Ga naar inhoud

Stamper niet oke ???


Britt

Aanbevolen berichten

  • Reacties 936
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Precies, een dierenarts zal niet van zichzelf zeggen dat hij absoluut geen verstand van konijnen heeft, haha Goed voor de business ;)

Bedoel het ook zeker niet als kritiek hoor dames! Er is alleen nou niet echt een goede diagnose gesteld, je weet nu nog niet wat er precies aan de hand is. Bovendien noemt de da het konijn oud.. Nu kunnen de meningn verschillen, maar ik had het idee dat stamper 5 is en dat kan je bij lange na niet oud noemen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gegoogled (Lizzy, je hebt gelijk.. Die foto's>ugh).. Ik las dat een prolaps een verzakking is van de baarmoeder? Of kan het zich ook op andere manieren uiten?

Een bewegingsstoornis is wel 1 van de symptomen.. Maar eerlijk gezegd kreeg ik de indruk dat het een ernstige afwijking is die wel echt behandeld moet worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een prolaps kan op veel plekken voorkomen. Een andere veel voorkomende plek is de anus. Maar een prolaps van het formaat dat het beweginsstoornissen zou veroorzaken zou je moeten zien denk ik. Tenzij die intern is, maar hoe kan hij dan die diagnose gesteld hebben? (Was wel duidelijk te zien op een rontgenfoto)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er een rontgenfoto gemaakt? Dat zou meer duidelijkheid kunnen geven. In beide gevallen (hernia of prolaps) is alleen pijnstilling misschien niet genoeg. (denk aan een hernia van de rug bij mensen: Soms hele periode bedrust, soms operatie...)

In het geval van de spierzwakte: is er gezegd wat dat zou kunnen veroorzaken?

(Dit was aanvulling van mijn eerdere bericht. De laatste zin kon ik niet meer wijzigen: wat ik bedoelde was: een prolaps zou de DA gezien moeten hebben lijkt me voordat hij zo'n diagnose stelt. Ben wel benieuwd of het bij konijnen misschien dan iets anders is of zo.)

aangepast door busylizzzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat is een andere dierenarts,

wij hebben de hele dure,

maar hij was bang ( kk da ) dat Stamper een Prolaps kon hebben bij zijn geslacht, er zat namelijk al een rode vlek ( tussen zijn anus en vagina in ) in de geurklieren daar !

maar ze heeft een injectie gehad, en ze had Zoals Claire zij Spierzwakte, het kon hernia zijn, maar daarvoor heeft ze nu een injectie gehad en die medicijnen hadden we nog van de vorige keer van ons ander konijn dus anders kosten dat ook weer geld, we moesten nu maar 12 euro betalen en we hadden 75 euro bij, het was duurder maar voor ons deed hij minder !

Maar die zoon van het baasje van mijn uitlaathond is ook dierenarts maar niet de konijn kundige !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat is een andere dierenarts,

wij hebben de hele dure,

maar hij was bang ( kk da ) dat Stamper een Prolaps kon hebben bij zijn geslacht, er zat namelijk al een rode vlek ( tussen zijn anus en vagina in ) in de geurklieren daar !

maar ze heeft een injectie gehad, en ze had Zoals Claire zij Spierzwakte, het kon hernia zijn, maar daarvoor heeft ze nu een injectie gehad en die medicijnen hadden we nog van de vorige keer van ons ander konijn dus anders kosten dat ook weer geld, we moesten nu maar 12 euro betalen en we hadden 75 euro bij, het was duurder maar voor ons deed hij minder !

Maar die zoon van het baasje van mijn uitlaathond is ook dierenarts maar niet de konijn kundige !

huh?? vink knap :P maar goed. dat het rood is is dat dan nog niet van die ontsteking?

Link naar reactie
Delen op andere sites

oww dacht ik, maar hij weet wel alles, zodra iemand zegt het is een abces zij hij bevoorbeeld meteen van nee dat is een bloedprop ( dat van SNuggel zijn anus )

maar haar geslacht is idd rood, maar in een van de geurklieren zat een rode vlek en hij was daar bang voor dat dat de ZIEKTE : Prolaps ,,, was

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een prolaps is geen ziekte, een prolaps is een (hoe leg ik dit uit: ok simpel gezegd:) soort verzakking door een verzwakking in het weefsel. Bij een prolaps in de anus bij een mens zakt een stuk "uitgezakt" darmweefsel (in het ergste stadium) door de anus naar buiten. Er hangt dus een stuk van de darmen buiten het lichaam. We spreken van een ‘prolaps’ als weefsel, dat zich normaal binnen in het lichaam bevindt, door een bestaande opening naar buiten uitpuilt.

Ik wil hiermee niet beweren dat de dierenarts het fout heeft, ik heb geen ervaring met dit verschijnsel bij dieren, ik wil je graag uitleggen dat wat ik weet over dit verschijnsel bij de mens anders klinkt dan wat jij beschrijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.medirabbit.com/NL/Urogenital/Ziektes/vaginal_prolapse_nl.pdf

Foto's zijn niet geschikt voor gevoelige magen!

Dit vond ik, denk wel dat medirabbit een betrouwbare site is.Als je naar www.medirabbit.com gaat kun je kiezen welke taal je pakt.Ik denk dat je in het Engels meer artikelen zult vinden.Ergens vanboven kun je een woord geven en dan zoeken, zoals prolapse.

Je kunt misschien ook nog de andere ziektes die de DA zei opzoeken.Ik heb het verhaal waarschijnlijk te snel gelezen, maar het is me niet duidelijk wat het nu is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch gaat het op de site die je aangaf ook over inwendig weefsel dat er via een bestaande opening naar buiten komt. Ik begreep van Britt dat de vagina van het konijn wel rood zag, maar dat er een bult tussen de vagina en de anus zat bij de geurklieren.

Maar wat gaat de dierenarts er aan doen dan? Als er daadwerkelijk sprake is van een prolaps gaat dit niet vanzelf over. Ik heb nogmaals het hele verhaal gelezen en ook mij is nog steeds niet duidelijk wat de diagnose is. Weet je al meer en hoe gaat het nu met haar?

aangepast door busylizzzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch gaat het op de site die je aangaf ook over inwendig weefsel dat er via een bestaande opening naar buiten komt. Ik begreep van Britt dat de vagina van het konijn wel rood zag, maar dat er een bult tussen de vagina en de anus zat bij de geurklieren.

Maar wat gaat de dierenarts er aan doen dan? Als er daadwerkelijk sprake is van een prolaps gaat dit niet vanzelf over. Ik heb nogmaals het hele verhaal gelezen en ook mij is nog steeds niet duidelijk wat de diagnose is. Weet je al meer en hoe gaat het nu met haar?

Ah ok, dan moet ik beter lezen in het vervolg.:$

Ik vraag mij dus nu ook echt af wat de diagnose is, ben je echt zeker dat hij 100% KK is?Want het komt toch niet zo over vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij moeten tot volgende week de medecijnen geven, maar er is a.s. woensdag Gratis inloop gesprek met de da, dus dan gaan we even voor controle,

maar hij dacht dat ze de ziekte had van Prolaps, want hij deed ook bij haar neusje kijken, maar nu even in de gaten houden, en mijn zus en ik zijn er zeker van overtuigd dat hij 100% konijnkundug is !

wij blijven ook bij die da, hij weet alles ! ( volgens mij zus en ik hé :)

maar wij laten het jullie weten,

het Prozyme heb ik ook al binne, heb ik toenstraks alle 5 konijnen al gegeven, en morgen weer opnieuw, ik ga zomenteen eerst nog even de medicijnen doen, en dan is alles voor vandaag gedaan !!

maar Stamper zat toenstraks weer heel raar, ze zat met een poot onder haar buik en de andere wees ook naar die kant op ( allebei de poten naar 1 kant, heel vreemd )

maar ik zal alles nog even na vragen woensdag !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blauwe waas over de ogen, rare achterpoten.

Heeft Stamper ook een scheef koppie of is hij afgevallen de laatste tijd?

Ik zit stiekem aan EC te denken. Vooral omdat de poten ook raar staan.

Daarom had ik ook al gevaagd hoe het konijn loopt;Buddy had nl EC maar geen schreef hoofdje maar wel een raar loopje.Liep als een hondje zeg maar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was sinds hij ziek was;kon hij niet meer hupsen zeg maar.Begon met niet meer in het nachthok kunnen springen en hij liep heel stijf aan de achterkant.En was enorm afgevallen;we zijn toen te laat geweest met behandelen omdat mijn DA niet dacht aan EC waardoor de rugzenuw permanent beschadigd is gebleven.In Utrecht bleek het na onderzoek pas EC(2 maanden later).

aangepast door nathalie b
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blauwe waas over de ogen, rare achterpoten.

Heeft Stamper ook een scheef koppie of is hij afgevallen de laatste tijd?

Ik zit stiekem aan EC te denken. Vooral omdat de poten ook raar staan.

Ho, ho.. Hij hoeft niet eens een scheef hoofdje te hebben voor EC. EC heeft zoveel verschillende symptomen, daar gaan ook veel dierenartsen de fout mee in. (O.a. die van mij.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Britt en Claire: hoe oud zijn jullie en waar zijn jullie ouders?

Ik geloof dat beide dames 15 zijn, waar hun ouders zich op dit moment bevinden weet ik niet. :P Maar het zijn hun konijnen dus zij moeten er voor zorgen. Ik zou zeggen, lees eens een ander topic van Britt en/of Claire, maar dat zijn vaak heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lange topics, dus dat doe je jezelf beter maar niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .