Ga naar inhoud

Gemengd voer.....


bunny ranch chanty

Aanbevolen berichten

Willen de leden die gemengd voer geven in dit toppic foto's plaatsen van hun voer?

Ik voer zelf ook gemengd maar meng dit zelf.

En zal ook foto's plaatsen en dit duidelijk onderbouwen wat en waarom.

Het is niet de bedoeling dat mensen hier toegesproken worden op wat ze voeren.Ik wil hier wel duidelijk heid scheppen in hoe, wat en waarom.

Cindy BRC

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 294
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 1 maand later...
Jawel hoor... het is geen "gemengd voer" maar muesli. Dat is weer wat anders. Dit zijn geen snoepjes maar wortel. Ik heb liever dat hij die gekleurde stukjes eet als het maïs.

Het ziet er anders precies zo uit als het gemengde voer dat ik heel lang gegeven heb.. Daarnaast, wortel is wel degelijk een snoepje én dan voornamelijk een dikmaker. En er zit wel maïs door?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel hoor... het is geen "gemengd voer" maar muesli.

Muesli? :rofl: De fabrikant kan het natuurlijk noemen hoe hij wil, het is en blijft gemengd voer (wat te vette,te suiker- en te eiwitrijke stukjes bevat). Voer wat uit alleen biks bestaat is altijd nog het allerbeste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meng SS, Kenner Biks (gele label) en gedroogde kruiden.

Behalve dat op ee nforum iedereen elkaar maar altijd napraat wat zijn de echte goede redenen om "tegen" gemengd te zijn?

Selectief eten vind ik geen goede. Aangezien (in ieder geval bij mij) het bakje leeg is voordat er nieuw in gedaan word.

aangepast door Saf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar jij mengt verschillende soorten biks, toch geen voer met gekleurde stukjes? Dat is dan geen gemengd voer, maar gemengde biks. :P

Gemengd voer bevat teveel vet en teveel eiwit. Er zit bijvoorbeeld altijd mais in, iets wat ten strengste wordt afgeraden voor konijnen. Beetje vreemd dat je dan wel voer zou geven met mais erin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap de bedoeling van het topic niet zo goed, hier op bb word toch meestal aangeraden om geen gemengd voer te geven? daarom ben ik overgestapt op hopefarms biks. Wat voor een voer meng jij dan bunny ranch chanty?

Je snapt hem dus heel goed.

Je hebt zwaar fout gemengd voer vaak verkrijgbaar bij o.a supermarkt, dieren winkel , tuincentrum.

Maar tegen woordig heb je ook hog kwaliteit structuur muesli

Die vol zitten met vezels en zo zorgd dat je konijn niet eenzijdig eet.

Naast de juiste stoffen.

Wat heel goed is voor de darmen.

Het is ook gedeeltelijk ontstaan door de orginele stoffen voor het bix

heel te laten.

Hier kom ik straks op terug met de foto's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .