Ga naar inhoud

kong small


miesje890

Aanbevolen berichten

Gewoon hun biks ;) werkt volgens mij het beste en hier zijn ze er gek op ( zoals je ziet :yes: )

Wat mij opvalt aan het filmpje van miesje890 met de kong small, is dat er wel een heel groot gat in zit, zodat ze er minder moeite voor hoeven doen. Waarschijnlijk ook omdat het officieel bedoelt is voor honden ? die meestal wat groter zijn dan konijnen dus een grotere opening nodig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zag in de DW wel een Kong voer'bal', die was ook echt voor honden, maar die was groot hoor.. Niet zo groot als op het filmpje, of Miesjes konijnen moeten groter zijn dan ik denk maar ik geloof niet dat ze dat zijn. :P Ik heb nog overwogen die te nemen, o.a. omdat mijn hond er dan ook mee kan spelen (dit ding bijt hij zo stuk) maar hij was gewoon te groot voor de nijnen.

De opening is idd wel heel groot, alles valt er makkelijk uit, Indy moet daar véél meer moeite voor doen. (Maar de brokjes hebben ook een andere vorm en zijn groter..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon hun biks ;) werkt volgens mij het beste en hier zijn ze er gek op ( zoals je ziet :yes: )

Wat mij opvalt aan het filmpje van miesje890 met de kong small, is dat er wel een heel groot gat in zit, zodat ze er minder moeite voor hoeven doen. Waarschijnlijk ook omdat het officieel bedoelt is voor honden ? die meestal wat groter zijn dan konijnen dus een grotere opening nodig hebben.

Tja en toch moeten ze er mee gooien, want als ze hem rollen, dan vallen er alleen in het begin voer uit.. daarna moeten ze hem gooien omdat het dan gewoon in de kong blijft :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gisteren heb ik ook zo'n bal gekocht, speciaal voor knaagdieren met worteltjes erop. (Dollie heeft die ook!?). Vanmorgen wat biks in gedaan voor ik mijn zoon naar school ging brengen. Toen ik thuis kwam wilde ik aan B&B gaan uitleggen wat de bedoeling is ervan maar toen zat er nog maar 1 biksje in! Nog een keer gevuld en weer gingen ze er samen achteraan. Nooit verwacht dat mijn luie konijnen het zouden snappen en er moeite voor zouden doen :mdr:

Net toen ze hun groente kregen heb ik 1 schijfje wortel heel klein gesneden en er in gedaan. Ze roken het al op afstand en lieten de grote bak met groente staan voor een bal met ministukjes wortel. Leuk ding dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk wel uit met die ballen als die wortels er echt bovenop liggen!!! Ze kunnen die eraf knagen en dan het plastic opeten. Er staan hier volgens mij wel ergens foto's van zo'n kapotgeknaagde bal op het forum. Ik heb die bal zelf ook, maar ik laat dat ding niet meer in de ren liggen als ik er geen toezicht op kan houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Blijft groente niet plakken in zo'n balletje? Daar ben ik bang voor en je kan het slecht schoonmaken, vandaar dat ik het alleen bij droogvoer hou.

slecht schoonmaken?? hij mag zelf in de vaatwasser naast dat ie ook nog in de magnetron en vriezer kan!!:bounce::love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, Erinna is de officiele Kong promotor!
hehheeh goed hé!!:P weet je hoe ik dat weet:P:whistle2: ik loop nu stage in een dierenspeciaalzaak:P en daar moet je ook promoten:$hehe:P en dan heb ik hem zlef nog niet eens:P maar waarschijnlijk zeer binnekort:P maar dan wil ik het gaan proeberen met: wortel fijnknijpen in de knoflookpers.. dus dan hou je pap over daar dan wat biksjes tussen door doen en dat in de kong doen:P kijken of dat lekker is;) aangepast door erinna
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verkopen ze in die speciaalzaak ook knaagstenen?

ja... ik heb zelf al meteen gezegt dat het slecht voor ze is... maja ze kan het er niet uitgooien want het is basis arsortiment van de keten.. maja ze raad het zelf nooit aan en ik zal ook zeker me mond open trekken als iemand er om vraagd... maja dit soort dingen blijf je toch altijd houden.. als toch iemand het koopt... zou ik zeggen doe het dan zo weinig mogelijk in de kooi hangen dus: bijv een uurtje aanbieden en dan gauw weer weg halen.. maja gelukkig heb ik het nog niet meegemaakt dat iemand hem kocht..:)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is volgens haar dan de reden dat ze verkocht worden? (behalve winst etc..)

Al uitgeled... ze zit aangesloten bij een keten.. dus het is basis asortiment en dat kan ze er niet zomaar uit halen.. verder verdient ze er niet veel op hoor.. de marge is niet hoog ofzo dus de winst is ook nihiel.. maja voor de rest is het ook haar keus.. ik heb in elk geval gezegd wat ik ervan vind maja meer kan ik niet doen hé..:whistle2: tuurlijk zien we het liever overal verdwijnen maja dat gaat toch niet gebeuren.. en verder zij ik al dat we het niet aanprijzen aan de mensen.... maargoed volgens mij gaan we wel erg offtopic:P

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .