Spring naar bijdragen
Erika

Hoi, ik ben nieuw hier!

Recommended Posts

ko2yl9.jpgHallo,

Ik ben Erika, 25 jaar en kom uit het noorden des lands.

Ik heb sinds 4 maanden een konijn, ik vind haar zelf erg mooi! Zij zou geslacht worden! Maar dat wilde ik niet want ze is erg mooi. Even voor de duidelijkheid: wij slachten zelf geen konijnen en ik eet ook geen konijnen!

Ik heb totaal geen verstand van konijnen, ik hoop dat hier te krijgen :bunny1:

Wat heb ik eigenlijk voor een konijn of is het gewoon een huis tuin en keuken konijn?

Groetjes Erika

ko1xh3.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed dat je dat mooie beesie hebt meegenomen het is niet cool dat mensen konijnen slachten.

Ik krijg over 3 weken ook nog een 2de konijn erbij maar die blijft wel een jaar of 10 bij mij.

ik hoopdat je veel informatie hier krijgt en dat je lekker van je mooie konijntje kan genieten

xx Gina

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een vraagje: Ik weet dat konijnen wel buiten kunnen nu. Maar ze voelt wat koud aan, hebben de meeste konijnen dat om dze tijd?

Weet ook iemand wat voor konijn het is? Mijn konijn zit nu al 4 maanden alleen in een hokje, zou er evt een tweede bij kunnen, ik hoorde dat dat nu eigenlijk heel moeilijk gaat omdat ze al een poosje alleen zit?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

zoveel verstand heb ik er nog niet van. maar als het achter de oortjes koud is dan is het niet goed als het warm is dan is er niet veel aan de hand heb ik me laten vertellen.

Hoop dat je IETS aan dit hebt:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Erika, alleerst welkom op het forum , je nijntje is er inderdaad eentje van het ras Tan http://www.bunnybunch.nl/konijnenras_tan.html maar er zal best wel wat bloed van een ander ras doorheen vloeien ;)

Zolang je nijntje een schuilplek heeft in zijn hok en dus lekker dicht en uit de wind kan zitten hoef je je over de kou in Nederland geen zorgen te maken.

Als we die nieuwe van ons nu naar binnen halen worden d'r oren spontaan bloedheet en is het dus veel te warm

Koude oren is stik normaal, dat betekend dat ze geen warmte aan het afgeven zijn :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Legar bedankt. Ik ben nu een beetje gerust gestelt. Want ik wil niet dat ze het te koud heeft. Ik las dat een konijn graag een speel kameraadje heeft en zich anders eenzaam voelt, dat wil ik absoluut niet! Dus wil ik er best eentje bij nemen, maar dan wel een voedster en een konijn die niet te klein blijft. Mijn konijn is ongeveer 8 maanden oud denk ik, ik weet het niet zeker. Is de slagingskans groot als ik er een jonge voedster bij zou doen? Wel ben ik op zoek naar een groter hok en mooier hok, ik heb nu een standaard hok.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

welkom op dit super forum!!!

hoe heet je nijn eigenlijk?

naar het schijnt maakt een koppeling voedster - gecastreerde ram de meeste kans tot slagen. ik heb hier twee meiden rondlopen samen (de jongeman moet eerst nog geholpen worden voor hij erbij kan) en dat gaat prima samen

hangt een beetje van het karakter van je nijn af ook...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je weet zeker dat het een voedster is?

De grootste kans van slagen heb je als je met deze (overigens hele mooie en leuke naar mijn mening!) voedster naar een konijnenopvang gaat! Daar zitten namelijk zo veel lieve, gecastreerde, vrijgezelle, aantrekkelijke konijnenmannen te wachten op een fijn huisje met mooie dame om mee samen te wonen! Het voordeel van een konijn uit de opvang is dat je gewoon je eigen konijn mee naar daar kan nemen, en kan samenzetten met de rammen daar die je leuk vind. Dan kun je dus daar zien of het klikt of niet voor je hem mee naar huis neemt. Dat zorgt er voor dat jij nou juist de vent kiest die jouw dame wel ziet zitten!

Daarnaast red je dan niet het leven van alleen deze dame, maar geef je ook een ram die om wat voor reden dan ook gedumpt of afgestaan is een fijn nieuw leven!

Hier vind je een overzichtje van de (konijnen) opvangen die bij ons bekend zijn, er zit er vast een bij jou in de buurt tussen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze heet Ko, afkorting van konijn. We wisten geen andere naam op dat moment.

Mijn broer heeft er goed naar gekeken en zei dat het een voedster was, hij heeft er wel verstand van.

Ik wilde graag een jong konijntje erbij hebben, maar als ik het goed begrijp kan dit niet? Een ram moet eerst gecastreerd worden voordat hij erbij kan, toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Erika,

Welkom op het forum, een vriendje of vriendinnetje zal leuk zijn voor je konijn. Ik heb zelf een voedster van 7 jaar oud gekregen en heb haar bij mevrouw en dochter de Wit gezet, samen met nicky de cavia. Ze wonen nu gezellig met hun vieren in een grote buitenren. (was natuurlijk een gokje omdat ze 6 jaar lang alleen was, maar gelukkig is het goed gegaan)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar jullie raden dus aan om geen jonge voedster te nemen?

Als je zeker weet dat het een vrouwtje is , dan raass ik het niet aan , dan zou ik een gecastreerde ram nemen . Maar als het een manntje is , dan zou ik hem laten castreren en er een mooi vriendinnetje voor zoeken !!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .