Spring naar bijdragen
orpheus

Hallo!!!

Recommended Posts

Wij zijn Renate (mens) en Orpheus (konijn) en ik (renate, Orph kan nog niet typen) kom hier nog maar net kijken. Maar alles over konijnen vind ik interressant dus ik denk hier nog wel veel te komen!

Ik ben een vrouwtje, net getrouwd (30-11-2006) en Orpheus is een alleenstaand mannetje die sinds 5-12-06 bij ons is. (Orpheus is niet helemaal alleen, hij heeft Samantha ook nog, zijn wasmaatje, een knuffelbeer)

Ooit krijgt Orph een konijnenvriendinnetje (Eurydice natuurlijk) maar daar zijn we nog geen van drieeen aan toe :lovers:

Nou, dat zijn wij!!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja, ik heb wel een foto, meer zelfs. Maar ik moet even kijken of ik dat ook kan plaatsen. en ik ben niet zo helder meer vanwege het tijdstip. ;) moet eigenlijk gaan slapen....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Naamgenoot!! Welkom...

Ik heb net zoals jij (nog) maar 1 konijn dus misschien kunnen we wat van elkaar opsteken. Op dit forum hebben de meeste mensen meerdere konijnen.

Orpheus is wel een heel chique konijn volgens mij :bow: (zijn naam in ieder geval wel..)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
voor wat staat die naam eigenlijk?

Orfeus is een held uit een Grieks epos, die afdaalde naar de onderwereld om zijn gestorven geliefde Eurydike te gaan halen. Er was hem beloofd dat ze weer levend zou worden als hij niet omkeek op de weg terug naar boven van de onderwereld naar het aardoppervlak. Een test in vertrouwen dus. Maar hij keek wel om en hij zag Eurydike wazig worden, hij greep nog naar haar, maar ze verdween voorgoed in het dodenrijk.

beetje triest verhaal wel he...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mintaka: bedankt voor je uitleg! Klopt inderdaad, het is een triest verhaal. Zoals gewoonlijk bij de grieken zit er nog veel meer omheen maar dit is wel waardoor ik de naam nog kende. Verder was Orpheus de beschermheer van de muziek, ook niet helemaal onbelangrijk.

We vonden het heel moeilijk een naam te verzinnen en hebben daarom maar voor die 2 namen gekozen. Misschien kunnen zij een nieuwe sage starten ;)

Oh.. en soms volg ik heel goed bevelen op haha Vooral leuke bevelen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat leuk gefeliciteerd nog ik ben ook net getrouwd (24-11) had jij mooi weer die dag wij wel hebben we echt super mazzel mee gehad verder eet het bij ons de hele week geregend.

maar wat een leuk konijn heb je zeg,echt een schatje.

heel veel plezier op dit forum....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey tijgertje! Ja, wij hadden echt geluk met het weer! Met foto's maken een mooi zonnetje en wanneer wij binnen waren was het grijs.. Het heeft bij ons niet geregend. In ieder geval niet dat we gemerkt hebben :)

Jij ook nog gefeliciteerd dan! Nu al weer een maand ;)!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn konijn heet Knijn..:$ (bij ons in brabant hebben ze het over knijnen en over een knijneshok..vandaar...)

Knijn is trouwens ook bij ons komen wonen op 5 december. Ik heb hem van sinterklaas gekregen. Niet echt op gerekend maar wanneer er een dier in nood is dan weten ze me altijd te vinden. Knijn heeft al 3 baasjes voor mij gehad dus hij heeft nu wel een goed thuis verdiend waar hij lekker mag blijven..

Groeten Renate

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .