Spring naar bijdragen
Loesah

Gezien op Marktplaats topic #3

Recommended Posts

Bij mensen die zo bewust op zoek zijn naar een maatje voor hun konijn en daarbij zich ook realiseren dat nageslacht niet zo handig is, staan vaak wel open voor adviezen.. Dus wie weet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit topic is zo geweldig. Ik las net een aantal advertenties en ik vroeg me echt af waar mensen hun verstand hebben zitten. Jezus Christus, je hoeft er toch niet eens een konijnenkenner voor te zijn om te zien dat de meeste van die omstandigheden bar slecht zijn?!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik me afvraag, hoe krijgen mensen die flesjes zo groen? Ik vind het bijna knap, daar moeten dan toch maanden over heen gaan? Wordt het water nooit geverst maar alleen bijgevuld ofzo?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jammer genoeg zijn er gekken genoeg. Ik heb het hok al eens vaker gezien, maar altijd voor cavia's. Maar goed zat mensen die denken als er een cavia in kan dan kan een konijn ook

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je vindt er dan niets meer aan? Dus je kijkt liever naar dierenleed en ellende waar je 99 van de 100 keer helaas helemaal niks aan kan doen en waar ook niemand anders iets aan kan of wil doen? Tja, je moet er van houden.

Maar goed, het doel van het topic staat ook duidelijk aan gegeven in het bericht dat je geciteerd hebt. Ik ga er persoonlijk niet vanuit dat advertenties met vieze groene flessen, stapels stront in minihokken en rammen die elkaar de oren van de kop hebben gescheurd onder het 'leerzame' deel vallen, dus dat daar iets anders (positiever..) mee bedoeld wordt. ;)

Ach, kom op zeg! Je kan hier ook echt nooit een eigen mening neerzetten, iedereen denkt dat hij het beter weet. Ik bedoel dat als er alleen maar leuke dingen hierop komen, je niet iets kan verbeteren. Ik denk dat er juist mensen hier op dit topic komen kijken om te kijken of ze kunnen helpen, ik namelijk wel.

En als jij geen dierenleed kan zien, waarom kijk je dan op dit topic? Ik zie dagelijks veel ergere dingen, misschien komt het daardoor dat ik minder in paniek raak als ik een konijn met een groen flesje zie, maar het is echt niet zo dat ik het graag zie.

Ik denk dat er meer bewustzijn moet komen over al het dierenleed, meer mensen moeten te weten komen hierover. Daarom lijkt het me een leerzaam topic. Ik ben wel benieuwd wat jij dan onder 'leerzaam' verstaat?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dit topic is zo geweldig. Ik las net een aantal advertenties en ik vroeg me echt af waar mensen hun verstand hebben zitten. Jezus Christus, je hoeft er toch niet eens een konijnenkenner voor te zijn om te zien dat de meeste van die omstandigheden bar slecht zijn?!

Zou je alsjeblieft op je taalgebruik willen letten??!!??!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Wat is en mis met Jesus Christus?

er wordt toch niets schokkends gezegd naar mijn idee

Ik ben het wel een beetje met Dorieke eens, niet zo netjes voor gelovigen/jonge gebruikers onder ons. Ligt denk ik vooral aan de omgeving, op andere fora zou het makkelijker kunnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ach, kom op zeg! Je kan hier ook echt nooit een eigen mening neerzetten, iedereen denkt dat hij het beter weet. Ik bedoel dat als er alleen maar leuke dingen hierop komen, je niet iets kan verbeteren. Ik denk dat er juist mensen hier op dit topic komen kijken om te kijken of ze kunnen helpen, ik namelijk wel.

En als jij geen dierenleed kan zien, waarom kijk je dan op dit topic? Ik zie dagelijks veel ergere dingen, misschien komt het daardoor dat ik minder in paniek raak als ik een konijn met een groen flesje zie, maar het is echt niet zo dat ik het graag zie.

Ik denk dat er meer bewustzijn moet komen over al het dierenleed, meer mensen moeten te weten komen hierover. Daarom lijkt het me een leerzaam topic. Ik ben wel benieuwd wat jij dan onder 'leerzaam' verstaat?

Je hoeft toch niet in het topic te kijken? Als je het anders toch niks aan vind, je hebt zo'n heel mooi rood kruisje daar rechts bovenin de hoek..

Dit topic is ooit ontstaan door inderdaad dingen te zien op marktplaats die schokkend waren, maar ook om fantastische hokken te showen die wellicht anderen weer konden kopen. Eigenlijk alle dingen die je wilde delen met andere gebruikers, want er kwamen allemaal losse topics met wat een geweldig hok of wat een zielig konijntje. Oftewel het gaat hier absoluut niet alleen maar van o wat een zielig konijntje of ander beestje die moeten we laten helpen, het staat echter wel in het gedeelte van konijnen dus inderdaad wel konijn gerelateerd (al is een enkele link van een ander dier volgens mij geen enkel probleem) Als links je dus niet zinnen ben je nergens toe verplicht ze te bekijken en kan je gewoon het rode kruisje toepassen. Ik vind je bericht tegenover Dollie ook wel een beetje heel heavy overdreven overkomen.

bewerkt door Aniek

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt hier best je eigen mening neerzetten, maar dan moet je ook accepteren dat daar reacties op (kunnen) komen. Want met zeggen dat ik doe alsof ik het beter weet (maar dat blijkbaar niet doe) geef je aan dat jij het wel beter weet?

Ik zie niet graag dierenleed nee. Natuurlijk niet... Daarom zou ik ook graag alle konijntjes die hier voorbij komen ophalen en helpen. Maar dat kan niet en ik geloof niet dat door ik bijdraag aan het redden van dieren door commentaar te hebben op konijnen die eigenlijk niet zo zielig zijn en baasjes die eigenlijk wel hun best doen. Mensen die hier lezen en posten zijn zich wel degelijk bewust van het dierenleed dat zich afspeelt. Als je daar daadwerkelijk wat aan wil doen ben je (je in het algemeen, niet naar jou toe bedoeld..) moet je meer doen dan linkjes plaatsen op een forum. Natuurlijk kan het wel helpen, ik wil ook niet zeggen dat zielige advertenties niet geplaatst mogen worden of dat ik nooit een zielig beestje van Marktplaats heb gehaald dankzij dit topic, maar wel dat positieve advertenties er OOK gewoon tussen horen. Als je alleen hier komt om dierenleed te bekijken, dan kun je ook over de rest heen lezen toch?

Ik vind dit een leerzame advertentie:

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/konijnen/m611116347-gecastreerde-rammen-voedsters-en-een-koppeltje.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Of deze:

http://diensten-vakmensen.marktplaats.nl/a/diensten-en-vakmensen/dieren-overige-verzorging-oppas-en-les/56729-de-dierenvriendin-uit-pension-konijn-knaagdier-budel.html?previousPage=lr

En deze:

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/knaagdieren-en-konijnen-toebehoren/m621049740-een-prachtig-hok-voor-uw-konijn-kat-eekhoorn-vogels.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Of wat dacht je van deze? Geniaal idee!

http://diensten-vakmensen.marktplaats.nl/a/diensten-en-vakmensen/dieren-overige-verzorging-oppas-en-les/202761-trimsalon-dog-style-boven-leeuwen.html?previousPage=lr

Ruime/veilige ren..

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/knaagdieren-en-konijnen-hokken-en-kooien/m620169426-mooi-groot-konijnenhok.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Maar dat soort advertenties zou ik van jou dus niet mogen plaatsen hier. Dat zou ik nou juist jammer vinden. Er is toch genoeg ruimte voor zowel leuk als zielig?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben het wel een beetje met Dorieke eens, niet zo netjes voor gelovigen/jonge gebruikers onder ons. Ligt denk ik vooral aan de omgeving, op andere fora zou het makkelijker kunnen.

Precies. Dat gevloek is gewoon compleet onnodig. Bovendien heeft Jezus er niks mee te maken. Ik scheld ook niet met jouw naam, waarom dan wel met Jezus?

Oke, weer ontopic! Erg wat mensen beesten aan doen. Een konijn in een klein hok stoppen bah! Of advertenties zoals hierboven met: niet voor 5 december weg dan feestmaal :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je kunt hier best je eigen mening neerzetten, maar dan moet je ook accepteren dat daar reacties op (kunnen) komen. Want met zeggen dat ik doe alsof ik het beter weet (maar dat blijkbaar niet doe) geef je aan dat jij het wel beter weet?

Ik zie niet graag dierenleed nee. Natuurlijk niet... Daarom zou ik ook graag alle konijntjes die hier voorbij komen ophalen en helpen. Maar dat kan niet en ik geloof niet dat door ik bijdraag aan het redden van dieren door commentaar te hebben op konijnen die eigenlijk niet zo zielig zijn en baasjes die eigenlijk wel hun best doen. Mensen die hier lezen en posten zijn zich wel degelijk bewust van het dierenleed dat zich afspeelt. Als je daar daadwerkelijk wat aan wil doen ben je (je in het algemeen, niet naar jou toe bedoeld..) moet je meer doen dan linkjes plaatsen op een forum. Natuurlijk kan het wel helpen, ik wil ook niet zeggen dat zielige advertenties niet geplaatst mogen worden of dat ik nooit een zielig beestje van Marktplaats heb gehaald dankzij dit topic, maar wel dat positieve advertenties er OOK gewoon tussen horen. Als je alleen hier komt om dierenleed te bekijken, dan kun je ook over de rest heen lezen toch?

Ik vind dit een leerzame advertentie:

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/konijnen/m611116347-gecastreerde-rammen-voedsters-en-een-koppeltje.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Of deze:

http://diensten-vakmensen.marktplaats.nl/a/diensten-en-vakmensen/dieren-overige-verzorging-oppas-en-les/56729-de-dierenvriendin-uit-pension-konijn-knaagdier-budel.html?previousPage=lr

En deze:

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/knaagdieren-en-konijnen-toebehoren/m621049740-een-prachtig-hok-voor-uw-konijn-kat-eekhoorn-vogels.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Of wat dacht je van deze? Geniaal idee!

http://diensten-vakmensen.marktplaats.nl/a/diensten-en-vakmensen/dieren-overige-verzorging-oppas-en-les/202761-trimsalon-dog-style-boven-leeuwen.html?previousPage=lr

Ruime/veilige ren..

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/knaagdieren-en-konijnen-hokken-en-kooien/m620169426-mooi-groot-konijnenhok.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Maar dat soort advertenties zou ik van jou dus niet mogen plaatsen hier. Dat zou ik nou juist jammer vinden. Er is toch genoeg ruimte voor zowel leuk als zielig?

Ik snap best dat er reacties op komen, respecteer ze ook. Maar sommige reacties komen heel vaak over alsof je dan dezelfde mening moet hebben, als iemand zijn eigen mening geeft dan moet je deze ook respecteren, je kan niemand een mening opdringen.

Daarbij zei ik ook helemaal niet dat er geen enkel leuk iets mag staan, de advertenties die jij aangeeft zijn ook erg leerzaam, maar worden hier zelden neergezet.

Vaak staat er ook geen toelichting bij de link of juist een onterechte tekst, hoe kan je dan weten of het wel of geen onzin is?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .