Ga naar inhoud

kong small


miesje890

Aanbevolen berichten

Ik ga vanmiddag even langs een DW! Hoe groot is de opening van jouw bal Chani? Ik wil er nl. SS Mature in doen (gezien Indy tijdelijk geen gewone SS krijgt, tot de gewone biks op is krijgt hij 15 gram SS Mature en 15 gram gewone biks) en dat zijn kleinere, of beter gezegt, 'makkelijker gevormde' brokjes dan gewone SSjes.. Niet dat het er zo uitvalt.. Nou ja dat kan ik in de DW wel bekijken natuurlijk :P

Die balletjes hebben een verstelbare opening. Ik heb er hier wel eens gewone ss in gedaan en dat ging goed. Natuurlijk waren dat niet de grootste brokjes uit de zak, maar het gaat wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Indy snapt 'm! Ik maak morgen wel een filmpje maar moet intussen even iets anders bedenken om er in te doen, Indy is soms wel twee minuten bezig met het kauwen op een brokje.. (SS Mature.. Is de bedoeling dus, maar niet handig met spelen en helemaal niet voor een filmpje :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er ook eentje met verstelbare opening inderdaad. die van mij kauwen ook telkens een eeuwigheid haha, daarom had ik ook 3 filmpjes gemaakt, maar op 2 kauwen ze meer dan ze spelen hihi. het duurde bij die van mij ook een paar uur voordat ze het allebei doorhadden, maar als ze het eenmaal weten dan gaat het prima. ik laat ze toch gewoon telkens lang kauwen hoor, blijkbaar vinden zij het niet erg, en ik doe er liever geen snoepjes in ofzo, en zou ook niet zo gauw weten wat je er anders in kunt doen. misschien zonneboempitjes ofzo, maar daar wil ik ze niet zoveel van geven, hooguit 2 per dag en dan niet eens elke dag. dus ik hou het gewoon bij biksjes.

ik gebruik hope farms supertrio, en dat zijn best flinke brokken hihi, maar ja ze vinden het lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indy snapt 'm! Ik maak morgen wel een filmpje maar moet intussen even iets anders bedenken om er in te doen, Indy is soms wel twee minuten bezig met het kauwen op een brokje.. (SS Mature.. Is de bedoeling dus, maar niet handig met spelen en helemaal niet voor een filmpje :P)

Hihi.. nee voor een filmpje is dat niet echt een succes nee :) Maar wel leuk dat hij het snapt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er ook eentje met verstelbare opening inderdaad. die van mij kauwen ook telkens een eeuwigheid haha, daarom had ik ook 3 filmpjes gemaakt, maar op 2 kauwen ze meer dan ze spelen hihi. het duurde bij die van mij ook een paar uur voordat ze het allebei doorhadden, maar als ze het eenmaal weten dan gaat het prima. ik laat ze toch gewoon telkens lang kauwen hoor, blijkbaar vinden zij het niet erg, en ik doe er liever geen snoepjes in ofzo, en zou ook niet zo gauw weten wat je er anders in kunt doen. misschien zonneboempitjes ofzo, maar daar wil ik ze niet zoveel van geven, hooguit 2 per dag en dan niet eens elke dag. dus ik hou het gewoon bij biksjes.

ik gebruik hope farms supertrio, en dat zijn best flinke brokken hihi, maar ja ze vinden het lekker.

Ik had nog gemengd voer staan (kreeg ik mee van dw), en toen ik hier kwam ben ik vlug overgestapt op ss.. maar toen had ik dus nog gemengd voer.. dus als ze een keertje een doosje met voer erin kregen, deed ik er een mini handje gemengd voer en gewoon ss brokjes erbij.. Was voor hun ook een traktatie, en ze deden er niet zo belachelijk lang over om te kauwen, maar wouden nog meer.. ze vinden dat gemengd voer heerlijk (krijgen ze natuurlijk niet).. maar ja.. dat is ondertussen op.

Dus misschien dat ik voor die kong een beetje gemengd voer ga halen en dat ga mengen met ondertussen hope farms, om er toch een soort van traktatie ervan te maken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er ook eentje met verstelbare opening inderdaad. die van mij kauwen ook telkens een eeuwigheid haha, daarom had ik ook 3 filmpjes gemaakt, maar op 2 kauwen ze meer dan ze spelen hihi. het duurde bij die van mij ook een paar uur voordat ze het allebei doorhadden, maar als ze het eenmaal weten dan gaat het prima. ik laat ze toch gewoon telkens lang kauwen hoor, blijkbaar vinden zij het niet erg, en ik doe er liever geen snoepjes in ofzo, en zou ook niet zo gauw weten wat je er anders in kunt doen. misschien zonneboempitjes ofzo, maar daar wil ik ze niet zoveel van geven, hooguit 2 per dag en dan niet eens elke dag. dus ik hou het gewoon bij biksjes.

ik gebruik hope farms supertrio, en dat zijn best flinke brokken hihi, maar ja ze vinden het lekker.

Heb er wortelchips doorheen gedaan, maar dat is natuurlijk een dikmaker, Indy is al wat dikkig, daarom vind ik dit ook een leuk speeltje, meot hij wat doen voor zijn eten. Extra eten geven was dus niet mijn bedoeling eigenlijk.

Bij Fred heb ik er kleine stukjes witlof in gedaan (niet van de blaadjes, maar van de stronk zelf zegmaar) maar hij snapte het niet en vond de witlof waarschijnlijk niet lekker genoeg om wat te doen.. Zo dol ishij niet op witlof. Misschien dat het met wortel wel wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb voor dat balletje nu konijnen meusli (hij krijgt het bijna niet, alleen in die bal. Is ook nog het enige"slechte" wat hij krijgt) had eerst dwergkonijnen voer maar de meusli heeft een hoger vezel gehalte. Beide zijn kleine stukjes en kunnen er goed uit rollen. Gijs raced ermee door de kamer! Haha ook alsie net leeg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihi dat is misschien wel een optie ja..

Ze krijgen hier ook echt niets slechts of zo.. ze kregen in het begin gemengd voer maar daar ben ik heel snel van af gegaan en over gestapt.. nou heb ik geen gemengd voer meer aangezien ze dat ook kregen 1 x per week een klein handje in een doos.. en daar deden ze echt een moord voor.. ze doen er wat voor.. en opzich is het niet echt slecht.. zolang ze niet op gemengd voer moeten leven..

Maar dat mueslie is wel een optie.. waar heb je dat gekocht? Gewoon bij een dw of bij zooplus ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe ook zijn biks erin, maar hij krijgt SS Mature, en ik overdrijf niet als ik zeg dat hij soms wel twee minuten op één brokje aan het kauwen is! Ik heb het juist gekocht om zijn biks in te doen, dan moet hij nog een beetje werken voor zijn eten, hij is aan de dikke kant. Het is dus niet de bedoeling er extra snoepjes in te doen en al zou ik alle snoepjes van een maand opsparen, is het nog te weinig om echt te kunnen spelen gezien hij er hooguit twee per week krijgt.. En vaak ook nog tarwearen, en die kunnen er ook niet in..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihi dat is misschien wel een optie ja..

Ze krijgen hier ook echt niets slechts of zo.. ze kregen in het begin gemengd voer maar daar ben ik heel snel van af gegaan en over gestapt.. nou heb ik geen gemengd voer meer aangezien ze dat ook kregen 1 x per week een klein handje in een doos.. en daar deden ze echt een moord voor.. ze doen er wat voor.. en opzich is het niet echt slecht.. zolang ze niet op gemengd voer moeten leven..

Maar dat mueslie is wel een optie.. waar heb je dat gekocht? Gewoon bij een dw of bij zooplus ofzo?

de meusli die ik heb is van kenner. (te koop bij welkoop/boerenbond)

en de biks vind gijs niet interessant genoeg:P dat zit al 2 keer per dag in zn bakje:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee.. toevallig niet...

Maarrr.. ik zag wel dat ze vitakraft alpenweide hooi hadden.. 5 kg voor 4,52 of zoiets..

Helaas heb ik geen grote bak waar het in kan en lang goed kan blijven.. maar vond dit toch wel de moeite waard om te onthouden en binnenkort zo'n bak aan te schaffen dat het langer goed blijft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

WIEEEEJJJJ!! Ik heb mijn bestelling.. super grote hooitunnel.. moppie stond te stuiteren..

Ze begrijpen de kong ook :D Gelukkig.. Hij is helemaal niet groot. Niet eens groter dan mijn hand, en maar 1 opening is groot genoeg om het eten eruit te laten vallen. Moppie rolt hem meer, maar hummer gooit er echt mee.. Heel leuk om te zien! Ik moet eventjes vanavond filmpje maken als me dat helemaal lukt, en dan laat ik hem zeker hier zien :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .