Het komt op mij niet over of dat ze nu patsboem helemaal op vers gaat maar dat ze eerst daarover meer informatie wil inwinnen.

Aangezien dit een forum is waar we elkaar willen helpen, vind ik het geen vreemde vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind dit een erg intressant topic. tenminste de ontopic berichten over je konijn helemaal op vers te zetten.

Heb er zelf te weinig tijd voor maar zou wel ooit een streven kunnen gaan worden. Of in ieder geval een koppel ofzo.

Is juist erg leerzaam om eens te kijken of er mensen zijn die dat hebben, Ja dus. En hoe en wat zij nhun konijnen dan in een week voeren.

Het feit dat patje haar hond helemaal op vers heeft houd in dat ze weet dat het meer werk is dan brokken geven. En dat ze bereid is dat extra werk er in te steken. Ze geeft zelf al aan met konijnen nog minder ervaring te hebben en vraagt door middel van dit topic informatie, hulp over en hoe en wat bij konijnen op vers. Het komt op mij niet over of dat ze nu patsboem helemaal op vers gaat maar dat ze eerst daarover meer informatie wil inwinnen.

Aangezien dit een forum is waar we elkaar willen helpen, vind ik het geen vreemde vraag.

DANK JE!!! jij typt de woorden die ik de hele tijd probeerde te zeggen maar wat blijkbaar niet zo overkwam!

SUPER BEDANKT!

Link naar reactie
Delen op andere sites

DANK JE!!! jij typt de woorden die ik de hele tijd probeerde te zeggen maar wat blijkbaar niet zo overkwam!

SUPER BEDANKT!

Misschien moet je dan het gevloek achterwege laten. ;)

En ik geloof niet dat er hier iemand is die volledig vers geeft, op het forum. Zoals ik net ook al zei (althans, poging tot..) wij wíllen je wel helpen, maar ík heb geen ervaring met alleen vers geven, behalve dan dat ik er wel eens aan gedacht heb maar dat het überhaupt al niet wil met mijn konijnen. Dan kan ik zeggen wat ik denk en wat ik wél weet, maar meer kan ik ook niet. Dat wil alleen niet zeggen dat niemand jou advies geeft/wil geven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een forum voor dit soort zaken.

Daar staan ook topics over konijnen natuurlijk voeren op. misschien is dat wat je zoekt?

Trouwens, onze hond BARFT ook, is wat meer werk dan een bak brokken geven maar dan weet je ook precies wat erin gaat. (en wat eruit komt:yes:)

aangepast door kelly1986
link verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn kat (en hond, maar ik wil zelf geen hond later) op vers is zeker iets dat ik in gedachten houdt.. Mijn moeder wil dat echt niet (al hoewel, nog nooit echt over gehad eigenlijk) maar voor katten en honden is het in elk geval zeker weten het allerbeste, vers.

Mijn toekomstige konijnen gaan sowieso minder biks krijgen, maar dat wil nu dus niet. Vind ik wel erg jammer, vind hooi en groente toch belangrijker dan biks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DANK JE!!! jij typt de woorden die ik de hele tijd probeerde te zeggen maar wat blijkbaar niet zo overkwam!

SUPER BEDANKT!

Graag gedaan! Dollie heeft ook ergens gelijk. Je moet je zelf niet laten verleiden om ook met harde taal terug te reageren. (ik weet het dat is soms moeilijk) Dan krijg je zo'n moddergooi topic en word het eigenlijken doel troebel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een forum voor dit soort zaken. www.voernatuurlijk.nl

Daar staan ook topics over konijnen natuurlijk voeren op. misschien is dat wat je zoekt?

Trouwens, onze hond BARFT ook, is wat meer werk dan een bak brokken geven maar dan weet je ook precies wat erin gaat. (en wat eruit komt:yes:)

juist. en hier kan ik zelfs vertellen wanneer en hoeveel er uit komt:$

ik vind barfen ook beter voor alles en is gewoon ook duidelijk aan de hond zelf te zien tygo is er echt van opgevleurt:party: (ik wou het dus niet gelijk zo moeilijk noemen hier want denk niet dat veel mensen de naam barfen kennen daarom zei ik versvlees haha)

en erg bedankt op de site, ik zal dat morgen eens goed inspecteren voor ik naar de winkel ga.............

aangepast door patje1983
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet om de boel weer op te rakelen, maar patje1983 zelf was toch echt degene die begon met harde taal hoor, nadat ik mijn best had gedaan om advies te geven! :s

Anders zou je ze ook niet moeten laten inenten, en geen medische hulp zoeken als ze ziek zijn. En ik neem aan (hoop!) dat je dat toch wel doet?

dit was jou zin waarna ik boos werd! meer heb ik je niet te melden ik wil gewoon een normale topic zonder modder gegooi.

dank je

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Patje, ik ben benieuwd of je volledig op vers overgaat. Ik zou dat dan graag van je horen. Erg interessant. Je moet er inderdaad tijd in steken. Maar Barfen doe je al dus dat bewijst dat je dit wel kan. Ik barf niet, misschien kwam het zo voer. Ik geef KVV. Barfen gaat me nog een stap tever.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Patje, ik ben benieuwd of je volledig op vers overgaat. Ik zou dat dan graag van je horen. Erg interessant. Je moet er inderdaad tijd in steken. Maar Barfen doe je al dus dat bewijst dat je dit wel kan. Ik barf niet, misschien kwam het zo voer. Ik geef KVV. Barfen gaat me nog een stap tever.

ik ben van brok naar kvv gegaan en nu ongeveer pfff ff denken een jaar als ik me niet vergis echt voledig op barf.

kvv is ook al een hele stap voor menig mens hoor!

goed dat je dat al gedaan hebt:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anders zou je ze ook niet moeten laten inenten, en geen medische hulp zoeken als ze ziek zijn. En ik neem aan (hoop!) dat je dat toch wel doet?

dit was jou zin waarna ik boos werd! meer heb ik je niet te melden ik wil gewoon een normale topic zonder modder gegooi.

dank je

En wat zeg ik daar verkeerd mee dan? Ik zie echt geen reden waarom je daar zo belachelijk boos over zou moeten worden namelijk. Dat zou toch de consequentie zijn als je ze volledig als wild konijn zou willen behandelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier eet onze hond eigenlijk alles. (ook konijn:$)

De katten krijg ik niet helemaal over, die zitten op kvv.

Ik zie het wel zitten ook de konijnen en caafjes over te doen op volledig natuurlijk voer en ga me daar eens even sterk in verdiepen. Ik lees hier dus lekker mee!!:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .