Spring naar bijdragen
Loesah

Gezien op Marktplaats topic #3

Recommended Posts

Mij komen die advertentie en die 'enge' hokken ook bekend voor, hij zit hier in de buurt. Maarja hoe vind je een goed thuis voor zoveel konijnen in 1 keer. Hij wil alles het liefst in 1 koop verkopen.

Mocht een andere vermeerderaar dit overnemen zou je toch niet door gaan fokken met konijnen waar je niks van weet? Bah, wie weet waar die konijntjes blijven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mij komen die advertentie en die 'enge' hokken ook bekend voor, hij zit hier in de buurt. Maarja hoe vind je een goed thuis voor zoveel konijnen in 1 keer. Hij wil alles het liefst in 1 koop verkopen.

Mocht een andere vermeerderaar dit overnemen zou je toch niet door gaan fokken met konijnen waar je niks van weet? Bah, wie weet waar die konijntjes blijven.

Het zijn er inderdaad wel heel erg veel. Je zou kunnen kijken of je het kan verspreiden over verschillende opvangen. Maar in de wintermaanden word het toch altijd iets minder met plaatsen heb ik het idee? Mensen halen een konijn liever in de zomer dan in de winter?!

Al staat er ook niet precies bij hoeveel konijnen het zijn. Want op de foto zijn er hokjes leeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Erbarmelijk. Kan hier de inspectiedienst niet op afgestuurd worden?

Het verbaasde mij trouwens toen ik op zoek ging naar een konijnenhok op marktplaats dat heel vaak bij zo'n advertentie stond inclusief konijn?????? Alsof het een voerbak of een fles is dat je mee verkoopt.

En hier is het inclusief ik weet niet hoeveel konijnen. Als ik ruimte en geld had ging ik ze meteen ophalen. maar helaas beide heb ik niet. Zo'n triest beeld dit.

Knuffels Belleke

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sja...Veel mensen kopen een konijn omdat het schattig is voor hun kind. Na een paar weken kijken ze er niet meer naar om en krijgt het beest alleen voer. Zo sneu, mensen kopen maar wat voor de "heb", maar denken niet na over de consequenties. Een konijn wordt ouder dan een paar weken en heeft verzorging nodig. Echt absurd hoe sommigen erover denken.

En inderdaad belleke, sommige mensen bieden hokken aan inclusief konijn. Wat helemaal absurd is, is dat ze hier bij de Groenrijk 50% korting geven op een konijn als je een hok koopt!!!! Echt ik vind deze aanbieding ontzettend krom en dat zorgt er maar weer voor dat er veel meer konijnen een slecht huis krijgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 konijnen en ongeveer evenveel cavia,s mvg harold

Pfff dat zijn dus in totaal ongeveer 94 beestjes!

Ik ben zo bang dat die heel slecht aan hun eind gaan komen :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik weet het, we kunnen ze niet allemaal redden en konijn wordt nu eenmaal gegeten maar wilde haar toch even onder de aandacht brengen. Vind haar toch maar zielig, in zo'n donker/krap hok in haar eentje dus wie weet kan iemand haar een beter leven geven!

Ik heb er even over nagedacht om haar op te vangen, maar toen zag ik dat de advertentie verwijderd was, dus ik dacht laat ik eens vragen waar het konijntje naar toe is gegaan. De persoon zei dat ze naar een goed huisje is gegaan :).

Dit is ook erg zielig, zo horen chinchilla' s niet te leven: http://link.marktplaats.nl/613047607

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 konijnen en ongeveer evenveel cavia,s mvg harold

Ik heb ook al gemailt omdat ik ook het idee heb dat hij nooit zoveel konijnen in 1 koop een goed thuis gaat/kan bieden. Ik heb aangeboden als hij konijnen overhoudt/niet kwijt kan ik ze graag kom ophalen, maar ik kan ook niks met 47 konijnen.

Hier moet je met meerdere mensen/opvangen voor zijn wil je alle konijnen daar weg kunnen halen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

damescavia's zouden hier eventueel wel welkom zijn. Heren hebben we op dit moment helaas genoeg zitten, maar op dit moment geen damescavia's in de opvang. Doet hij ze gratis weg of wil hij er geld voor hebben? Zou hem in iedergeval niet gaan belonen met geld voor wat hij gedaan heeft.

Misschien dat samenwerkende opvangen er een aantal kunnen overnemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb ook al gemailt omdat ik ook het idee heb dat hij nooit zoveel konijnen in 1 koop een goed thuis gaat/kan bieden. Ik heb aangeboden als hij konijnen overhoudt/niet kwijt kan ik ze graag kom ophalen, maar ik kan ook niks met 47 konijnen.

Hier moet je met meerdere mensen/opvangen voor zijn wil je alle konijnen daar weg kunnen halen.

Ik kan heel de advertentie niet zien, maar het gaat om een man in Drunen als ik het goed begrijp? Weet niet hoe erg het is en of er al wat geregeld is gezien de advertentie weg is?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

mocht er iemand een idee hebben wil ik best helpen met vervoeren, heb een grote auto. maar kan zelf echt niet zoveel konijnen kwijt. woon niet zo ver van deze man af.

had hem al gemailt of niet wat minder mocht overnemen, had het idee dan zelf goed tehuis te zoeken, maar dat wilt die niet, alleen alles in 1 keer. (enige wat die wou doen, was alleen de konijnen, en dan de cavia's appart, maar ja dat zijn ook diertjes die recht hebben op goed huisje.)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zou niet iemand kunnen mailen en doen als of ze interesse heeft in alle konijntjes. Dan kunnen idd alle konijntjes verspreid worden over verschillende opvangs en gastgezinnen. Hier mogen vast wel één of meer konijntjes of cavia's komen tijdelijk.

Ben bang dat dat de enige optie is dat ze goed terecht komen. Dat ze opgegeten worden is nog het minst erg wat ik kan bedenken verder, waarschijnlijk blijven ze anders in die hokken zitten.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

is het misschien handig dat hierover een nieuw topic wordt gemaakt, zodat we kunnen tellen, hoeveel mensen een of aantal konijntjes kunnen opvangen? en we kunnen kijken of we met meerdere mensen iets kunnen regelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja lijkt me een goed plan! Op zich mag er wel een konijn hier bij, alleen het probleem is dat ik vlakbij Apeldoorn woon en niet echt in de buurt van Drunen....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

http://link.marktplaats.nl/614398309 - Gratis twee mannetjes van Juli (dus zijn nu rond de 4 maanden oud?) + moederkonijn. Op de foto's zitten ze nog samen,... dus waarschijnlijk is moeder dus weer zwanger...

http://link.marktplaats.nl/614381876 - Konijn van 1 jaar dat al twee keer een nest heeft gehad (lang leven de broodfokkerij :s).

http://link.marktplaats.nl/614279158 - Mini hok.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .