Ga naar inhoud

Kunstgras ?????

Aanbevolen berichten

hallo allemaal

voor onze nijnen gaan we een nieuwe ren maken.

heel simpel ( hek met daarin een nachthok om te schuilen)

nu vind ik zelf zo'n kaal gevreten stuk grond niet mooi, dus wil graag kunstgras gaan gebruiken.

zijn er mensen die dat ook hebben en zo ja hoe bevalt dat???

heb al info op gezocht en kunstgras blijkt niet kwaad te kunnen voor de gezondheid voor de konijnen,

wil dan ook niet van die lange nepsprieten maar kort icm keutels eventueel opruimen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

hai

heb al wat proberen te zoeken op deze site maar de meningen lopen uit een.

gevaarlijk/ niet gevaarlijk

ik wil graag kunstgras wat niet al te lange sprieten heeft ivm op ruimen eventueel keutels,

neem aan dat door de regen de geur van plas ook wel mee valt.

er is een kinderboedrij ( gevonden via google konijnen/kunstgras) die ook een kunstgras veld heeft voor de konijnen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

dat zou mij nzorg ook zijn. Ook absorbeerd het niet dus ben bang als er een paar dagen geen regen valt dat het enorm gaat stinken en wit uitslaat. Maar heb eigenlijk geen idee of dat ook echt zo is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een grasmat gebruikt in de konijnenren.

Das zo'n soort tapijt. dus niet met een ''gras'' effect maar meer een tapijt voor buiten.

Het werkt inprincipe ideaal, de regen gaat erdoorheen en het is gewoon droog, ook na een regenbui.

Het zat goed vast met alle hoeken dus de nijnen konden er niet bij.

Heb het er nu alleen uitgehaald inverband met het verharen, ik kan de tegels makkelijker schoonmaken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb echt gras in de tuin voor de nijnen, maar ik heb geen kaalgevreten stuk grond hoor. ze eten er wel van, maar dat zorgt er alleen maar voor dat het hele korte sprietjes zijn. de dichtheid van het gras blijft verder hetzelfde.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou zeggen geen kunstgras! Ik had het ook op het hok en als ik ze er op zetten voor te aaien en knuffelen en borstelen enz. Nou konijnen denk meestal het is gras en graven en eten het letterlijk op.

Je kan het proberen.

Maar ik zou het zelf niet doen. Als ze het op eten is het behoorlijk slecht en ben je misschien verder van huis met je konijn.

Hopelijk als je kunstgras neemt hoop ik dat ze het niet opeten ben benieuwd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik kies voor me zelf en mijn gezin met daarbij mijn dieren, we willen het allemaal leuk en goed hebben toch?

beetje flauwe opmerking, ben alleen maar opzoek naar info.

valt me op de er op de site veel heen en weer gekibbeld word, niet nodig toch!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind dat ook een rare opmerking?

Alsof je altijd maar overal gras kan leggen, en dan is kunstgras toch een leuke oplossing voor mens en dier.

Je kan mij niet vertellen dat mijn konijnen in hun grote ren ongelukkiger zijn dan konijnen die op gras leven.

Het is in mijn ren geen natte blubberzooi als het geregend heeft.

Link naar bericht
Delen op andere sites

kom er nu net ook achter dat Laura nog niet zo oud zal zijn want ze woont nog thuis.

als je later een eigen huis hebt met een leuke tuin dan praten we wel weer verder Laura.

zag ook dat jij een rennetje hebt voor op het gras met zo'n punt dakje, denk je dat ze daar gelukkig in zijn?!

nou meid hou jij adviezen maar voor je en laat het over aan de mensen met ervaring

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een konijn zou zelf ook veel gelukkigeren zijn met echt gras dan kunstgras.

Ik kies voor de konijnen zelf en niet voor mijzelf om een mooi stukje in de tuin of iets te hebben.

Nou, ik kies er wel degelijk voor dat het konijnenverblijf mooi is hoor.

Anders heb ik binnen mum van tijd ruzie met mijn man :whistle2:

Link naar bericht
Delen op andere sites

nou ik dus ook en ben heel erg blij met mijn man maar ook met mijn dieren en wil dat graag zo houden, hihihii

wil dus graag een ren maken van 4 bij 5 en daar dus kunstgras in omdat het toch best wel een aardige ruimte in neemt in onze tuin.

denk dat ik het ook maar gewoon ga proberen zoals ik al heb aan gegeven zijn er ook kinderboederijen en een egelopvang die voor hun konijnen kunstgras hebben, die doen dat toch ook niet zomaar.

bedankt voor jullie steun !!!!!

mocht er nog iemand zijn met ervaring met kunstgras dan hoor ik dat natuurlijk ook graag

Link naar bericht
Delen op andere sites

zag ook dat jij een rennetje hebt voor op het gras met zo'n punt dakje, denk je dat ze daar gelukkig in zijn?!

sorry pien, ik ben het met je eens hoor, maar vind je deze opmerking niet ook een beetje kinderachtig dan? Want je doet nu precies hetzelfde als wat je Laura verwijt. Je schreef dat het je op viel dat hier veel gekibbeld wordt, nou dat komt dus omdat op een nare opmerking altijd een nare opmerking volgt, zoals jij dus nu ook doet. Het lijkt me verstandig als iedereen nu gewoon lekker ophoudt met kibbelen, dus geen sneer meer naar Laura en geen sneer meer naa Pien en dat we dan weer ontopic gaan.

Ik heb zelf gras voor mijn nijnen zoals ik al schreef, maar dat is niet omdat ik vind dat het anders zielig zou zijn voor de nijnen ofzo. Ik had gewoon de plek om graszoden te leggen en te laten aarden, en het kon mij verder niet schelen of dat vies of lelijk zou worden, maar ik kan me heel goed voorstellen dat een ander daar anders over denkt. Mijn ervaring is alleen dat het helemaal niet vies of lelijk is. Er is 1 stukje een beetje lelijk omdat het in de schaduw staat en geen schaduwgazon is, maar niet omdat het blubberig wordt of omdat de nijnen het kaalvreten. Ze houden het gras kort, en ze graven er niet, en het gras houdt de aarde vast met z'n wortels, dus blubberig wordt het ook niet. Je moet alleen wel de ruimte hebben om een stuk zandgrond om te toveren in grasveld. Maar ik zou wel goed opletten dat ze er niet aan gaan knagen.

Ik had trouwens ook eens ergens iets gelezen over een soort tapijttegels speciaal voor in dierenkooien. Misschien zou dat ook kunnen als optie?

ik zal eens zoeken of ik dat terug kan vinden. Dat is namelijk veiliger dan kunstgras.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .