Ga naar inhoud

Oogproblemen


Anne_Demmi

Aanbevolen berichten

Hai allemaal!

Ons dikke konijn Fleur, heeft al een tijdje een probleempje met haar oog. :duivel:Het is vaak erg vies, maar lijkt er geen last van te hebben. Ik ben al een paar keer met haar naar de dierenarts geweest, maar die zegt dat er niets aan te doen is. Ik had toen een zalfje meegekregen, maar dat hielp eigenlijk niet echt. Fleur heeft het al jaren.

(Misschien weten sommigen van jullie het nog wel; Wij hebben Fleur over genomen van mijn schoonzus, omdat haar dochter er niet meer voor wilde zorgen. Omdat ik het zielig vond dat ze al vijf jaar alleen in een klein hok zat, hebben wij haar over genomen omdat we toch genoeg ruimte hadden. Ze zit daar nu met 3 andere konijnen.)

In ieder geval, we hebben het dus een beetje zo gelaten, en als het erger werd hebben we het met wat gekookt en afgekoeld water op een doekje schoongemaakt. De dierenarts had al gezegd dat zoiets besmettelijk kón zijn. Maar dat hoefde niet. Omdat ze toen al een half jaar tussen de andere konijnen zat, gingen we er vanuit dat dit niet het geval was.

Gister ontdekte ik echter dat het oogje van Silver er niet echt prettig uitziet. Het ooglid is wat rood, en er het is er ook een beetje nattig omheen:s:( Zou zij nu hetzelfde hebben? Heeft iemand tips om het oogje wat beter te behandelen? En zou ze het dan van Fleur gekregen hebben? Dat zou wel een probleem kunnen geven.. Ik geloof dat ik er maar weer eens mee naar de dierenarts ga. (Zou het dan zinvol zijn om beide konijnen mee te nemen?) Ik hoop maar dat Silver niet hetzelfde heeft als Fleur!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .